Șoseaua de coastă: de la coșmar și bani pierduți, la realitate

4001
6
Șoseaua de coastă: de la coșmar și bani pierduți, la realitate - fotofondsoseauadecoasta-1484673936.jpg

Articole de la același autor

Șoseaua de coastă a rămas un vis frumos pentru unii, coșmar pentru alții. Proiectele s-au amânat, licitațiile s-au anulat, banii s-au pierdut și șoseaua tot nu s-a mai făcut. Mulți constănțeni au răsuflat ușurați, convinși că ideea este doar o ambiție prostească a fostului primar al municipiului și gândită pentru a-i îmbogăți pe alții. Sunt însă și voci care consideră că șoseaua ar fi fost utilă atât turismului în zonă, cât și locuitorilor orașului. 


Cert este că, deși totul pare pierdut acum, autoritățile nu se dau bătute și o iau de la capăt cu proiectul, în speranța că vor obține din nou finanțare europeană pentru construirea arterei ce va lega Portul Tomis de stațiunea Mamaia. De cealaltă parte, în Parlament, încă mai este rătăcit un proiect vechi al șoselei de coastă, ce urmează să fie supus avizării. 


"În perioada imediat următoare, va fi votată în Parlament legea care ar putea permite realizarea acestui proiect în Constanța. Legea a fost pe ordinea de zi la sfârșitul lunii decembrie, dar nu a mai fost supusă dezbaterii și votului din lipsă de timp. Au mai fost discuții legate de acest proiect. Au fost la un moment dat ridicate probleme privind impactul asupra mediului, că ar putea fi afectate plajele, mai ales cele nou amenajate. Însă trebuie avut în vedere și impactul asupra turismului, tocmai de aceea trebuie analizat dacă este util un astfel de proiect la Constanța", a declarat, pentru "Cuget Liber", deputatul constănțean Stelian Cristian Ion. 


Arteră pietonală, fără autovehicule 


Există și păreri care consideră că o astfel de arteră ar fi necesară, însă destinată exclusiv pietonilor și bicicliștilor. 
"A deschide orașul către mare înseamnă în primul rând amenajarea unei străzi pietonale pentru promenadă și sport, nu o șosea pentru autovehicule. Însă șoseaua ar crea acces pentru proprietarii terenurilor din zonă. Pe tot talazul de la Plaja Modern până la Trei papuci aproape, aceștia abia așteaptă să vândă sau să trântească hoteluri. Prioritățile orașului rămân încă transportul în comun și parcurile", este de părere Andrei Chivu. 


De cealaltă parte, Primăria Constanța este hotărâtă să continue proiectul început în urmă cu doi ani și să obțină finanțare de la Uniunea Europeană pentru măcar o parte din șoseaua de coastă. În 2014, autoritățile locale reușiseră să acceseze finanțare europeană de 32,3 milioane de lei pentru construcția a 2,6 kilometri. Ulterior, licitațiile au fost contestate și anulate, așa încât lucrările nu au început niciodată și banii s-au pierdut. 


"Proiectul a rămas viabil și așteptăm ghidurile pentru mobilitate pentru a aplica pentru o nouă finanțare europeană. Să sperăm că de data aceasta nu vor mai fi probleme", ne-a precizat primarul Decebal Făgădău. 


Faleză nouă 


Primul tronson al șoselei de coastă însumează 2,6 kilometri de drum, de la Amiralitate, pe lângă plaja Modern și până la strada Mihai Eminescu. Valoarea estimată a lucrărilor este de 33.338.591,85 de lei. Va fi refăcută infrastructura de acces în Portul Tomis, reabilitându-se drumul deja existent, de la Amiralitate, pe o porțiune de 860 de metri, până la zona unde șoseaua se desparte în două bretele, pe sensuri diferite. Apoi, pe faleză, va fi amenajată o zonă bellevue, între strada Mircea cel Bătrân și bulevardul Ferdinand. În dreptul străzii Mihai Eminescu se va face un sens giratoriu, pentru acces facil. 


Spații verzi, parcări și iluminat public 


În cadrul proiectului, se va face și amenajarea urbanistică a zonei, constând în refacerea spațiilor verzi, reîmpărțirea zonelor existente și crearea de parcări. De asemenea, va fi reabilitat iluminatul stradal existent. În porțiunea bellevue, vor fi construite rampe pietonale ce vor face legătura între Plaja Modern și promenada de pe strada Mircea cel Bătrân și va fi montat un ascensor pentru accesul persoanelor cu dizabilități. 


