Stâlpișori și covor antiderapant. Trecerile la nivel cu calea ferată din Constanța - modernizate!

292
Stâlpișori și covor antiderapant. Trecerile la nivel cu calea ferată din Constanța - modernizate! - fondcaleaferata2-1582834683.jpg

Articole de la același autor

Sute de treceri la nivel cu calea ferată de pe drumurile naționale vor fi reabilitate până la sfârșitul lui 2021. Dintre acestea, cinci sunt pe teritoriul județului Constanța. Cu ajutorul banilor europeni, administratorul drumului va monta stâlpi de iluminat cu încărcare solară, stâlpi pentru delimitarea sensurilor de circulație și covoare antiderapante. 


Neasigurarea și viteza excesivă sunt principalii factori care duc la producerea de accidente la trecerile la nivel cu calea ferată. Iar accidentele sunt dintre cele mai grave, căci, după cum arată statisticile, mortalitatea în aceste cazuri este de aproximativ 95%. 


În multe situații, șoferii acuză că vizibilitatea nu este bună în zona trecerilor la nivel cu calea ferată. Drept pentru care, consecvenți planului de a reduce cu 50% numărul victimelor accidentelor rutiere, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au lansat un proiect cu fonduri europene: "Măsuri de îmbunătățire a siguranței traficului, prin amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor cu calea ferată". 


Valoarea proiectului este de peste 34 milioane de lei și prevede ca, până la sfârșitul lui 2021 să fie reabilitate 246 de treceri la nivel cu calea ferată de pe drumurile naționale. Din total, un număr de 17 treceri sunt în administrarea Direcției Regionale Drumuri și Poduri, iar cinci dintre acestea sunt pe teritoriul județului Constanței. 


De exemplu, vor fi reabilitatea trecerile la nivel cu calea ferată de pe DN 22 - cea de la km 247+000, de la Tariverde, fiind considerată una dintre cele mai periculoase! - de pe DN22C, km 36+097 (Constanța - Cernavodă) și de pe DN3, km 229+210 (Constanța - Călărași). 


"Proiectul constă în amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor naționale și presupune montarea de stâlpi de iluminat cu încărcare solară, stâlpi pentru delimitarea sensurilor de circulație, semnalizarea rutieră orizontală (prin simboluri preformate și benzi rezonatoare din marcaj rutier) și marcaj tip covor antiderapant, care se va realiza pe o distanță de 50 metri, între barieră și indicator", au precizat reprezentanții CNAIR. 


Astfel, vor fi montați stâlpi flexibili, din material plastic de culoare galbenă, pentru separarea benzilor de circulație și delimitarea zonelor periculoase. Cât privește covoarele antiderapante, acestea vor avea culoare roșie, pentru a asigura o mai bună vizibilitate a zonei de pericol pe care vor fi amplasate, pentru îmbunătățirea contrastului vizual. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.1936 secunde