Facebook a lansat "butonul" Dislike. Cum și unde îl puteți folosi

203
Facebook a lansat

Articole recomandate

Butonul de "Dislike" ("Nu îmi place") este una din cele mai dorite funcții pe Facebook de către utilizatorii care doresc să sancționeze conținutul publicat pe rețeaua de socializare online care nu le place. Compania a introdus în sfârșit un buton de "Dislike", însă acesta este disponibil doar în serviciul de mesagerie instantă Facebook messenger, ca sticker.


De ce nu există un buton de "Dislike" autentic


Inginerul Bob Baldwin de la Facebook a explicat acest lucru atunci când a fost invitatul unei sesiuni "Întreabă-mă orice" pe Reddit: "Acțiunile de pe Facebook sunt axate pe intercțiunile sociale pozitive. Like-ul este cea mai facilă cale de exprimare a unui sentiment pozitiv. Nu cred că adăugarea unui mod facil de exprimare a unui sentiment negativ ar fi valoroasă pentru rețeaua de socializare".


Mai mult, Facebook a transmis anul trecut, într-un email trimis către publicația ReadWriteWeb, că nu are planuri pentru introducerea unui buton "Dislike". Asta pentru că există o mulțime de moduri în care Dislike poate fi interpretat. Compania a motivat că nu dorește să încurajeze conflictele și nici că un astfel de instrument să fie folosit pentru că utilizatorii să fie afectați emoțional. De exemplu, după o lungă relație, două persoane anunță pe Facebook că au decis să se căsătorească. Pentru majoritatea prietenilor cuplului, acesta este un prilej foarte bun să-i încurajeze, folosind butonul "Like". Însă pentru foști parteneri, admiratori ascunși sau oameni cărora nu le surâde ideea de căsătorie, ar fi ocazia ideală să apese butonul "Dislike", provocându-le neplăceri celor doi parteneri, într-un moment foarte important din viața lor. "Cum ar arăta oare: X și Y se căsătoresc - 10 persoane apreciază acest lucru, 12 persoane nu apreciază acest lucru?", se întrebau reprezentanții Facebook în mesaj.


Dr. Pamela Rutledge, de la Media Psychology Research Center, explică și ea de ce un buton "Dislike" nu este de dorit: "Unele persoane poate ar folosi acest buton doar pentru a glumi. Dar nu poate fi utilizat... fără o oarecare asprime. Este important, din punctul de vedere al unei companii, să nu încurajeze emoțiile negative".


Însă de departe cea mai mare problemă ar reprezenta-o Dislike pentru companiile care folosesc Facebook pentru a se promova și sunt partenere ale rețelei de socializare online, deoarece cumpără publicitate pe site. Utilizatorii ar avea posibilitatea de a "ataca" produsele sau brandul foarte ușor cu ajutorul acestui buton. Imaginați-vă cum ar fi ca McDonald’s să aibă, de exemplu, peste 7,9 milioane de fani pe Facebook și, să zicem, 5 milioane de persoane care au apăsat Dislike. Impactul asupra brandului ar fi mult mai mare decât o pagină în care câteva mii de utilizatori Facebook creează o pagină cu numele "Urăsc McDonald’s pentru că...".


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5124 secunde