Negocieri cu banca. Cum pot fi șterse creditele celor aflați în situații dificile

928
Negocieri cu banca. Cum pot fi șterse creditele celor aflați în situații dificile - fotofondnegociericubanca2-1579472831.jpg

Articole de la același autor

Nebunia creditelor de nevoi personale, a creditelor în franci elvețieni a îngenuncheat mulți constănțeni care s-au trezit că au de dat mii de lei lunar la bănci, bani pe care nu mai au de unde să îi dea. Unii au ajuns să își piardă casele, alții încă se luptă să răzbească. 


Vremurile se schimbă și ceea ce la un moment dat ni se părea un împrumut ușor de dus poate ajunge o povară insuportabilă. Sunt însă situații în care băncile sau instituțiile financiare nonbancare sunt dispuse să întindă o mână de ajutor celor care au probleme și celor care pot dovedi că sunt într-o situație dificilă. Consilierii Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) pot intermedia o negociere între clientul împrumutat și instituția respectivă, fie în cazuri sociale, fie în cazuri în care clientul se consideră nedreptățit sau chiar înșelat.


"Am contractat în anul 2007 un credit imobiliar în franci elvețieni. Din cauza crizei imobiliare și a creșterii cursului CHF, ratele au ajuns chiar să se dubleze, în timp. Până în toamna anului 2018, am reușit, cu unele întârzieri, să plătim ratele, însă din primăvara lui 2019, de când ne confruntăm cu o gravă problemă de sănătate a soției, perioada de întârziere s-a tot mărit", povestește unul dintre cei care, cu sprijinul consilierilor CSALB, a negociat cu banca. Acesta a reușit să închidă creditul la care ar mai fi avut de plată cel puțin 12 ani, suma finală depășind 51.000 de franci elvețieni.


Tot recent, un consumator a obținut ștergerea unei datorii de 298.000 de lei, adică aproximativ 62.000 de euro. Banca a acceptat ștergerea întregii datorii pe care consumatorul o mai avea de achitat. În plus, potrivit reprezentanților Centrului de Soluționare, chiar la începutul acestui an, aceeași bancă comercială a luat decizii asemănătoare pentru mai mulți consumatori care aveau cazuri sociale dificile.


Astfel, banca a închis un credit de consum fără ipotecă, pentru un bărbat, concilierea rezultând prin remiterea sumei de 3.945 de euro către consumator. Pentru aceeași persoană, banca a stins și descoperitul de cont, în valoare de 3.288 de lei. Într-un alt caz, suma remisă consumatorului pentru închiderea creditului a fost de 8.553 de lei. În plus, banca a virat în contul acestuia suma de 1.785 de lei.


Din ce în ce mai multe solicitări
"Chiar dacă rezultatele acestor concilieri ne bucură, vorbim de cazuri sociale dificile, prin care nimeni nu și-ar dori să treacă. Suntem nevoiți să remarcăm că majoritatea băncilor comerciale sunt dispuse să sprijine consumatorii aflați în dificultate și înțeleg nevoia reală de negociere a contractelor în care situația financiară a partenerilor s-a înrăutățit. Nu în ultimul rând, observăm că mesajele pe care CSALB le-a transmis băncilor și IFN-urilor în anul 2019, de a intra mai des în conciliere cu consumatorii și de a fi mai flexibile în negocieri, dau rezultatele pe care piața bancară și consumatorii le așteptau", a explicat Alexandru Păunescu, președinte al colegiului de coordonare CSALB.


De altfel, în ultimii trei ani și jumătate, peste 1.400 de români și-au rezolvat problemele cu băncile și IFN-urile, prin intermediul CSALB, iar suma totală obținută în urma negocierilor depășește două milioane de euro. Numai în 2019, peste 2.100 de cereri au fost trimise către consilierii centrului de soluționare, cu speranța că vor fi ajutați să scape de povara unor rate mult prea mari.


XXX
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar este o instituție înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni, negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri, pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către CSALB prin aplicația online aflată pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere este desemnat un conciliator. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea centrului puteți obține și la numărul de telefon 021/9414, apel cu tarif normal.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Luni, 06 Ianuarie 2020
Stire din Economie : Piața bancară pe scurt
Marţi, 17 Septembrie 2019
Stire din Economie : Statul român se împrumută în draci
Marţi, 27 August 2019
Stire din Economie : Informații de la BNR
Pagina a fost generata in 0.3366 secunde