Șoseaua de coastă? La Paștele Cailor!

3381
9

Articole de la același autor

Șoseaua de coastă riscă să rămână doar un simplu desen pe hârtie. Sorții nu par să-i fie favorabili acestui proiect controversat. După o serie de licitații ratate, nici ultima licitație nu este prea ușoară.  Dacă nu se vor demara lucrările în curând,  se va pierde finanțarea de la Uniunea Europeană, iar Primăria Constanța nu are posibilitatea financiară de a susține tot proiectul. 


Cinci firme sunt dispuse să se înhame la construcția șoselei de coastă. La licitațiile de pe 19 martie, au fost depuse cinci oferte, dar deocamdată, nu s-a dat niciun rezultat. 


"Din păcate, licitațiile sunt încă în evaluare. Sunt cinci ofertanți care au 28 de subcontractori. Însă, deja suntem foarte presați de timp. Dacă nu reușim să cheltuim banii de la Uniunea Europeană, îi vom pierde", a declarat Ani Merlă, directorul executiv al Direcției de Programe și Dezvoltare din cadrul Primăriei Constanța. 


Potrivit acesteia, termenul limită pentru decontarea lucrărilor la Șoseaua de coastă este 31 decembrie 2015. Dar deocamdată nu au ce să deconteze, pentru că nu s-a făcut nimic. 


"Am discutat cu viceprimarul Decebal Făgădău și Primăria Constanța își asumă responsabilitatea de a termina o parte din lucrările care nu s-ar finaliza până la 31 de-cembrie. Am solicitat constructorului să-și segmenteze tronsoanele și să facă două, trei organizări de șantier, pentru a se lucra într-un ritm alert. Vrem să începem lucrările din ambele părți, mai ales să facem ser-pentina de la strada Mihai Eminescu. Aceea presupune cele mai mari cheltuieli, pentru că acolo trebuie puși piloni foarte mulți. Ne interesează în mod special acel segment, pentru că porțiunea de la Amira-litate, prin Portul Tomis, este mai simplu de făcut, o putem reabilita și noi, din bugetul local, dacă nu apucă să se facă până la 31 decembrie 2015. Sperăm totuși să reușim să o facem", a completat Ani Merlă. 


Zonă bellevue, la Soleta 
Artera ar fi trebuit să lege centrul istoric al Constanței de stațiunea Mamaia. Contractul de finanțare pentru construcția ei a fost semnat încă de la finele anului 2013. Proiectul a fost împărțit în trei etape, având în vedere amploarea lucrărilor. Prima etapă, însemnând 2,6 kilometri de șosea, de la Amiralitate, pe lângă plaja Modern și până la strada Mihai Eminescu, ar fi trebuit să fie gata în decembrie 2014. Valoarea estimată a lucrărilor este de 33.338.591,85 de lei. 


Pe primul tronson, va fi refăcută infrastructura de acces în Portul Tomis, reabilitându-se drumul deja existent, de la Amiralitate, pe o porțiune de 860 de metri, până la zona unde șoseaua se desparte în două bretele, pe sensuri diferite. Pe al doilea tronson, va fi amenajată o zonă bellevue, pe faleză, între strada Mircea cel Bătrân și bulevardul Ferdinand. Iar al treilea tronson va cuprinde un sens gira-toriu și o porțiune de legătură cu strada Mihai Eminescu. 


Spații verzi, parcări și iluminat public 
În cadrul proiectului, se va face și amenajarea urbanistică a zonei, constând în refacerea spațiilor verzi, reîmpărțirea zonelor existente și crearea de parcări. De asemenea, va fi reabilitat iluminatul stradal existent. În porțiunea bellevue, vor fi construite rampe pietonale ce vor face legătura între Plaja Modern și promenada de pe strada Mircea cel Bătrân și va fi montat un ascensor pentru accesul persoanelor cu dizabilități. 


Rămâne de văzut câte din toate acestea vor mai avea timp să le facă cei care vor câștiga licitația și subcontractorii lor și câte vor rămâne în cârca Primăriei Constanța.


Comentează știrea

Debus
29 mai 2015
Da da

Sunteti prea pr0sti ca sa construiti ceva pentru voi din banii altora. Punct.

h
29 mai 2015
g

Nu se face pentru ca nu s-au inteles la spaga.

europeanu
29 mai 2015
Primarie de hoti

da pe jegoasa spagara merla cand o ia dna-ul ?

Nicolae
29 mai 2015
Fara autoturisme

Daca soseaua de coasta ar fi fost dedicata numai circulatiei pietonale si bicicletelor, rolelor etc, sa poata oamenii sa faca si sport alergand, sau mergand cu biciclete, dar total intezisa gibonilor si gorilelor cu autoturisme as fi subscris 100%. Ar fi atras si turisti care vor sa faca miscare in briza marii, nu numai sa stea tolaniti in soare. Mi-e dor sa ma plimb cu bicicleta ca in copilarie, dar in Constanta de astazi e sinucidere curata.

nu-i sta gandul la
29 mai 2015
Mierlei

soseaua de coasta, ea are *ula, pardon dna-ul in coasta.

catalin
29 mai 2015

Angajare imediata !!!!! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Se lucreaza part-time sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Valabil in toate orasele !!! Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul "detalii" la adresa de email [email protected]

Constanteanca
29 mai 2015
Soseaua de coasta

Soseaua de coasta pare a fi o mare porcarie. E distanta mult prea mica din Cta pana in Mamaia pt, aceasta sosea. Intr-adevar, ar fi ideal sa se construiasca o sosea numai pietoni, dar astea sunt doar vise frumoase. Oricum, Cta a ajuns un oras mizerabil din cauza "Sfintei Treimi".

constanteanul
7 iunie 2015
Nu soselei de coasta

Mazare trebuia bagat la parnaie mai de mult, dar e bine si asa, poate mai salvam din Cta ce se mai poate salva.

Constănțean
8 iunie 2015
Alee pietonală, nu șosea

Mașinile NU au ce căuta in acea oază de liniște. Nu vreau să mă sufoce gazele de eșapament când fac plajă acolo.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.603 secunde