Reducerile și soldările, marea cacealma a agenților economici

527
Reducerile și soldările, marea cacealma a agenților economici - 9320230a590ef8b0933c5891ba542dac.jpg

Articole de la același autor

Fie că recunoaștem sau nu, toți, dar mai ales toate, vânăm reducerile din magazine. Ne atrag reclamele și afișele mari, colorate, de pe vitrinele magazinelor, dar, de multe ori, înăuntru, ne dăm seama că prețurile nu sunt nicidecum așa de mici precum se anunța și ne așteptam.

Se pare că operatorii economici români nu sunt chiar atât de pregătiți să lase din profit și să scadă prețurile produselor pe care le vând. Unii preferă să rămână cu ele decât să le vândă mai ieftin. Oricum nu le vând în pierdere pentru că legea nu le permite acest lucru. Conform Ordonanței nr. 99/2000, comercianților li se interzice să ofere sau să vândă produse la un preț egal sau sub prețul de achiziție. Acest lucru se acceptă numai la vânzările de lichidare de stoc.
Pentru că tot ne aflăm în sezonul reducerilor, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Constanța (CRPC) a desfășurat, la sfârșitul lunii ianuarie, o acțiune tematică de verificare a respectării prevederilor legale privind protecția consumatorilor în cadrul vânzărilor de soldare, promoționale și, după caz, vânzarea de lichidare. "Au fost verificați 40 de operatori economici care practicau reduceri de prețuri și s-a constatat că majoritatea aveau vânzări promoționale și nu de soldare sau de lichidare de stoc. La 33 dintre comercianții verificați au fost găsite diferite deficiențe privind informarea consumatorilor. Comisarii CRPC au aplicat amenzi în valoare de 73.300 de lei și au oprit de la comercializare mărfuri în valoare de 35.825 de lei", a declarat directorul adjunct al CRPC, Dionisie Culețu.

Produsele la ofertă, ascunse bine
Inspectorii au descoperit neconcordanțe între reducerea de prețuri anunțată și cea reală, neconcordanțe între prețul redus afișat la vânzare și cel din listele de inventar care au însoțit notificarea către Primărie și neinformarea consuma-torilor despre produsele din oferta promoțională, adică produsele la ofertă erau amestecate cu cele vândute la prețul normal. În plus, comercianții nu precizau durata vânzării promoționale și faptul că oferta este valabilă în limita stocului disponibil. Mai mult decât atât, reprezentanții CRPC au observat că procentele de reducere afișate nu corespundeau cu cele practicate, pe etichete nu erau precizate ambele prețuri, adică și cel nou și cel vechi, sau prețul vechi, pentru comparație era afișat ilizibil. De asemenea, în unele magazine, reducerea exprimată ca procent cu corespundea prețului afișat.

Consiliere pentru protecția consumatorilor
Pentru a veni în sprijinul operatorilor economici, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Constanța a organizat, în cursul zilei de joi, 11 februarie, o acțiune de consiliere a acestora cu privire la legislația din domeniul reducerilor comerciale. Din păcate, reprezentanții magazinelor care practică oferte promoționale, soldări sau lichidări de stoc nu s-au înghesuit să participe la activitate. După cum a remarcat și Dionisie Culețu, s-au prezentat tot aceia care lucrează corect și nu recurg la diferite tertipuri de interpretare a legii pentru a-și păcăli clienții. Comisarii CRPC le-au adus la cunoștință agenților economici participanți la întâlnire prevederile legislative pe care trebuie să le respecte pentru o informare corectă a consumatorilor. "Numărul de abateri în județul Constanța este foarte mare și principala noastră misiune este de a proteja consumatorii, dar îi respectăm și pe agenții economici și încercăm să dialogăm astfel încât să nu mai avem plângeri și reclamații", a precizat directorul CRPC, Mihai Petre.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2664 secunde