Vrei să-ți portezi numărul? Iată ce trebuie să verifici înainte
647
Articole de la același autor
O viață întreagă pe stradă! Doarme într-o mașină în spatele Maritimo
04 Noiembrie 2016
NINSORI ȘI VISCOLE LA CONSTANȚA! METEOROLOGII CONSTĂNȚENI ANUNȚĂ CUM VA FI IARNA ACEASTA
21 Noiembrie 2016
Adăpost pentru oamenii străzii, în Parcul Tăbăcărie? Mămicile din Constanța sunt revoltate
29 Octombrie 2016
Sens unic pe bulevardul Tomis, între Grand și Lupoaică
02 Noiembrie 2016
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) îi sfătuiește pe utilizatorii de telefonie fixă și mobilă care vor să beneficieze de ofertele speciale de sărbători și să își porteze numărul în altă rețea să verifice mai întâi cu operatorul actual dacă sunt în afara perioadei minime contractuale.
Deși serviciul de portabilitate nu presupune, de regulă, plata unei taxe, rezilierea contractului curent de telefonie înainte de expirarea perioadei minime prevăzute de acesta implică de cele mai multe ori plata unor penalități de reziliere anticipată.
Condițiile contractuale de portare
Prin depunerea unei cereri de portare, utilizatorii solicită implicit și încetarea contractului de telefonie (fixă sau mobilă) pe care îl au cu furnizorul din rețeaua căruia vor să plece. De aceea, abonații care doresc să se porteze nu trebuie să depună separat sau anterior și o cerere de reziliere a contractului de telefonie. Existența unei solicitări de reziliere anterior depunerii cererii de portare poate conduce la imposibilitatea realizării portării și, în final, la pierderea numărului de telefon.
Astfel, înainte de a depune cererea de portare, este bine ca utilizatorii să verifice dacă a expirat perioada minimă a contractului (de regula, 12 sau 24 de luni), precum și sumele pe care ar trebui să le plătească pentru încetarea contractului înainte de expirarea acestei perioade. Aceste informații trebuie să se regăsească în orice contract încheiat de utilizatori cu furnizorii de ser-vicii de telefonie.
Atenție! Portarea numărului de telefon către un alt operator nu anulează obligațiile asumate de utilizatori la semnarea contractului cu operatorul inițial. De exemplu, dacă se solicită portarea înainte de expirarea perioadei minime a contractului, este posibil ca utilizatorul să fie nevoit să achite penalități de reziliere anticipată, iar dacă sunt facturi restante, acestea vor trebui achitate.
Bine de știut!
Portarea se realizează, de regulă, în termen de 3 zile lucrătoare de la data transmiterii cererii de portare aprobate atât de furnizorul acceptor, cât și de furnizorul donor.
În timp ce furnizorul operează portarea, serviciul de telefonie poate fi întrerupt pentru trei sau patru ore, timp în care utilizatorul nu va putea iniția sau primi telefoane. Îin cazul telefoniei mobile, portarea se poate realiza nu numai de pe abonament pe abonament, respectiv de pe cartela preplătită pe o altă cartelă preplătită, dar și de pe abonament pe cartela preplătită și invers. La portarea unui număr de pe cartela preplătită, creditul rămas neutilizat se va pierde (nu va fi transferat în noua rețea.
Unde te informezi
ANCOM pune la dispoziție site-ul www.portabilitate.ro, unde poți afla detalii cu privire la pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situația portării numerelor, dar și sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Accesând site-ul poți afla și dacă un număr de telefon a fost portat și rețeaua în care funcționează.
Ce, cum și unde reclami
În cazul în care întâmpini dificultăți pe parcursul procesului de portare, poți face o sesizare la ANCOM.
Deși serviciul de portabilitate nu presupune, de regulă, plata unei taxe, rezilierea contractului curent de telefonie înainte de expirarea perioadei minime prevăzute de acesta implică de cele mai multe ori plata unor penalități de reziliere anticipată.
Condițiile contractuale de portare
Prin depunerea unei cereri de portare, utilizatorii solicită implicit și încetarea contractului de telefonie (fixă sau mobilă) pe care îl au cu furnizorul din rețeaua căruia vor să plece. De aceea, abonații care doresc să se porteze nu trebuie să depună separat sau anterior și o cerere de reziliere a contractului de telefonie. Existența unei solicitări de reziliere anterior depunerii cererii de portare poate conduce la imposibilitatea realizării portării și, în final, la pierderea numărului de telefon.
Astfel, înainte de a depune cererea de portare, este bine ca utilizatorii să verifice dacă a expirat perioada minimă a contractului (de regula, 12 sau 24 de luni), precum și sumele pe care ar trebui să le plătească pentru încetarea contractului înainte de expirarea acestei perioade. Aceste informații trebuie să se regăsească în orice contract încheiat de utilizatori cu furnizorii de ser-vicii de telefonie.
Atenție! Portarea numărului de telefon către un alt operator nu anulează obligațiile asumate de utilizatori la semnarea contractului cu operatorul inițial. De exemplu, dacă se solicită portarea înainte de expirarea perioadei minime a contractului, este posibil ca utilizatorul să fie nevoit să achite penalități de reziliere anticipată, iar dacă sunt facturi restante, acestea vor trebui achitate.
Bine de știut!
Portarea se realizează, de regulă, în termen de 3 zile lucrătoare de la data transmiterii cererii de portare aprobate atât de furnizorul acceptor, cât și de furnizorul donor.
În timp ce furnizorul operează portarea, serviciul de telefonie poate fi întrerupt pentru trei sau patru ore, timp în care utilizatorul nu va putea iniția sau primi telefoane. Îin cazul telefoniei mobile, portarea se poate realiza nu numai de pe abonament pe abonament, respectiv de pe cartela preplătită pe o altă cartelă preplătită, dar și de pe abonament pe cartela preplătită și invers. La portarea unui număr de pe cartela preplătită, creditul rămas neutilizat se va pierde (nu va fi transferat în noua rețea.
Unde te informezi
ANCOM pune la dispoziție site-ul www.portabilitate.ro, unde poți afla detalii cu privire la pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situația portării numerelor, dar și sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Accesând site-ul poți afla și dacă un număr de telefon a fost portat și rețeaua în care funcționează.
Ce, cum și unde reclami
În cazul în care întâmpini dificultăți pe parcursul procesului de portare, poți face o sesizare la ANCOM.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 08 Noiembrie 2016
Marţi, 09 Februarie 2016
Miercuri, 14 Octombrie 2015
Sâmbătă, 13 Iunie 2015
Sâmbătă, 14 Februarie 2015
Luni, 22 Septembrie 2014
Vineri, 27 Iunie 2014
Marţi, 13 Mai 2014
Vineri, 09 Mai 2014
Vineri, 04 Aprilie 2014