Primarul Decebal Făgădău anunță modificări în traficul din Constanța:

"Vom schimba radical modul în care se circulă în oraș!"

1372

Articole de la același autor

În Constanța, traficul s-a aglomerat extraordinar de mult în ultimii ani. Pe străzile și bulevardele construite acum zeci de ani, circulă, astăzi, mii de autovehicule, autobuze, autoturisme, bolizi de toate felurile. Nici nu-i de mirare că, la orele de vârf, dimineața și după-amiaza, petrecem zeci de minute în trafic, pentru numai câțiva kilometri, între două, trei semafoare sau două, trei sensuri giratorii. Cum posibilitățile de a mări șoselele sunt aproape zero pe multe artere, autoritățile locale caută soluții pentru a debloca orașul. 


Primăria Constanța are în lucru mai multe proiecte de infrastructură rutieră. Cele mai multe vor fi realizate cu fonduri europene, după cum susține primarul Decebal Făgădău. Edilul a anunțat că, săptămâna viitoare, va supune aprobării Consiliului Local câteva proiecte ce presupun astfel de investiții mari. 
"Vom reface întreg bulevardul 1 Mai, de la gară, până la intersecția spre Cumpăna, și bulevardul 1 Decembrie cu bulevardul Alexandru Lăpușneanu, până la intrarea în stațiunea Mamaia. Această arteră va fi viitoarea coloană vertebrală a transportului public în municipiul Constanța", a precizat primarul Constanței. 
În funcție de evoluția acestui proiect, licitațiile ar putea fi organizate spre sfârșitul acestui an sau la începutul anului viitor. 
"Sunt proiecte extrem de importante pentru orașul nostru. Nu sunt schimbări de formă, ci sunt schimbări de fond. Veți vedea că pe aceste bulevarde vom avea linii dedicate pentru transportul în comun, vom avea piste pentru biciclete, un sistem de iluminat inteligent, supraveghere video, spații corect amenajate din punct de vedere al prezentului, dar mai ales al viitorului orașului nostru", a mai spus Decebal Făgădău. 


Parcări park and ride 
În planul de decongestionare a Constanței se tot vorbește, de ani buni, de amenajarea unor parcări uriașe, în care cei care vin în oraș din localitățile învecinate să-și lase mașinile și să meargă, mai departe, cu autobuzele. 
Primele parcări de acest tip vor fi realizate, potrivit lui Decebal Făgădău, la intrarea dinspre localitatea Lazu, respectiv, pe bulevardul Aurel Vlaicu. 
"În funcție de implementarea acestor proiecte, sunt convins că harta municipiului Constanța se va redesena. Vom realiza o parcare tip park and ride în zona de sud și una în zona de nord-vest. Vrem să facem, în zona de intrare în oraș din partea de sud, o parcare astfel încât tot cei care locuiesc în zona dormitor a Constanței, dar muncesc în Constanța să își poată lăsa mașina și să utilizeze mijloacele de transport în comun către locul de muncă. Evident, vom veni și cu un pachet de facilități care încurajează această schimbare nu doar de obicei, ci de mentalitate. În zona de nord-vest, vedem în momentul de față că lucrurile au căpătat o altă dinamică. Pe bulevardul Aurel Vlaicu, pe vremuri numit varianta Constanței, astăzi se prefigurează unul dintre cele mai frumoase și mai sănătoase bulevarde ale Constanței. În acea zonă, vom încerca să culegem ca într-o pâlnie, trei rute de intrare în oraș, Constanța - Năvodari, Constanța - Mihail Kogălniceanu, Constanța - Valu lui Traian", a explicat edilul. 


Proiecte science fiction, dar deja aprobate 
Planurile sale vizează realizarea, pe bulevardul Aurel Vlaicu, a unui punct terminus, unde să ajungă atât rutele intrajudețene, regionale, dar și cele naționale și internaționale, de unde pasagerii să fie apoi preluați de autobuzele viitoarei companii de transport în comun, CT Bus, actualul RATC. 
"Pentru că în această zonă ne dorim să facem punctele de confluență pentru transportul public, este necesar să ne gândim și la cei care vin cu mașina. Tocmai de aceea, în această zonă, vom identifica și vom purcede chiar la expropriere de utilitate publică, în vederea realizării proiectelor noastre de park and ride. Ceea ce spun astăzi poate părea un proiect de science fiction, dar niciun politician nu va mai putea să schimbe aceste lucri, pentru că ele sunt deja aprobate atât la nivel național, cât și la nivel european", a completat Decebal Făgădău. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5126 secunde