Schimbarea la față a bulevardului Mamaia. Piste de biciclete și trotuare noi pentru pietoni

1794
Schimbarea la față a bulevardului Mamaia. Piste de biciclete și trotuare noi pentru pietoni - fotofondbulevardulmamaia25-1573159758.jpg

Articole de la același autor

De ani de zile, constănțenii visează că vor avea pe unde să meargă cu bicicleta, că vor avea piste care să-i ferească de restul traficului și unde să fie în siguranță. Mai durează până când se vor putea duce pe două roți dintr-o parte într-alta a orașului, dar sunt speranțe ca în curând să avem piste pe încă un bulevard al orașului. 


Nu vor ajunge prea repede constănțenii să meargă ca nemții sau olandezii cu bicicleta la serviciu, pe ploaie, să-și pună copiii în coșuri și să-i ducă la grădiniță în bătaia vântului, dar măcar în timpul liber se pot plimba prin oraș, pe faleză, prin parc sau prin Mamaia. 


După bulevardul Tomis, bulevardul Mamaia ar putea avea, în sfârșit, piste pentru biciclete. Autoritățile locale intenționează să reabiliteze o parte din bulevardul Mamaia, pornind de la strada I.G. Duca până la strada Mircea cel Bătrân, astfel încât să fie amenajate și piste de biciclete, pe ambele sensuri. De asemenea, vor fi complet refăcute trotuarele și scuarul verde de pe mijlocul bulevardului. Deși nu este vorba decât de aproximativ doi kilometri, pistele se vor uni în zona intersecției de la Capitol cu cele de pe bulevardul Tomis, astfel încât se va putea face legătura către zona peninsulară și faleza de la Cazino. 


Modernizare și peisaj urban 


Lucrările vor începe, cel mai probabil, în primăvara lui 2020. Primăria Constanța a publicat un anunț în care caută diriginte de șantier pentru urmărirea, verificarea lucrărilor de construcții, reparare și ranforsare, în cadrul proiectului de lucrări de intervenții și modernizare a bulevardului Mamaia, pe sectorul cuprins între strada I.G. Duca și strada Mircea cel Bătrân. 


Potrivit anunțului respectiv, prin lucrările propuse se urmărește realizarea principalului obiectiv de continuare a îmbunătățirii mobilității urbane în municipiul Constanța, conform Planului de Mobilitate Urbană, prin redistribuirea spațiului pe bulevardul Mamaia, în vederea realizării pistelor pentru biciclete la nivelul carosabilului pentru fiecare sens de circulație, precum și interconectarea și continuitatea acestora cu celelalte trasee de piste de biciclete existente pe bulevardul Tomis și cele de perspectivă. 


De asemenea, reconfigurarea bulevardului Mamaia are în vedere fluidizarea traficului, îmbunătățirea condițiilor de circulație rutieră, inclusiv pentru transportul public, și ale circulației pietonale. În plus, proiectul vizează sporirea gradului de confort, creșterea siguranței circulației rutiere și pietonale și îmbunătățirea aspectului urbanistic al zonei. 


"Din multe cartiere nu se poate ieși cu bicicleta!" 
Promisiunile cu pistele de biciclete pe bulevardul Mamaia sunt vechi și îngropate de mult. Fostul primar al Constanței, Radu Mazăre, a venit, la un moment dat cu ideea ca acestea să fie amplasate pe mijlocul arterei, în locul scuarului cu verdeață. Tot el mai fabula despre o pistă de 20 de kilometri din centrul orașului până pe digul de larg din Portul Constanța. 
"Dacă tot avem parcare cu plată peste tot acum și suntem nevoiți să ne lăsăm mașinile acasă, măcar să avem pe unde să mergem cu bicicletele. Sunt convins că dacă ar avea piste sigure, mult mai mulți constănțeni ar circula pe două roți. Din păcate, din multe cartiere nu se poate ieși cu bicicleta, sunt străduțe mici, pe care circulația este foarte aglomerată, Baba Novac, Ștefăniță Vodă, Eliberării, unde este foarte riscant să mergi cu bicicleta. Mai ales dacă mai ai un copil pe ea", este de părere constănțeanul George R. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 26 Octombrie 2019
Stire din Social : Fără stâlpi de beton pe Bulevardul Mamaia!
Sâmbătă, 12 Octombrie 2019
Stire din Politică-Administrație : Bulevardul Mamaia, mai modern și mai frumos
Pagina a fost generata in 0.3499 secunde