Vin vremuri grele la Constanța! Nu sunt bani pentru investiții, cresc taxele și impozitele locale

4372
Vin vremuri grele la Constanța! Nu sunt bani pentru investiții, cresc taxele și impozitele locale - fotofondvinvremurigreleconstanta-1560200625.jpg

Articole de la același autor

Constanța, orașul bogat de la malul mării, așa cum îi place primarului Decebal Făgădău să o numească, este din ce în ce mai săracă. Bugetul Constanței în 2019 are un deficit uriaș, de peste 185 de milioane de lei, și există riscul blocajului financiar. Așa că investițiile au fost blocate și se anunță majorări de impozite pentru anul viitor.


Veștile de la Primăria Constanța nu sunt tocmai bune. După ce mai mulți primari din țară, inclusiv din Capitală, au anunțat că instituțiile pe care le conduc sunt în faliment nedeclarat, primarul Decebal Făgădău a confirmat, în cursul zilei de ieri, că situația la Constanța este la fel de îngrijorătoare și că deja a luat măsuri pentru a nu se bloca activitatea. "Am tăiat fonduri de la investiții și s-au blocat angajările, făcând angajări doar pe un post lăsat liber prin plecarea unui alt angajat. De asemenea, eram în discuții cu sindicatele și am limitat cererile. Nu în ultimul rând, suntem nevoiți să creștem taxele și impozitele", a anunțat primarul Decebal Făgădău.


Se pare că s-a ajuns la această situație din cauză că fondurile atribuite de la Ministerul Finanțelor sunt mult mai mici decât calculele făcute inițial. Modificarea codurilor fiscale a condus la venituri mult mai mici pentru autoritățile locale, la care se mai adaugă un nivel scăzut de încasare a taxelor și impozitelor. Sunt voci care susțin că inclusiv reducerea impozitului pe venit duce la o scădere a bugetelor locale. "Reducerea de la 16 la 10% a impozitului pe venit nu a fost o relaxare fiscală. Din diferența de la 16% la 10% cetățeanul nu a avut nimic de câștigat. Diferența, banii au fost luați de la administrația locală și au 
dus-o la administrația centrală, acolo unde banii sunt cheltuiți netransparent și lipsiți de performanță", susține primarul sectorului 3 al Capitalei, Robert Negoiță.


Subvențiile la căldură și transport, în pericol?
La rândul său, primarul Constanței este încrezător că se vor găsi soluții după discuțiile cu premierul Viorica Dăncilă și cu ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici. În caz contrar, sunt în pericol nu doar facilitățile pentru mediul afacerilor, dar mai ales subvențiile pentru populație, precum cea de transport public și cea de încălzire. "Avem în continuare facilități pentru operatorii din zona turismului, cu scheme de ajutor de minimis, pentru cei care au activitate nu doar sezonieră, ci activitate mai mare de șase luni de zile și în extrasezonul de turism, acordându-le reduceri de 60 la sută. Cu alte cuvinte, încercăm să păstrăm sprijinul pentru comunitatea de afaceri, dar este destul de greu și înțeleg efortul pe care trebuie să îl facă atât locuitorii cât și operatorii economici, în schimb îmi doresc ca de data aceasta dialogurile între guvern și autoritățile locale să fie urmate de rezultate. Atât primul ministru, cât și ministrul Finanțelor și-au arătat disponibilitatea la dialog în permanență, dar deciziile politice de până acum nu au condus la un rezultat. De data aceasta, sunt convins că se va echilibra. În plus, au avut loc niște alegeri parlamentare în care populația României a transmis un mesaj fără echivoc că-și dorește o schimbare. Același lucru ni-l dorim și noi și dorim un dialog mult mai constructiv, în interesul cetățeanului, nu un dialog formal, care să nu fie urmat de rezultate. Preocuparea comună ar trebui să fie identificarea de soluții și nu de vinovați", a subliniat primarul Decebal Făgădău.


Proiecte necesare constănțenilor
Conform datelor oficiale, veniturile Primăriei Constanța pentru anul 2019 sunt estimate la 613,47 milioane de lei, în timp ce cheltuielile preconizate sunt de 798,98 milioane de lei. Deficitul de peste 185 de milioane de lei pune în pericol numeroase proiecte începute în Constanța, de la amenajarea tuturor locurilor de joacă, finalizarea asfaltărilor promise în toate cartierele municipiului și a parcărilor necesare, până la terminarea lucrărilor la Podul de la Butelii, aflat la jumătatea reabilitării și chiar proiectele europene în derulare.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.7699 secunde