Șoselele morții pe litoral. "Da, este nevoie de acele separatoare de sens!"

9705
Șoselele morții pe litoral.

Articole de la același autor

Zile negre, săptămâna trecută, pe șoselele din județul Constanța. Mai mulți oameni și-au pierdut viața în accidente rutiere grave, provocate din neatenție, din grabă, dar și din cauza șoselelor proaste. Multe dintre tragedii ar putea fi însă evitate cu un minimum de investiții din partea celor de la Drumuri și Poduri. Investiții care, însă, sunt mereu amânate, din lipsă de bani sau de viziune.

Pe tot litoralul, încă ne mai plimbăm pe drumurile făcute pe vremea lui Ceaușescu, când cei mai mulți veneau la mare cu trenul, iar Dacia de-abia prindea 80 de km pe oră. Acum sunt de zeci de ori mai multe mașini și, inevitabil, atunci când e aglomerație pe șosele, apar și problemele. Polițiștii rutieri cunosc foarte bine zonele critice și chiar au solicitat în numeroase rânduri reprezentanților de la Drumuri și Poduri să le aibă în vedere ca prioritare în planul de investiții. Separatoarele de sens, însă, pe anumite zone ale Drumului Național 39, de exemplu, ar putea salva vieți.

"Poliția rutieră are la îndemână două pârghii pentru a reduce numărul accidentelor grave în anumite zone. Este vorba despre aplicarea mai multor sancțiuni pe segmentele respective de drum și educația rutieră. Educația rutieră are efecte în timp, deci nu ajută rapid. Aplicarea mai multor amenzi are efecte imediate, dar nu de durată. Însă, unele măsuri pot fi luate și de administratorul drumului public, cum ar fi montarea acelor separatoare de sens", a declarat, pentru "Cuget Liber", comisarul șef de Poliție Ciprian Sobaru, inspectorul șef adjunct al Inspectoratului Județean de Poliție Constanța.

Potrivit acestuia, pe porțiunile de drum unde au fost puse astfel de separatoare s-a observat o reducere semnificativă a accidentelor rutiere. "Noi avem câteva zone cu separatoare, zone care au fost la un moment dat cu risc crescut de accidente rutiere. Este vorba despre DN2A, Constanța - Ovidiu, DN3 - de la ieșire din Constanța până la autostradă și pe DN39, în curba morții, de la 23 August. În toate aceste zone, numărul accidentelor a scăzut și au fost reduse și urmările. Pentru că nu mai este riscul de impact frontal, despre care se știe că este devastator. În plus, existența acelor parapeți creează și senzația de lipsă de spațiu și îl determină pe șofer să reducă viteza", a explicat adjunctul IPJ Constanța.

Trei segmente de drum național critice

Comisarul șef ne-a precizat că, după ultimele accidente de săptămâna trecută, de pe DN39, a făcut o solicitare către Direcția Regională de Drumuri și Poduri Constanța în care propune instalarea de separatoare de sens.

"Am vizat trei tronsoane de drumuri naționale și europene. Este vorba despre DN2A, la sensul giratoriu de la Celsy, unde se produc frecvent accidente grave, nodul rutier de la DN3 intersecția cu autostrada A4 și DN39, de la sensul giratoriu din dreptul stațiunii Olimp până la intrare în municipiul Mangalia. Direcția Regională de Drumuri și Poduri are obligația, potrivit articolului 3 din regulamentul de aplicare a OUG, să realizeze amenajări rutiere pentru a determina participanții la trafic să respecte regulile rutiere. Solicităm astfel montarea de separatoare de mers pe fiecare din cele trei segmente de drumuri. Practic, noi venim și le spunem că avem o problemă, iar ei (n.r. - reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța) au obligația legală de a le pune în aplicare", a completat comisarul șef Ciprian Sobaru.

Direcția de Drumuri și Poduri va trimite planul de investiții

Am solicitat un punct de vedere și de la Departamentul de Comunicare al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța. Până la închiderea ediției, aceștia nu ne-au putut furniza informațiile privind planul de investiții pe șoselele din județul Constanța, în vederea îmbunătățirii siguranței participanților la trafic. Imediat cum vom primi un punct de vedere oficial, îl vom face public.

Până când vom avea însă separatoare de sens, drumuri și șosele ca în Germania, șoferii ar trebui să apese mai puțin pedala de accelerație, să fie mai atenți și mai îngăduitori în trafic și să respecte întotdeauna regulile de circulație. Căci chiar și prima greșeală poate fi ultima!

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6559 secunde