Părinți, atenție, nu vă mai stresați copiii! "Elevii cu dificultăți de învățare nu sunt leneși sau proști"

6488
Părinți, atenție, nu vă mai stresați copiii!

Articole de la același autor

Există copii care duc o adevărată luptă cu școala. Acestora le este teamă să citească cu voce tare, să iasă la tablă în fața clasei, le este greu să scrie o compunere sau să rezolve o problemăm de matematică. La toate acestea se adaugă și pretențiile părinților, care, de multe ori, îi stresează pe copii și îi suprasolicită,  pentru a avea rezultate cât mai bune.


Psihoterapeuții afirmă că fiecare copil poate avea, din când în când, probleme cu performanța școlară, dar, dacă o anumită zonă de învățare este în mod constant problematică, acest lucru ar putea indica anumite vulnerabilități psihologice cu care copilul se confruntă.


Psihoterapeutul Eugen Popa afirmă că tulburările de învățare acoperă o varietate de probleme cu care copilul se confruntă la școală și în viața personală, atunci când trebuie să asimileze lucruri noi. 


"Un handicap de învățare nu este însă o problemă de inteligență sau motivație. Copiii cu dizabilități de învățare nu sunt leneși, proști sau lipsiți de entuziasm. De fapt, cei mai mulți sunt conștienți de lipsurile lor, iar dificultatea de a le depăși le scade stima de sine și le îngreunează copilăria. Cele mai frecvente tipuri de dizabilități de învățare implică probleme legate de lectură, scriere, matematică, raționament, ascultare și comunicare", explică Eugen Popa, psihoterapeut.


Copiii cu dizabilități de învățare sunt la fel de inteligenți ca restul copiilor, spun specialiștii. Dificil în conștientizarea problemei este nivelul de conștientizare și acceptare pe care îl manifestă părinții. Niciun părinte nu vrea să-și vadă copilul suferind, în același timp, însă, cei mai mulți părinți se tem că, atrăgând atenția asupra problemelor de învățare și adaptare ale copilului, acesta ar putea fi etichetat drept "încet", "neadaptat" sau "needucat".


"Cel mai important lucru de reținut, pentru părinți, este că majoritatea copiilor cu dizabilități de învățare sunt la fel de inteligenți, curioși și dornici de a învăța ca și ceilalți copii care, aparent, se descurcă mai bine. Piedicile apărute au în general alte cauze emoționale, care pot avea o legătură directă cu modul în care percep școala, modul în care s-au integrat în mediul social sau felul în care au interpretat evenimentele și mediul familial", explică psihoterapeutul.


Cum îți dai seamă că un copil are dizabilități de învățare


Potrivit specialiștilor, nu este întotdeauna ușor să identifici dizabilitățile de învățare. Din cauza variațiilor largi, nu există niciun simptom sau profil pe care să-l poți considera clasic ca dovadă a unei probleme. Cu toate acestea, unele semne de avertizare sunt mai frecvente decât altele, iar cele mai comune sunt: probleme de pronunțare a cuvintelor; confuzia cuvintelor de bază atunci când citește, exprimă în mod greșit cuvinte și face erori frecvente, dificultăți de memorare, îi place să citească și să scrie, dar evită citirea cu voce tare, probleme în comunicare în fața clasei, dificultăți în a își aminti experiențe recente, dificultate în urmarea direcțiilor sau rutinelor de învățare.


Problemele nu se rezolvă de la sine 


Dacă ai observat dificultățile de adaptare ale copilului tău sau problemele de învățare, nu te gândi că ele se vor rezolva în timp, "odată cu vârsta". De obicei, odată cu înaintarea în vârstă, problemele se sedimentează și pot ataca și alte aspecte ale personalității. 


"Copiii timizi, care în timp încep să pară mai îndrăzneți, de cele mai multe ori, găsesc căi de a afișa o imagine diferită pentru a se integra în societate, însă în interiorul lor se confruntă cu aceeași teamă teribilă și cu aceleași simptome fizice care nu pot fi înlăturate la nivel conștient. Cu cât acționezi mai rapid și îi oferi copilului sprijinul de care are nevoie, cu atât îi oferi șansa de a-și atinge adevăratul potențial. Școala este o zonă cu o dificultate semnificativă pentru mulți copii. Copiii pot obține o îmbunătățire semnificativă a încrederii în sine și a capacității de a reuși prin susținerea părinților și terapie", a declarat psihoterapeutul Eugen Popa.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 21 Decembrie 2013
Stire din Sănătate : Sărbătorile de iarnă - stres sau bucurie?
Marţi, 19 Martie 2013
Stire din Sănătate : Când și de ce mint copiii
Pagina a fost generata in 0.3194 secunde