Podul de la Butelii intră în reparații capitale. Cum se va circula în zonă

12240
2
Podul de la Butelii intră în reparații capitale. Cum se va circula în zonă - podbutelii11-1488307348.jpg

Articole de la același autor

După o lungă perioadă de calcule, planuri, licitații și incertitudini de reabilitare a Pasajului Cumpenei - sau Podul de la Butelii, așa cum este el cunoscut de cei mai mulți dintre constănțeni -, primarul Decebal Făgădău a anunțat, ieri, că lucrările vor începe în scurt timp. Mai mult, tot ieri, consilierii locali au aprobat proiectul de hotărâre privind actualizarea devizului general aferent acestui obiectiv de investiții. 


"Dat fiind faptul că s-a schimbat legea, am fost nevoiți să reducem cota de TVA din sumele achitate pentru reabilitarea podului și să semnăm un act adițional în acest sens. După semnarea acestui act, voi convoca o comisie extinsă, formată atât din membrii Comisiei de Circulație din Constanța, cât și din reprezentanți ai CFR, ai Poliției Rutiere și echipa de proiect, astfel încât să facem o etapizare cât mai exactă a acestor lucrări. Este un proiect important, care va produce multe neplăceri, pe care încercăm să le atenuăm cât se poate de mult. Trebuie să îi asigur pe constănțeni că Podul de la Butelii nu va avea aceeași soartă cu cea a Podului de la Agigea", a declarat primarul Decebal Făgădău. 


Printre altele, el a adăugat că speră ca lucrările să înceapă la 1 aprilie și, din momentul demarării, acestea să dureze 12 luni. 
"Se estimează că în luna aprilie vor începe lucrările, care se vor întinde pe o durată de un an. În aceste momente, se dorește restrângerea termenului și, dacă este posibil, să înceapă lucrările mai repede", a mai spus primarul. 


v v v


Podul de la Butelii a fost construit în anii 1982-1984, când a fost introdus tramvaiul pe ruta 102. De atunci, nu a fost niciodată reabilitat integral, dovadă fiind șinele de tramvai care nici măcar nu au fost scoase. Astfel, pentru reabilitarea podului, se pun la bătaie 1,2 milioane de euro, bani ce vor fi asigurați din bugetul local. 


În ceea ce privește circulația pe perioada efectuării lucrărilor, șeful administrației publice locale îi asigură pe constănțeni că circulația nu va fi închisă în totalitate. Practic, dacă inițial se lua în calcul închiderea totală a podului în perioada lucrărilor, acum s-a modificat planul de acțiune. 


În acest context, Decebal Făgădău a explicat, ieri, că reabilitarea nu va presupune închiderea completă a Podului de la Butelii. 
"Încercăm să facem o organizare a lucrărilor, astfel încât să închidem, pe rând, câte o bandă pe sens. În primă fază, vom lucra pe partea mediană a drumului, să scoatem șinele de tramvai, după care vom lucra pe celelalte benzi, astfel încât să asigurăm circulația pe câte o bandă pe sens și să se poată asigura măcar transportul în comun. 
Nu vrem să deviem rutele RATC, pentru că asta ar însemna, automat, timpi mai mari de așteptare", a mai spus Făgădău. 
El a adăugat că singurul moment în care va fi necesară închiderea completă a podului va fi la sfârșitul lucrărilor, când se va turna stratul de uzură. 


Cu toate acestea, edilul a spus că speră să se găsească o soluție pentru reducerea disconfortului. 


Comentează știrea

cetatean
1 martie 2017
Aha..

Deci...Bobita, ne apucam de treaba...pe 1 Aprilie. Shefu..? E pe bune sau e gluma? Este pentru votanti...ceapa lor..

Vasile
2 martie 2017
"Lucrari serioase"

Poate inainte de a incepe lucrarile la podul de la butelii "termina lucrarile" la podul IPMC. Inca mai sunt la capetele podului panourile aferente lucrarilor. Iar trotoarele la capetele podululi sunt groaznice.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4598 secunde