S.O.S. Șoseaua de coastă! Risc de pierdere a banilor europeni - Galerie foto

3142
16
Deși, până la această oră, ar fi trebuit să fie aproape gata, Șoseaua de coastă riscă să nu mai fie făcută deloc. Artera care ar fi trebuit să lege centrul istoric al Constanței de stațiunea Mamaia, un proiect de suflet al primarului Radu Mazăre, așteptat de unii constănțeni și hulit de alții, este încă destul de departe de a deveni realitate. 


Dacă proiectul nu se mișcă mai repede și demararea construcției mai întârzie încă vreo câteva luni, finanțarea de peste șapte milioane de euro de la Uniunea Europeană s-ar putea pierde. În aceste condiții, autoritățile locale vor trebui să se descurce singure cu întreg proiectul și să dirijeze peste zece milioane de euro în Șoseaua de coastă. 


Contractul de finanțare pentru construcția Șoselei de coastă a fost semnat încă de la finele anului 2013, după cum a anunțat însuși directorul executiv al Direcției de Programe și Dezvoltare din cadrul Primăriei Constanța, Ani Merlă. Potrivit acesteia, proiectul a fost împărțit în trei etape, având în vedere amploarea lucrărilor. Prima etapă, însemnând 2,6 kilometri de șosea, ar fi trebuit să fie gata fix peste un an, adică la finele lui 2014, dar ea nici nu a fost demarată încă. 


Urmează o nouă licitație 
Ultimele două licitații au fost cu ghinion. Prima a fost anulată pentru că nu s-a prezentat niciun ofertant. "La rândul ei, cea de-a doua licitație a fost anulată deoarece s-au prezentat patru ofertanți, din care doi nu au avut garanția de bună execuție în conformitate cu cerințele din documentația de atribuire, iar ceilalți doi ofertanți nu au îndeplinit cerințele minime de calificare stabilite în raport cu natural și complexitatea contractului de achiziție publică", explică reprezentanții Primăriei Constanța. 


Pentru ca, totuși, proiectul să nu rămână doar pe hârtie, autoritățile locale se pregătesc de o nouă licitație. A fost deja dat anunțul pentru demararea procedurilor. Firmele de construcție sunt invitate să-și depună ofertele sau cererile de participare până la data de 19 martie 2015. Durata contractului este de 17 luni, începând de la data atribuirii contractului. Cuantumul garanției de participare este de 635.000 de lei. Valoarea estimată a lucrărilor este de 33.338.591,85 de lei, fără TVA. Din acești bani se va amenaja terenul, se va asigura protecția mediului și utilitățile necesare obiectivului. Peste 30 de milioane de lei sunt destinați șoselei propriu-zise, iar 571.352,85 de lei sunt pentru cheltuieli diverse și neprevăzute. 


Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional. Șoseaua de coastă va lega, inițial, Portul Tomis de strada Mihai Eminescu și abia peste câțiva ani ar putea ajunge în Mamaia. Potrivit directorului Ani Merlă, prima parte a Șoselei de costă va pleca de la Amiralitate (Comandamentul Marinei Militare), va trece prin fața terenu-lui împrejmuit de Fin.Co.Ge.Ro de pe Plaja Modern și va urca până la strada Mihai Eminescu. 


Sute de locuri de parcare și iluminat stradal 
În această primă etapă, Șoseaua de coastă va avea o lungime de aproximativ 2,6 km. Va fi refăcută și infrastructura de acces în Portul Tomis, reabilitându-se drumul deja existent de la Amiralitate, pe o porțiune de 860 de metri, până la zona unde șoseaua se desparte în două bretele, pe sensuri diferite. De asemenea, în cadrul proiectului se va face amenajarea urbanistică a zonei, constând în amenajarea de spații verzi, reîmpărțirea spațiului existent și crearea unei parcări cu o capacitate de 215 locuri. Chiar la intrarea în Portul Tomis, lângă Comandamentul Marinei Militare, va fi reamenajată parcarea deja existentă, dar și porțiunea verde, pentru a facilita accesul autovehiculelor. Alte aproximativ 60 de locuri de parcare vor fi dispuse de-a lungul Portului Tomis. Amenajarea zonei include și înlocuirea iluminatului stradal existent. Pe o distanță de aproximativ 400 de metri, acesta va fi înlocuit în totalitate, fiind introduse rețele subterane. Vor fi plantați stâlpi de șase metri înălțime către partea carosabilă, la o distanță de 25 de metri unul față de celălalt. 


