Piloți și Dacii de legendă! Moartea lui Ludovic Balint, ce ironie a sorții…

10957
România a avut, în anii 70-90, mari piloți de raliuri. Erau anii cenușii ai comunismului, în care o Dacie preparată era un punct major de atracție, despre care se vorbea o săptămână.

Dacă, într-o ediție anterioară, am evocat personalitatea lui Nicu Grigoraș, ediția de astăzi o dedicăm memoriei unui alt pilot de excepție, Ludovic Balint, dispărut, din păcate, prematur dintre noi. Ca a ironie a sorții, avea să-și piardă viața în urma unui accident rutier…

XXX

Ludovic Balint s-a născut la Brașov, pe 2 februarie 1948.

A debutat în cursele auto la vârsta de 27 de ani, pe 2 mai 1975, când a luat parte ca navigator la Raliul Tineretului de la Brașov. În acea zi, a avut marea șansă de a-l cunoaște pe ing. Dumitru Telescu, cel care, mai târziu, i-a călăuzit pașii spre marea performanță. În același an, debutează în Campionatul Național de raliuri și obține titlul de vicecampion la clasa Dacia 1300, grupa 1.

În anul următor, obține primul titlu de campion național, la viteză pe circuit, în anii 1977 și 1978 obținând, la aceeași clasă, încă patru titluri de campion de viteză (coastă și circuit).

În 1980 se transferă la echipa Dacia Pitești. Se specializează în raliuri, alături de Constantin Zărnescu obținând șase titluri de campion național absolut de raliuri: în 1981, 1982, 1986, 1987, 1989, 1991. Al șaptelea titlu și ultimul îl cucerește în 1993, având-o coechipieră pe Gabi Stroescu.

Maestru al sportului din 1979, Ludovic Balint a fost declarat de cinci ori cel mai bun automobilist al României (1984, 1987, 1989, 1991, 1993). În 1993, conform clasamentelor anuale întocmite de FRAK, revista Auto Top l-a desemnat drept cel mai bun automobilist din ultimii 25 de ani.

XXX

Ludovic Balint a murit în data de 22 iulie 1994, în urma unui accident de circulație petrecut pe 1 februarie. Practic, campionul a stat în agonie vreo jumătate de an…

"A fost literalmente omorât de un inconștient din Moldova, de peste Prut, care, conducând o Lada cu volan pe dreapta, a intrat în depășirea unei coloane auto militare și a ciocnit frontal automobilul pe care îl conducea Loți, care se deplasa spre București. A stat în moarte clinică, conectat la aparate, mai mult timp, fără șanse de revenire", a povestit fostul pilot Dan Nirișteanu, pentru tribuna.ro.

XXX

Foto: Campionatul Național de Viteză pe Circuit 1989 / Prin amabilitatea Mihaelei Balint, imagini cu Ludovic Balint 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4336 secunde