Noul regulament de publicitate stradală bate pasul pe loc. „Pierdem bani în tot acest timp!”

Sâmbătă, 27 Februarie 2021, 00:01
1516
Zeci de panouri de publicitate din municipiul Constanţa au fost date jos şi demontate în ultimele săptămâni şi urmează şi altele să fie desfiinţate. Vechile contracte nu au fost reînnoite de ani de zile, iar multe dintre amplasamente aveau autorizaţiile expirate. În prezent, autorităţile locale nu au nici Regulament local de publicitate, nici departament de publicitate şi, cu fiecare zi întârziată, Constanţa pierde sume importante de bani.

Operatorii economici solicită autorităţilor locale elaborarea şi aprobarea cât mai repede a unui nou Regulament local de publicitate. Documentul este în consultare publică, iar, în cursul zilei de vineri, a fost subiectul unei dezbateri între reprezentanţii Primăriei Constanţa şi agenţii economici din domeniul publicităţii. Întâlnirea a fost mediată de Doru Iordache, cel care coordonează, în calitate de consilier la cabinetul primarului, elaborarea noului Regulament local de publicitate. La discuţii a participat şi viceprimarul Ionuţ Rusu. „Departamentul de publicitate din cadrul Primăriei Constanţa a fost desfiinţat. Lucrăm acum la constituirea unuia nou. S-a făcut o inventariere a tuturor locaţiilor, a actualelor fundaţii şi încercăm să venim în sprijinul dvs. să nu le demolăm pe cele care au potenţial. Totuşi, foarte multe nu mai respectă legea, iar unele amplasamente au pe dedesubt reţele de conducte, cabluri, utilităţi”, a precizat Doru Iordache.

Părerea unanimă a reprezentanţilor agenţiilor de publicitate prezenţi la dezbatere a fost că este nevoie ca documentul să fie finalizat şi aprobat cât mai curând, nu înainte însă de a fi făcute unele modificări propuse de ei. Astfel, Raluca Popescu, de la Compania Getica, a solicitat ca licitaţiile pentru atribuirea locaţiilor de publicitate stradală să fie organizate pe pachete de amplasamente şi ca autorizaţia de construcţie pentru acestea să nu fie provizorie. „Constanţa poate avea multe amplasamente şi un buget uriaş pe care să-l primească din chirii. Ar putea fi impuse garanţii mari, astfel încât la licitaţii să vină firme serioase, ceea ce înseamnă că nu vor fi locaţii neadjudecate. În ce priveşte autorizaţia de construcţie, aceasta ar trebui să aibă o valabilitate mai mare de cinci ani, ea rămânând valabilă cu condiţia de a face o evaluare periodică a stării tehnice a amplasamentului”, a propus Raluca Popescu.

„Vine sezonul estival şi nu ştim nimic!”

Un alt agent economic a ridicat problema amenzilor date de Poliţia Locală pentru vechile amplasamente. „În acest moment se emit procese verbale de amendă pentru cele care nu sunt desfiinţate inclusiv fundaţiile. Dar, ca să avem timp pentru a elabora regulamentul şi a vedea care sunt cu potenţial, pe această perioadă ar trebui să fie suspendată acţiunea de emitere a proceselor verbale”, a subliniat operatorul economic. Prezent la discuţii, şeful Serviciului Disciplina în Construcţii din cadrul Poliţiei Locale Constanţa, Florin Tudose, a precizat că, „din punct de vedere legal, trebuie desfiinţate în primul rând cele de pe bulevardul Mamaia”.

„Pe noi ne interesează să ne începem activitatea cât mai repede că suntem cu visteriile goale şi toţi avem nevoie de bani, inclusiv primăria. Eu resping propunerea licitaţiilor pe pachete de amplasamente şi propun să fie licitaţie pe fiecare locaţie în parte. De asemenea, trebuie reglementate structurile uşoare – steagurile de pe stâlpi, de exemplu, în staţiunea Mamaia. Vom concura pe aceiaşi stâlpi, pe aceleaşi locaţii. Vine sezonul estival şi noi nu ştim nimic, nu ştim ce să oferim la clienţi. Stagnează lucrurile şi sunt convins că unele le vom face din mers. Trebuie să existe publicitate în Constanţa. Acum, la ora actuală, este zero şi nu luăm nici noi bani, nici primăria. Trebuie să pornim de undeva. Acum nu ştim nimic, ce amplasamente, câte sunt, nici în Constanţa, nici în Mamaia”, a adăugat şi Gabriel Oprea, de la Mediaprod.

Agenţii economici au convenit ca, în cel mai scurt timp, să trimită în scris propunerile lor, pentru ca acestea să fie analizate şi incluse în noul Regulament local de publicitate.




Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.2345 secunde