Zonă Bellevue la Soleta 
Pe al doilea tronson va fi amenajată încă o parcare și va fi realizată zona Bellevue, pe faleză, între strada Mircea cel Bătrân și bulevardul Ferdinand. De asemenea, va fi reabilitată zona pietonală, ce va fi restructurată pe zone de interes. Vor fi construite rampe pietonale ce vor face legătura între Plaja Modern și zona Bellevue și un ascensor cu plan înclinat, în dreptul Bulevardului Ferdinand, pentru a facilita accesul persoanelor cu dizabilități. Cel de-al treilea tronson va cuprinde un sens giratoriu și o stradă de legătură cu strada Mihai Eminescu. 


Potrivit primarului Radu Mazăre, tronsonul al doilea și al treilea vor fi realizate abia după încheierea lucrărilor de refacere a falezei și plajelor, lucrări ce au fost deja demarate de Administrația Națională de Apă "Dobrogea Litoral". 


Comentează știrea

16 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
un cititor
16 februarie 2015
un dobitoc

de fapt Mazăre nu vrea astfel de lucrări decât dacă poate el să fure. Nu îl interesează nimic bun pentru Constanța.

job online de acasa
16 februarie 2015
job

Locuri de munca noi si pentru toti! Din ce in ce mai multi oameni lucreaza cu noi! Au fost acordate si primele plati! Avem dovada disponibila pentru toti! Oferim si cerem seriozitate maxima! NU e joc piramidal si NU e MLM! Cautam operatori online care sa lucreze 3 ore pe zi, cu un castig de 300 dolari lunar. Detalii va oferim dupa ce trimiteti textul "Info" la adresa de email: stregi40@gmail.com

verdi
16 februarie 2015
nesimtire

pana una alta faleza de la Zorile sta sa cada

europeanu
16 februarie 2015
Soseaua hotului mazare

hotul de mazare asta si vrea ! Fara bani de la EU ! Ca sa nu mai vina nimeni sa-l controleze cat fura din banii constantenilor ! Aloo,justitia,nu se aude ? Hotilor !!!

mari
16 februarie 2015
Ocazie unica!

Job part time –full time Cu incredere si seriozitate, dumneavoastră veți descoperi un proiect absolut nou la nivel planetar, un proiect care are capacitatea de a oferi o viata frumoasă multor români inteligenți și deschiși la nou. Dată fiind importanța excepțională a acestui proiect, dorim să folosim o metodă cu totul inedită și specială prin care să selectăm numai persoane extrem de serioase, dispuse să asimileze ceva nou și de viitor. Vă aștept cu drag să lucrăm împreună! Cei interesati trimiteti-mi texul INFO la adresa: toonlysmart@yahoo.com

mari
16 februarie 2015
Ocazie!

Sursa de venit suplimentar! Cu cateva vizualizari de reclame in fiecare zi se poate ajunge la castiguri suplimentare.Totul este gratis!Mult succes! Inregistrati-va gratuit pe : http://www.shotbux.com/?ref=marinela

Sindbad
16 februarie 2015
Hotie planificata...

Nu vine nimeni sa lucreze si cu fonduri europene deoarece destinatia banilor aceia este verificata, si mai greu se poate fura, anexe la anexe, etc...Mai bine, o dam Teldrum -ului lui Dragnea,din bugetul local, dupa ce termina Cta-Navodari, ca sa o platim la pret de Champs Elysees. Dlor ziaristi, tot pe langa...v-a luat Replica si Ziua de Cta de mult...

Adriana Tatar
16 februarie 2015
Oferta de împrumut între persoane fizice

V-ați înregistrat, Banca interzis și nu aveți favoarea băncilor sau mai bine aveți un proiect și au nevoie de finanțare, un record de rău de credit sau nevoie de bani pentru a plăti facturile, Fondul a investi pe de afaceri. Apoi dacă ai nevoie de împrumut de bani nu ezitati contactati-ma de E-mail: adriana.tatar1956@hotmail.com

Adriana Tatar
16 februarie 2015
Oferta de împrumut între persoane fizice

V-ați înregistrat, Banca interzis și nu aveți favoarea băncilor sau mai bine aveți un proiect și au nevoie de finanțare, un record de rău de credit sau nevoie de bani pentru a plăti facturile, Fondul a investi pe de afaceri. Apoi dacă ai nevoie de împrumut de bani nu ezitati contactati-ma de E-mail: adriana.tatar1956@hotmail.com

carmenfunda
16 februarie 2015
sunt un angajat

tipic al primariei ctanu raspund la mailuri sau sesizari

16 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7745 secunde