Samsung își construiește fabrică în Ungaria

312
Samsung își construiește fabrică în Ungaria - samsung-1472626246.jpg

Articole recomandate

Industria auto din Ungaria face un pas spre viitor. Samsung se pregătește să construiască în apropiere de Budapesta o fabrică de baterii pentru mașinile electrice. Investiția inițială ar urma să se ridice la 320 de milioane de euro.



Potrivit Digi24.ro, fabrica din Ungaria ar urma să fie inaugurată în a doua jumătate a lui 2018. Va putea să producă anual baterii pentru 50.000 de automobile electrice. Anunțul investiției din Ungaria vine după ce surse citate de Reuters spuneau că un alt gigant sud-coreean, LG, plănuiește să construiască o fabrică asemănătoare în Polonia.

Producătorii asiatici de baterii pentru automobile încearcă să fie cât mai aproape de fabricile de automobile din regiune. Iar Daimler deja a anunțat că va investi încă un miliard de euro în fabrica sa de mașini din Ungaria care, la un moment dat ar putea primi și o linie de asamblare a mașinilor electrice. Furnizorul de baterii ar fi, cel mai probabil, viitoarea fabrică Samsung de lângă Budapesta. În ultima perioadă România nu prea a mai avut parte de investiții mari în industria auto. De altfel, de fiecare dată când este anunțată o fabrică nouă de componente în regiune, țara noastră este cea despre care se spune că a fost în cărți, dar a ratat investiția.

Potrivit unor informații, Samsung s-ar fi gândit și la România înainte să aleagă Ungaria pentru fabrica de baterii. România ar fi fost în cărți și pentru fabrica tot mai mare pe care o are Daimler în țara vecină. Compania germană a pompat de curând 300 de milioane de euro în fabrica sa de la Sebeș, însă a ales Polonia pentru o fabrică de motoare de jumătate de miliard de euro. O altă speculație greu de confirmat spune că Jaguar a negociat înființarea unei fabrici la Brașov, însă până la urmă a fost aleasă tot Polonia. Inclusiv cei de la Tesla ar fi interesați de România sau cel puțin așa a fost interpretată o declarație făcută în aprilie de vicepremierul Costin Borc. Însă în astfel de negocieri, țara noastră pornește cu un handicap, infrastructura, oricât de ieftină ar fi forța de muncă de aici.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.438 secunde