Mai multe ştiri online:

Se prefigurează o nouă tehnologie pentru mașinile autonome, bazată pe laser

Ştire online publicată Sâmbătă, 09 Martie 2019. Autor: Cuget Liber Online.
Toată tehnologizarea industriei auto vine însoțită de multe necunoscute, care s-ar putea mai degrabă să pună bețe-n roate producătorilor. Atât constructorii auto, cât și companiile de tehnologie care concurează pentru a dezvolta mașini autonome se confrună cu o mare problemă: lipsa unei tehnologii care să le permită mașinilor să și vadă pentru ele însele, astfel încât să evite obstacolele. În prezent se pun bazele unei așa numite tehnologii LIDAR. Mai exact, un radar cu laser, de aia și sună apropiat de cuvântul mai bine cunoscut. Dar bazele sunt șubrede și nici măcar experții nu știu foarte clar cum ar putea ajuta această tehnologie viitoarea industrie a mașinilor autonome. Iar până să își dea seama, tehnologia s-ar putea învechi, ceea ce ar reprezenta un mare dezavantaj pentru producătorii care deja își pun bazele în sistemul LIDAR.


Cu excepția constructorului american Tesla a lui Elon Musk, majoritatea producătorilor de automobile au declarat că mașinile lor autonome se vor baza pe un sistem de detectare cu ajutorul laserului cunoscut sub numele de LIDAR. Senzorii de ultimă generație utilizează impulsuri de lumină laser pentru a furniza imagini precise despre ce se întâmplă în jurul mașinii.


Presiunea pentru lansarea mașinilor care se conduc singure împinge deja mulți jucători să parieze pe această tehnologie. Printre aceștia, General Motors, Ford și BMW sunt deja așteptați să implementeze astfel de senzori pentru mașinilor lor autonome care vor fi dezvoltate în următorii doi ani.

Pentru acest lucru, în ultimii trei ani s-au făcut investiții de aproximativ un miliard de dolari în peste 50 de startupuri care dezvoltă tehnologia LIDAR, recordul fiind înregistrat anul trecut cu peste 420 de milioane de dolari, potrivit unei analize realizate de Reuters. Ford deja a investit într-un start-up care îi va furniza tehnologia LIDAR pentru primul vehicul autonom, anunțat pentru jumătatea anului 2021. Un proiect catalogat drept un acord de miliarde de dolari. La rândul său Toyota a încheiat parteneriate cu câteva start-upri LIDAR, dar producătorul japonez continuă să evalueze noile tehnologii de detectare și nu dorește să adopte încă această tehnologie.

Asta pentru că nu a fost încă stabilită o tehnologie câștigătoare pentru buna funcționare a mașinilor autonome, ceea ce înseamnă că deocamdată nu există presiuni ca tehnologia LIDAR să fie produsă în masă. Mai ales că investiția ar fi destul de costisitoare. Senzorii unui astfel de sistem costă undeva la 75 de mii de dolari. Drept urmare perspectiva câștigurilor pentru start-upurile care dezvoltă această tehnologie este destul de subțire.

Și chiar dacă ar exista finanțare suficientă, dezvoltatorii tehnologiei spun că procesul nu poate fi grăbit pentru că mai este nevoie de cercetare în domeniu și de mai multe studii de impact, aceasta fiind principala barieră care ține industria în urmă. Până în prezent, există o mulțime de discuții despre această tehnologie, dar niciun consens.


Distribuie :

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.7667 secunde