€ 4.659
£ 5.3404
$ 4.134

Mai multe ştiri online:

Neregulile din spitale, reclamate. "Mi-am plătit pastilele și nu știu ce voi mai mânca"

Ştire online publicată Marţi, 04 Septembrie 2018. Autor: Mirabela ȘERBĂNESCU
Spitalele constănțene tratează anual mii de pacienți și nu îi pot mulțumi niciodată pe toți. Unora nu le place salonul în care sunt spitalizați, alții reclamă regimul alimentar primit, dar și faptul că, din când în când, sunt puși în situația de a scoate bani din buzunare pentru medicamentele care lipsesc, uneori, din unitățile sanitare.

Drept urmare, constănțenii depun reclamații. La Spitalul Clinic Județean de Urgență, spre exemplu, au fost înregistrate, anul acesta, 30 de reclamații.

„Cei mai mulți dintre semnatari reclamă timpii de așteptare înregistrați în Unitatea Primiri Urgențe și supraaglomerarea din secții. Cu această ocazie aducem, încă o dată, la cunoștința opiniei publice că, potrivit legii, în cadrul Unității Primiri Urgențe din cadrul SCJU, accesul la consultație și tratament se face pe baza triajului, care stabilește prioritatea din punct de vedere medical. Astfel, în unitățile de primiri urgențe funcționează cinci coduri de culoare, după care sunt clasificate urgențele, timpii de așteptare fiind determinați de analizele, consulturile medicilor din spital și investigațiile suplimentare cerute”, a declarat directorul unității sanitare, dr. Cătălin Grasa.

Astfel, codul roșu înseamnă resuscitare, pentru pacienții care necesită intervenție pe loc, codul galben este și el critic (pacienții cu risc de agravare rapidă). Și codul verde este urgent, doar că acești pacienți au funcțiile vitale stabile, comparativ cu cei de pe cod albastru sau alb, care nu mai sunt urgențe.

Ca urmare, au precizat reprezentanții spitalului, primii pacienți care sunt preluați, indiferent de cât de mult ar aștepta cineva, sunt cei al căror risc vital este imediat, risc evaluat în triaj, cât și pacienții pentru care există un risc de agravare rapidă.

„Timpul petrecut de pacient în UPU se poate prelungi pe motiv că așteaptă analizele sau consultul unui medic specialist din spital, dacă este nevoie”, au completat reprezentanții spitalului.

Cu toate acestea, nu există zi în care să nu apară nemulțumiți.

„Am ajuns la ora 5.00 în Urgență și abia la 8.00 am fost preluat. De ce așteptăm atât de mult, dacă tot îi spune spital de urgență? Este normal să stai aici ore-n șir până să fii preluat?”, spune Irina S., o constănțeancă.

Cum spuneam, mai grav este atunci când bieții bolnavi sunt puși în situația de a-și cumpăra anumite tratamente. În privința medicației, acest lucru se întâmplă la majoritatea spitalelor și nu doar la cele din orașul nostru, cât și în cele din întreaga țară. Situația cea mai proastă este întâlnită, pe plan local, la Spitalul CF Port, unde majoritatea banilor se duc pe cheltuieli bugetare, la care se adaugă și vechea lor datorie către ANAF, pe care trebuie s-o plătească statului.

„Pe tot parcursul internării mele în spital, familia a venit la mine cu câte ceva, ba cu mâncare, ba cu pastile. Sunt conștientă de faptul că sistemul sanitar nu primește o finanțare satisfăcătoare, dar nu mi s-a întâmplat niciodată, până acum, așa ceva. Nu este normal să cotizezi o viață întreagă la stat și în final să nu primești nimic, atunci când ești în suferință”, ne-a declarat Traian Băncilă, un septuagenar.

Și Simona U. este pacientă la Spitalul CF Port și din umila pensie de 750 de lei a trebuit să mai dea niște bănuți pe medicamentele care-i trebuiau.

„Mi-am plătit pastilele și, după ce mă externez, nu știu ce voi mai mânca. Sper, totuși, să mă ajute copiii, la fel cum au făcut-o și până acum”, ne-a mărturisit femeia, cu lacrimi în ochi. 

Distribuie :

Articole de la acelaşi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.7214 secunde