Protecția Consumatorului a "înghețat" piața de antigel

446
La începutul lunii noiembrie, inspectorii Oficiului Județean pentru Protecția Consumator Constanța (OJPC) au efectuat un control tematic privind modul în care comercianții distribuie lichidul antigel și lichidul de spălat parbrize. "La Constanța au fost verificați 13 agenți economici, rezultatele fiind îngrijorătoare pentru că au fost găsite deficiențe peste tot", a declarat ing. Gheorghe Trandafir, inspector șef adjunct în cadrul OJPC Constanța.
Au lipsit traducerile elementelor de informare, denumirea produselor, data fabricației, simbolurile care avertizau riscurile produsului la antigelurile concentrate Valvoline, Unix Car Prest, Hepu, Swang Barbi Help, Havoline, Motox.
La lichidul de spălat parbrize Arctic eticheta nu era tradusă în limba română.
Inspectorii au retras de la comercializare produsele neconforme și au aplicat amenzi în valoare totală de 23.000 lei și trei avertismente.
Gheorghe Trandafir a rămas contrariat că nicio unitate verificată nu respecta prevederile legale: "Cum este posibil ca din 13 unități controlate, tot atâtea să fie sancționate?", s-a întrebat inspectorul șef adjunct.
Inspectorii OJPC Constanța au urmărit legalitatea funcționării operatorilor economici, modul de informare al consumatorilor cu privire la elementele de identificare al lichidului de spălat parbrize și lichidul antigel, modul de folosire al produselor, existența declarației de conformitate sau a omologării de către Registrul Auto Român.
Ing. Gheorghe Trandafir atenționează conducătorii auto să fie atenți atunci când achiziționează lichid antigel și lichid de spălat parbrize de unde-l cumpără. "Să păstreze bonul de casă și, în momentul în care văd vreo deficiență, să se adreseze inspectorilor OJPC", a încheiat inspectorul.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.4012 secunde