Trotuare pavate în toate cartierele Constanței și stâlpi pentru oprirea urcării mașinilor pe ele
Articole de la același autor
Comentează știrea
Daca tot pun stalpi sa nu mai urcam pe trotuare atunci sa faca parcari.
Cred ca mai intai trebuie sa avem toate strazile din Constanta asfaltate si apoi sa ne ocupam de trotuare. Domnul primar sa mearga de exemplu in cartierul Veteranilor sa vada strazile care nu exista, trotuare nici atat. Nu sunt utilitati elementare, de exemplu apa potabila si noi punem pavele noi pe trotuare. Constanta trebuie dezvoltata uniform. Ne concentram pe anumite zone si restul vai de mama lor. Rusine domnul primar Fagadau !
Bravo primăriei dacă face acest lucru , uitațivă în toate cartierele unde sunt case că proprietarii își parchează mașinile pe trotuar s-au în stradă nu în curte.
Pavelele mai vechi stau mai jos sau mai sus, in functie de lăsarea terenului sau iarba de sub ele. In primul rând ar trebui lărgite trotuarele si construite parcări etajate.
asfaltati strazile cu gropi, faceti parcari (chiar supraetajate daca e posibil), montati stalpi din beton armat nu din plastic (vedeti Buc.). dati dovada ca vreti sa faceti ceva util pentru oras si cetateni!
Aici nu este vorba despre un cartier de blocuri.....unde se parcheaza pe trotuar ! Aici sunt case , si toti au curte unde sa-si parcheze masinile....dar lelea ese cucoana mare !
Exista nenumarate coduri de bune practici la nivel european in care se declara ca un trotuar trebuie sa fie de minim 1500 mm, in cazuri speciale (stalpi de iluminat, cutii de telecom, samd) aceasta putand fi micsorat (doar pt cazurule respective) la 900 mm. Acum atentie - aceste distante sunt de la gard/zid pana la margine interioara a bordurii, pt ca bordure nu face paste din trotuar atata vreme cat nu este la acelas nivel. Mai sunt si alte specificatii privind inclinarea longitudidonala/transversala dar deja e prea mult pt noi. Poate ca jurnalistul ar trebui sa intrebe si un "independent" recte un urbanist/architect...
Dacă șoferii vor fi obligați să parcheze lângă trotuar, atunci ar fi bine să se facă străzile cu sens unic, deoarece nu vor mai avea loc să treacă două mașini una pe lângă alta pe străzile din cartiere. Cum o să se rezolve această problemă pe aleile dintre blocuri ? Singura rezolvare sunt parcările subterane sau supraterane. Să nu se mai construiască blocuri fără parcare subterană, sau parcare la parter , iar blocul să fie construit începând cu etajul 1 pe piloni, cum de altfel sunt câteva în oraș și astfel apartamentele sunt ferite și de inundații.