Parcări etajate, pe structură metalică, în cartiere. Primele trei, ridicate în zona Casei de Cultură

1819
Mai multe parcări cu câte un etaj, realizate pe structură metalică, ar putea fi construite, în perioada următoare, în municipiul Constanţa. Autorităţile locale încearcă astfel să compenseze dispariţia locurilor de parcare de pe bulevardele ce urmează a intra în proces de reabilitare, dar şi numărul insuficient de locuri de parcare din cartiere.

Primăria Constanţa demarează un amplu proiect de amenajare de parcări etajate în municipiu. Joi, 17 iunie, a fost emis Certificatul de Urbanism nr. 2105 pentru proiectul „Parcări supraterane metalice“. Acestea vor fi ridicate, în zona Casei de Cultură, pe aleea Daliei nr. 28, în zona blocurilor L127, L126 şi L128.

Certificatul de urbanism are o valabilitate de 24 de luni.

Proiectul este realizat în colaborare cu Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare, care oferă consultanţă şi care va pune la dispoziţia autorităţilor locale un împrumut avantajos pentru a realiza parcările. „Au fost identificate mai multe zone şi terenuri unde pot fi edificate parcări publice supraetajate. A fost elaborată o listă şi aceasta a fost trimisă spre analiză consultanţilor BERD. Majoritatea spaţiilor sunt situate pe axa nord-sud, adică adiacente bulevardelor care intră în reabilitare, Alexandru Lăpuşneanu, 1 Mai şi Şoseaua Mangaliei. Pentru că vor fi desfiinţate locuri de parcare acolo, vrem, în compensare, să construim în cartierele limitrofe aceste parcări P+1, pe structură metalică. S-a luat în considerare această variantă pentru că se construiesc mai repede. Este vorba despre o structură metalică adaptată şi protejată, pentru mediul mai sărat din această zonă. Numărul parcărilor ce urmează a fi amenajate va rezulta în urma analizei consultanţilor”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanţa, Alin Vintilă.

Potrivit acestuia, documentaţia trimisă la BERD conţine şi date despre politica de parcări din municipiul Constanţa. „BERD acordă finanţare şi consultanţă, în valoare de maximum 10 milioane de euro. Dobânzile sunt reduse, gradul de îndatorare al municipiului este relativ mic şi, pentru a urgenta realizarea de astfel de parcări, soluţia cu finanţarea de la BERD este la îndemână, deoarece bani europeni pentru parcări nu sunt decât pentru parcări Park and ride. Acestea însă vor mai întârzia”, a mai precizat Alin Vintilă.

Parteneriat public-privat

O astfel de parcare pe structură metalică ar putea fi finalizată în maximum doi ani. Autorităţile locale intenţionează să demareze construcţia mai multor parcări, în paralel. De asemenea, se ia în calcul şi o altă variantă pentru ridicarea de parcări în parteneriat public-privat, în care Primăria Constanţa pune la dispoziţie terenul şi un investitor privat construieşte parcarea şi ulterior o operează. Din veniturile rezultate, investitorul privat va asigura mentenanţa şi întreţinerea parcării, iar profitul va fi împărţit cu primăria.

„O investiţie de acest gen costă mai mult şi tocmai de aceea era nevoie de regulamentul parcărilor, astfel încât o parcare de genul acesta să nu stea goală, pentru că se poate parca gratuit pe stradă. Acolo, tariful va trebui să fie comparativ cu tariful de parcare în parcările rezidenţiale, care, evident, nu sunt suficiente. Este posibil ca preţul pentru parcările private să fie puţin mai mare, dar va veni şi cu servicii suplimentare, adică pază, monitorizare video”, a mai spus reprezentantul Primăriei Constanţa.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4637 secunde