Minibuze CT Bus, în locul "coșciugelor" pe roți. O nouă eră în transportul public din Constanța

2400

Articole de la același autor

Transportul în comun în municipiul Constanța intră într-o nouă eră. Compania CT Bus introduce minibuze Mercedes pe traseele din cartiere, pe străzi mai mici, unde, în anii anteriori, circulau microbuzele maxi-taxi. Vor fi două linii noi, iar prețul unei călătorii rămâne la 1,5 lei.

Compania de transport public CT Bus a primit primul minibuz Mercedes nou-nouț din cele 18 care urmează să vină în lunile următoare. Acestea vor prelua fluxul de pasageri și de pe străzile unde nu au acces mijloacele de transport în comun de dimensiuni mari. Ele vor asigura legătura între obiective importante precum Casa de Cultură, Spitalul Județean, Universitatea "Andrei Șaguna", Universitatea "Ovidius" și Inspectoratul Județean de Poliție. Investiția este făcută de Primăria Constanța și se ridică la aproape 10 milioane de lei, iar un minibuz costă aproximativ 500.000 de lei.

"Procedurile de achiziție au fost demarate la sfârșitul anului trecut, odată cu întocmirea caietului de sarcini și s-au încheiat în 19 iunie 2020, când a fost semnat contractul cadru al achiziției. Minibuzele sunt fabricate în România, motorizare Euro 6, 7,4 metri lungime. Accesul este facil, prin sistemul cu podea coborâtă, fiind trei uși de acces, două duble și una pentru șofer. Capacitatea este de 28 de locuri, cu 10 locuri pe scaun și 18 în picioare. Fiecare minibuz este dotat cu rampe de acces și un spațiu destinat unui scaun rulant pentru persoanele cu dizabilități. În plus, au un sistem de supraveghere video, cu șapte camere digitale color, patru la interior și trei la exterior. Mai mult decât atât, au sistem wireless destinat încărcării dispozitivelor mobile, dar și un sistem USB cu aceeași funcționalitate și un wi-fi gratuit pentru călători. În spate, există și un suport pentru biciclete", a explicat directorul CT BUS, Bogdan Niță.

Vin și autobuzele electrice

Durata de utilizare este de 10 ani, iar toate costurile de mentenanță pentru o perioadă de patru ani sau 240.000 de km sunt incluse în oferta de achiziție.

"În 2016, aveam Maz-urile vechi și microbuzele maxi-taxi, care făceau concurență unei regii care se scufunda. În 2016, aveam zeci de mii de clienți nemulțumiți. A fost un moment de cotitură cel în care am luat decizia să ne plătim datoriile și să investim într-o nouă companie. Am ajuns ca astăzi să avem 104 autobuze noi, Isuzu, Diesel, Euro 6, să avem în achiziție 41 de autobuze electrice, 21 de 12 metri, 20 de 10 metri și 18 minibuze unice în România. În urmă cu patru ani, spuneam că vom înlocui sicriele pe roți cu limuzine, iar aceste minibuze au dotări care se ridică la cele mai înalte standarde", a declarat primarul Decebal Făgădău.

Două trasee noi

Cele 18 microbuze vor servi două linii noi. Linia 13 va circula din Km 5, de la cap linie Auchan, pe Șoseaua Mangaliei, strada Mugurului, strada Micșunelelor, strada Pandurului, strada Liliacului, bulevardul Aurel Vlaicu, strada Dezrobirii, strada Soveja, bulevardul Alexandru Lăpușeanu, bulevardul Aurel Vlaicu – Campus universitar, bulevardul Tomis, Carrefour, Selgros, Dedeman, pe strada paralelă cu bulevardul Tomis, și apoi, înapoi, pe bulevardul Tomis, bulevardul Aurel Vlaicu, bulevardul Alexandru Lăpușneanu, strada Soveja, strada Dezrobirii, bulevardul Aurel Vlaicu, strada Liliacului, strada Pandurului, Șoseaua Mangalia, până la cap linie Auchan.

Linia 14 va lega zona industrială cu Satul de Vacanță și complexul comercial Vivo. Minibuzele vor pleca de pe strada Industrială, pe strada Cumpenei, străzile Dezrobirii, Eliberării, I.L. Caragiale, bulevardul Alexandru Lăpușneanu, strada Nicolae Iorga, bulevardul Mamaia, strada Ion Rațiu, strada Unirii, bulevardul Mamaia, Campus universitar, bulevardul Aurel Vlaicu, complex comercial Vivo. La revenire, vor fi preluați călătorii de pe bulevardul Aurel Vlaicu, Campus universitar, bulevardul Mamaia, străzile Ion Rațiu, Poporului, Secerișului, bulevardul Alexandru Lăpușneanu, străzile I.L. Caragiale, Eliberării, Dezrobirii, Cumpenei, până în zona industrială.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 8.4947 secunde