V-aţi mutat în alt judeţ? Cum vă transferați dosarul de pensie

Duminică, 07 Martie 2021
429
În cazul în care vă mutaţi într-un alt judeţ, atunci este necesar să vă transferaţi şi dosarul de pensie acolo unde veţi locui. Potrivit reprezentanţiilor Casei de Pensii, acest lucru se poate face printr-o cerere simplă, la care se anexează o copie a actului de identitate din care rezultă noua adresă şi un cupon de pensie.

Cererea se va înregistra la sediul Casei teritoriale de pensii unde se află în evidenţă pensionarul. Solicitantul poate fi persoana îndreptăţită, precum şi mandatarul, desemnat prin procură specială.

Apoi, transferul dosarului se va face către casa de pensii aferentă noului domiciliu, iar aceasta din urmă va emite o nouă decizie de pensie, luând astfel în evidenţă dosarul respectiv.

În situaţia transferului dosarului de pensie, conform procedurilor de comunicare la plată, casa teritorială care înregistrează acest dosar în evidenţele sale are obligaţia să verifice dosarul administrativ, venit prin transfer, să valideze punctajul mediu anual şi să comunice la plată pentru a se achita drepturile de pensie pensionarului în cauză. 



Pagina a fost generata in 0.2264 secunde