Comentează știrea

Lo
17 ianuarie 2017
Afara-i vopsit gardul..

Eventual sa se propuna si o pista pt ozn-uri.. Avem in Constanta oras european in 2017 strazi ca pe vremea lu Ion Roata si case cu wc in curte fara canalizare si noi vrem sosea de coasta , da bravo.

Citoyen
18 ianuarie 2017
Prafuri pentru mama-mare

Bai frate mai incet cu liniuțele sau cu seringa ca va spargeți vena.Eu stiam ca Mazare era singurul narcoman din primarie.Ce sosea de coasta,parcari si spatii verzi, viseaza si ciobanul de Fagadau?El n-a fost in stare sa deszăpezească orasul si viseaza la sosele de coasta Spune ca face soseaua cu fonduri europene.Tot cu fonduri europene trebuia refacut si parcul arheologic.Apropo cum a esuat acel proiect?Cine plateste oalele sparte?Constantenii. Nesimtitul de cioban ajuns in fruntea urbei are tupeul sa vorbeasca despre spatii verzi?Cine era viceprimar pe vremea cand penalul de Mazare schilodea orasul?Cine-i facea pantofii si ii căra mapa lui Mazare?Cine era sluga credicioasa care aproba toate fantasmagoriile stăpânului sau,Radu Mazare? PS. Doamna Perhaita,va place cum a reabilitat echipa Mazare- Fagadau& Co. Cazinoul cu fonduri europene?Muci l-a facut ,tot noi constănțenii o sa platim din buzunarele noastre neghiobia si incompetenta acestor indivizi penali.

Marian
18 ianuarie 2017
Urbanism

Cum sa se faca orasul nostru frumos daca trebuie sa dam tichete la cersetori de pensionari; elevi merita aceste tichete.

hopa
18 ianuarie 2017
hai sa ne intelegem

adica dvs. sustineti ca s-a facut proiectul sushelei asteia, "de costisha", dar legea nu permitea asa ceva? Pai ce mai ce.... Si credeti ca aia care au venit cu proiectul erau sanatosi? Sau sunt? (In fond, e nevoie de shushea ca sa poata debarca rusii din Crimeea linistiti? )

Centru
18 ianuarie 2017
in paragina

Ce sosea de coasta, in primul rand Constanta are cel mai mizerabil centru din tara, strada Stefan cel Mare aratand muult mai prost fata de anii comunisti si chiar dupa. Nu cred ca exista oras de talia Constantei in toata Europa sa aibe o asa jale de centru ....

ARTIST PLASTIC
18 ianuarie 2017
FARA SUBIECT

ORAS IN RUINA, CENTRU INEXISTENT,CLADIRI ISTORICE DE PRESTIGIU DIN PENINSULA CA DUPA BOMBARDAMENT.CENTRUL ISTORIC UNDE SE PLIMBAU OAMENII DE VAZA SI MARII NOSTRI ARTISTI SI SCRIITORI, CULTURA "0" SI PE NOI NE DOARE IN CUR DE SOSEA DE COASTA.....SOSEAUA A FOST PROIECTATA IN TIMPUL LUI CAROL 2, ATUNCI CAND ERA O MANDRIE SA -TI FACI VACANTA LA CTA, CAND TEATRELE, CINEMAURILE ERAU PLINE, CAND SOSEAUA TREBUIA SA FIE O PROMENADA.ACUM ORASUL VECHI(2500 DE ANI) ESTE O RUINA, IAR CEL "NOU" O MIZERIE COMUNISTA FARA CARACTER DOMNILOR SI DOAMNELOR ARHITECTI SI EDILI LUAVAR DRACU DE IMBECILI, PUNETI MANA SI RECONSTRUITI ORASUL. ARTICOLUL ASTA CU SOSEAUA APARE SISTEMATIC CAND NU AVETI CE ARTICOL DE SCANDAL SA SCRIETI .ALTII AJUNG PE MARTE SI NOI NE CACAM IN SPATELE CASEI. P.S. ADICA AR FII BANI DE O SOSEA IMBECILA DE MILIOANE DE EURO ,DAR NE CACAM PE NOI SA RENOVAM CAZINOUL.....

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.8378 secunde