€ 4.7205
£ 5.2885
$ 4.1484

Mai multe ştiri online:
Vor fi tăiați copacii și lipsește pista de biciclete!

Nereguli și probleme la proiectul de reabilitare a zonei Poarta 1 Port Constanța

Ştire online publicată Miercuri, 25 Aprilie 2018. Autor: Andreea PERHAIȚĂ
În scurt timp, Primăria Constanța va demara reabilitarea unei porțiuni din Peninsulă, de la intrarea în Poarta 1 Port până la bulevardul Tomis. Însă proiectul, dincolo de faptul că este foarte greu de vizualizat pentru un constănțean, are în vedere tăierea mai multor copaci tineri, plantați în urmă cu aproximativ doi ani și nu are prevăzută nici măcar o pistă pentru bicicliști. 


Asociația Eco Dobrogea a sesizat primele probleme la proiect și a solicitat pentru consultare, conform legii 544/2001, planșele desenate, parte a proiectului „Lucrări de reparații și modernizare strada Termele Romane și strada Traian, pe sectorul Poarta 1 Port Constanța - bulevardul Tomis”. 


„După o analiză atentă a soluției, împreună cu colegii de la Centrul pentru Resurse Civice, am observat câteva nereguli și probleme care nu au fost luate în considerare și pe care asociația noastră le consideră suficient de importante”, precizează reprezentanții Asociației Eco Dobrogea. 


Diferențe majore între soluția propusă și obiectivele Portis 


Potrivit acestora, eliminarea unor arbori a fost constatată în urma analizei planșelor desenate, acest lucru nefiind inclus în memoriul înaintat către Agenția pentru Protecția Mediului Constanța, publicat pe http://www.anpm.ro/web/apma-constanta/reglementari în data de 6 martie 2018. 


„Facem un apel insistent către Primăria Constanța, să pună la dispoziția publicului, pe site-ul propriu, planșele desenate ale fiecărui proiect de reabilitare a spațiului public, pentru a putea fi consultate. În cazul lucrărilor publice, întreaga documentație a proiectelor este informație publică și trebuie adusă la cunoștința cetățenilor. Persoanele fizice și asociațiile nu pot face observații și sugestii pe descrieri abstracte cum sunt memoriile tehnice, planșele desenate având exact rolul de a facilita vizualizarea și comunicarea exactă a unor informații”, mai spun cei de la Eco Dobrogea. 


În plus, aceștia susțin că există diferențe majore între soluția propusă și obiectivele proiectului Portis (http://www.portis-constanta.ro/), care a generat lucrările de modernizare și în care Primăria Constanța și Portul Constanța sunt parteneri. 


„De asemenea, am constatat diferențe majore între soluția propusă și obiectivele Planului de Mobilitate Urbană Constanța, care guvernează sau ar trebui să guverneze asupra soluțiilor tuturor proiectelor de reabilitare a străzilor din Constanța. Facem abstracție de oportunitatea măririi capacității de tranzit prin Poarta 1, aflată în cea mai sensibilă zonă a Constanței, și neluarea în calcul a direcționării traficului prin celelalte porți și folosirea infrastructurii rutiere din interiorul portului. În plus, din soluția prezentată în proiect rezultă afectarea - eliminarea unor arbori în zona Poarta 1, nu există prevăzute niciun fel de facilități pentru mobilitatea velo, iar infrastructura rutieră este supradimensionată în defavoarea pietonilor, contrar principiilor Planului de Mobilitate Urbană Durabilă”, mai spun reprezentanții EcoDobrogea. 


Trotuare mai înguste și ruine istorice imposibil de vizitat 


Mai mult decât atât, deși proiectul presupune lucrări ample și cheltuirea unor sume mari de bani, acesta nu cuprinde soluții de punere în evidență și facilitare a accesului pietonal la ruinele de la Poarta 1, în condițiile în care zona este atractivă pentru turiști. 


„Am solicitat Primăriei Constanța să ne spună ce se va întâmpla cu arborii aflați în zona intervenției, de ce nu a fost prevăzută o pistă pentru bicicliști, de ce vor fi îngustate trotuarele în dreptul sensului giratoriu de la Poarta 2 - strada Traian, în dreptul stației de autobuz de la Poarta 2 și de ce vor fi «gâtuite» trecerile de pietoni, astfel încât nu mai este permisă traversarea simultană a două mame cu cărucioare pentru copii, a doi oameni aflați în scaun cu rotile sau a doi oameni aflați pe lângă bicicletă. Cum doresc autoritățile constănțene să crească atractivitatea și să accesibilizeze obiectivele de interes turistic dacă păstrează ruinele arheologice de la Poarta 1, într-o insulă aflată în mijlocul unui deșert alambicat de carosabil? Au existat consultări sau măcar solicitarea unor puncte de vedere din partea Asociației Peisagiștilor din România, Asociației Profesionale a Urbaniștilor din România, Ordinului Arhitecților din România și Direcției Județene pentru Cultură Constanța?”, precizează cei de la Asociația EcoDobrogea. 


Proiectul „Lucrări de reparații și modernizare strada Termele Romane și strada Traian, pe sectorul Poarta 1 Port Constanța - bulevardul Tomis” se află pe ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Local Constanța, pe lista propusă pentru vot. 


Distribuie :

Articole de la acelaşi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.8244 secunde