GALERIE FOTO / A apărut prima mașină sport care funcționează cu apă sărată
2266
Articole recomandate
Google spune că modelul său de AI este capabil să obţină un punctaj de 91% la examenele de licenţă în medicină
25 Martie 2024
Platformele Facebook și Instagram au picat în România
05 Martie 2024
Ce s-a întâmplat cu primul pacient uman căruia medicii i-au implantat un cip cerebral dezvoltat de compania Neuralink
20 Februarie 2024
Din 29 februarie, WhatsApp va fi inaccesibil pentru unele dispozitive
18 Februarie 2024
Start-up-ul NanoFlowcell a debutat în 2014 la Salonul Auto de la Geneva, prezentând o mașină electrică denumită Quant e-SportLimousine.
Lăsând la o parte designul ce merită toate laudele, mașina în cauză a promis ceva ce pare dintr-un film: că poate să ruleze cu apă sărată, scrie Business Magazin.
Quant folosește o tehnologie dezvoltată inițial de NASA, mai exact o baterie alimentată de lichid ionic: mai simplu, apă sărată. Sigur, procedura nu se rezumă doar la turnarea apei în rezervor, dar tehnologia e mult mai prietenoasă cu mediul înconjurător decât oricare alta.
Mașina, care a primit deja undă verde pentru drumurile din Europa, este dotată cu două rezervoare de 159 de litri. Unul este umplut cu lichid electrolitic încărcat pozitiv, iar celălalt cu același lichid având sarcină negativă. Rezervoarele sunt separate de o membrană, iar interacțiunea dintre lichide este ceea ce produce electricitate.
Motorul dezvoltă 136 de cai putere, iar mașina poate ajunge de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 5 secunde. Viteza maximă, spun producătorii, este de 200 de kilometri pe oră. Destul de bine, spunem noi, pentru o mașină care merge pe apă.
Quant folosește o tehnologie dezvoltată inițial de NASA, mai exact o baterie alimentată de lichid ionic: mai simplu, apă sărată. Sigur, procedura nu se rezumă doar la turnarea apei în rezervor, dar tehnologia e mult mai prietenoasă cu mediul înconjurător decât oricare alta.
Mașina, care a primit deja undă verde pentru drumurile din Europa, este dotată cu două rezervoare de 159 de litri. Unul este umplut cu lichid electrolitic încărcat pozitiv, iar celălalt cu același lichid având sarcină negativă. Rezervoarele sunt separate de o membrană, iar interacțiunea dintre lichide este ceea ce produce electricitate.
Motorul dezvoltă 136 de cai putere, iar mașina poate ajunge de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 5 secunde. Viteza maximă, spun producătorii, este de 200 de kilometri pe oră. Destul de bine, spunem noi, pentru o mașină care merge pe apă.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 15 Octombrie 2016
Vineri, 14 Octombrie 2016
Joi, 13 Octombrie 2016
Marţi, 11 Octombrie 2016
Marţi, 04 Octombrie 2016
Joi, 15 Septembrie 2016
Miercuri, 14 Septembrie 2016
Luni, 12 Septembrie 2016
Sâmbătă, 10 Septembrie 2016
Vineri, 09 Septembrie 2016