Maiștrii militari de marină, la ceas aniversarMaiștrii militari de marină, la ceas aniversar

Școala Militară de Maiștri Militari a Forțelor Navale „Amiral ION MURGESCU” va sărbători duminică, 8 octombrie, 120 de ani de la înființare. Cu această ocazie, a fost organizată vineri, 6 octombrie, la sediul instituției, o festivitate la ...

Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"

Cu siguranță cunoașteți fericirea sufletească după ce ați făcut o mare bucurie copiilor dumneavoastră. Vă spun, totuși, că poate exista o bucurie și mai mare în momentul în care poți aduce fericirea pe chipurile unor copii cu care soarta nu a fost prea prietenoasă. Este ...

Maidanezii fac legea la Constanța! Adăpostul e ferecat, iar străzile - pline de câiniMaidanezii fac legea la Constanța! Adăpostul e ferecat, iar străzile - pline de câini

În timp ce pe străzile Constanței câinii umblă nestingheriți și se înmulțesc văzând cu ochii, adăpostul de la Ovidiu pare mai mult părăsit. Câțiva câini stau aruncați în cuști, într-o mizerie de nedescris. Porțile adăpostului sunt ferecate și nimeni nu are acces dacă nu este pe ...

Fantomele trecutului! Sforile afacerii maxi-taxi, la ConstanțaFantomele trecutului! Sforile afacerii maxi-taxi, la Constanța

Microbuze umplute până la refuz, călătorii fără bilet și subînchirierile avizelor de transport reprezintă doar câteva nereguli ale transportului de pasageri și nu mai sunt de mult timp o noutate la Constanța. Din contră, în mod nefericit, neregulile au ajuns să ...

Peste 100 de constănțeni internați în spital în doar 24 de orePeste 100 de constănțeni internați în spital în doar 24 de ore

Alți 260 adulți și 65 copii au avut nevoie de îngrijiri medicale în ultimele 24 de ore la Spitalul Clinic Județean de Urgență (SCJU) Constanța. La sfârșitul zilei, au fost internate 107 persoane, din care 84 adulți și 23 copii.Cei mai mulți pacienți s-au ...

De veghe la frontieră! Cine dă cele  mai mari bătăi de cap Gărzii de CoastăDe veghe la frontieră! Cine dă cele mai mari bătăi de cap Gărzii de Coastă

Comisarul-șef de poliție Ionel Trușan, directorul Gărzii de Coastă, a prezentat un rezumat al activității instituției pe care o conduce, pe parcursul anului 2016. Peste două milioane de cetățeni ai Uniunii Europene au tranzitat prin punctele de trecere ale frontierei, însă ...

Bani aruncați pe fereastră. Legume și fructe mucegăite, pe rafturile supermarketurilorBani aruncați pe fereastră. Legume și fructe mucegăite, pe rafturile supermarketurilor

Supermarketurile colcăie de nereguli, spun inspectorii ANPC, care acuză reprezentanții acestora că nu respectă legislația în vigoare și că efectiv îi intoxică pe consumatori cu fructe și legume mucegăite. Astfel, banii consumatorilor sunt investiți în niște produse necalitative ...

Mașină răsturnată într-un accident rutier. Un bebeluș și mama sa, victimeMașină răsturnată într-un accident rutier. Un bebeluș și mama sa, victime

O tânără mamă și copilul de câteva luni se află la spital în urma unui accident grav. Evenimentul a avut loc marți seară în municipiul Satu Mare.O șoferiță nu s-a asigurat corespunzător când a ieșit din curte și a fost lovită de un alt autoturism ...

Stirile zilei de Miercuri, 18 Octombrie 2017 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Oltcit, o alură occidentală într-un bloc comunist. "Era mai tare decât Dacia unchiului!"

Ştire online publicată Miercuri, 06 Septembrie 2017. Autor: Sorin MIHALACHE
„Țin minte și acum ziua în care am zărit pentru prima oară un automobil Oltcit. Într-un tablou general de societate cenușiu și într-o piață auto dominată covârșitor de Dacia 1300, Oltcit-ul părea picat de pe altă planetă”. 

Așa și-a început scrisoarea adresată redacției de către un cititor, Florin Moldoveanu, care era elev de școală generală în 1981, an în care s-a produs primul autoturism Oltcit. 

„Fusese expus în vitrina magazinului Auto-Moto-Velo-Sport și a atras imediat atenția. Avea o altă linie, complet diferită de cea a clasicei Dacie, venea cu un aer occidental. Copil fiind, l-am rugat pe tata să ne cumpere și nouă o astfel de mașină. Iar cinci ani mai târziu, visul chiar ni s-a îndeplinit. 



Eram foarte mândri în cartier de Oltcit-ul nostru de culoare bleu. Mașina își făcuse loc pe șosele, dar în cartier nu erau foarte multe. Țin minte că era mai silențioasă decât Dacia unchiului, prindea viteză mare și avea un bord foarte frumos. Era spațioasă, iar când mergeam în concedii, stăteam foarte confortabil pe băncuța din spate”, mai scrie cititorul nostru. 

Totuși, ca mai toate produse fabricate în România, Oltcit-ul avea și hibe. 

„Tata spunea că mașina «încălzește». Pe atunci, nu știam ce înseamnă. Iar când ploua mai tare, găseam apă la pedalier”, mai scrie Florin Moldoveanu. 

Explicația pentru aceste impedimente este simplă. Spre deosebire de Dacia 1300, Oltcit-ul avea răcirea nu pe apă, ci pe aer. De aici noțiunea de „încălzire” și din această cauză se mai produceau scurt-circuite care generau incendii la motor. 

În ceea ce privește „inundația”, să nu uităm că Oltcit-ul a fost produs în condiții speciale, în anii în care Ceaușescu și-a propus să lichideze datoria externă a României, a oprit importurile de subansamble, iar produsele făcute în România nu erau de cea mai bună calitate. 

Una peste alta, a fost o mașină apreciată în țară în acei ani. 



Oltcit a apărut în urma unui parteneriat între autoritățile române și producătorul francez de automobile Citroen, astfel că, în 1977, la Craiova începe construcția unei fabrici moderne pentru construcția unui automobil de dimensiuni mici. 

În fabrică, s-au produs patru versiuni: Special (echipat cu motorul de Visa și LNA, de 652 cm cubi), Club (echipat cu un motor de 1.129 cm cubi și o cutie în 4 trepte), Club 12 TRS (dotat inițal cu un motor de 1200 cm cubi, dar a fost înlocuit cu un motor de 1.299 cm cubi și o cutie de viteze în 5 trepte; un automobil destinat în mod special exportului) și Club 12 CS (disponibil din 1993, camionetă cu două locuri; motor de 1.299 cm cubi și o cutie de viteze în 5 trepte). 

După 1989, producția continuă sub numele de Oltcit până în 1994, când numele este schimbat în Oltena. În 1995, producția se oprește, fabrica de la Craiova fiind preluată de Daewoo. 

Articole de la acelaşi autor

Cele mai comentate ştiri

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.3928 secunde