Cum arată portretul "românului online"

191
Cum arată portretul

Articole recomandate

Românii sunt cei mai mobili utilizatori de internet din această parte a Europei, majoritatea dintre ei își încep ziua online, scriu bloguri și au o atitudine foarte deschisă față de noile tehnologii, potrivit studiului "Internetul în viața de zi cu zi", comandat de Google.

Studiul a fost realizat de IIBR cu ajutorul metodei CAWI (studiu online) în cadrul proiectului "Internetul în viața de zi cu zi", care a inclus cinci țări: Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria și România. În fiecare țară, studiul a cuprins 1.000 de respondenți în vârstă de cel puțin 15 ani, care folosesc internetul în mod regulat (cel puțin o dată pe săptămână).

Potrivit acestui studiu, românii apreciază tabletele și smartphone-urile mai mult decât polonezii și maghiarii, vor să fie online chiar și atunci când se află pe o insulă pustie, au început să urmărească mai mult videoclipuri de pe internet decât programe TV, dar sunt încă reticenți în privința plăților online.

Banii și internetul nu se împacă atât de bine: numai 35% dintre cei care intră pe internet fac operațiuni bancare astfel (pe ultimul loc între cele cinci țări), iar românii sunt penultimii în ceea ce privește cumpărăturile online (60%).

Facebook este lider incontestabil - 97% dintre românii care folosesc mediile de socializare au un cont pe această rețea. De asemenea, Google+ este a doua rețea ca popularitate în România, cu un procent de 44% din utilizatorii de rețele de socializare. Verificarea paginii de Facebook, Google+, Twitter, Instagram este cea mai răspândită activitate pe smartphone și pe tabletă în cazul românilor - 58% utilizatori pe smartphone și 45% pe tabletă.

De asemenea, potrivit studiului, românii conectați la internet își petrec majoritatea timpului liber online. Navigarea pe internet în căutare de știri și întâmplări interesante este principala activitate în timpul liber a românilor conectați (58%). Rețelele de socializare și folosirea instrumentelor de comunicare online sunt printre activitățile preferate de petrecere a timpului liber (41%), imediat după programele TV (49%). Atracția online-ului este atât de mare încât primul obiect ales să îl ia pe o insula pustie este, în medie, un dispozitiv conectat la internet (41%), mai important decât un prieten (37%) sau un cuțit (26%). Majoritatea românilor își încep ziua online: utilizatorii împătimiți intră pe internet de îndată ce se trezesc (32%), un sfert dintre ei, în timpul rutinei de dimineață și 5%, în drum spre școală, scrie Mediafax.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.6865 secunde