Mai e atractivă meseria de marinar? "Nu îți vinde copilul mării!"

23732
21
Mai e atractivă meseria de marinar?

Articole de la același autor

Am primit pe adresa redacției scrisoarea unui părinte aflat în cumpănă. Se gândește la viitorul copilului său și ia în calcul varianta de a-l îndrepta către o carieră de navigator. În acest sens, a discutat cu prieteni și rude care navigă, iar opiniile sunt împărțite. De aceea, cere, prin intermediul ziarului "Cuget Liber", sfatul și altor marinari.

Vă prezentăm, în rândurile de mai jos, scrisoarea trimisă de Laurențiu G., cu rugămintea de a-i răspunde părintelui îngrijorat.

"Mă tot gândesc spre ce domeniu de studiu să-mi îndrept copilul și una dintre opțiuni este marinăria. Am discutat cu mulți prieteni marinari și, surprinzător, majoritatea m-au sfătuit să îl direcționez către alte meserii. Unul dintre ei chiar a fost tranșant: «Marinăria nu mai este ceea ce a fost odată. Nu mai are nimic romantic, iar invazia de filipinezi, indieni, ucrainieni sau nigerieni pe nave a pus capac. Noi, marinarii bătrâni, nu mai avem de ales, dar, personal, nu mi-aș vinde copilul mării pentru nimic pe lume. Poți avea un trai decent și cu o meserie pe uscat. Și țineți cont: marinăria nu este pentru oricine!».

Sunt și avantaje, iar cel mai important este aspectul financiar. Dacă urci în ierarhie treaptă cu treaptă, în 10-15 ani ai rezolvat problemele fundamentale ale unei familii: casă, mașină, stabilitate financiară. Dar timpul (anii) în care nu ești alături de familie, de soție, de copil? Se compensează, este balanța echilibrată?", a scris cititorul nostru.

XXX

Într-adevăr, greu de luat o decizie. Cei mai în măsură să exprime un punct de vedere sunt chiar marinarii și vă așteptăm cu opinii. 

Comentează știrea

21 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
Anonim
9 martie 2018
Meseria de marinar

Anii petrecuti pe mare nu tii da nimeni inapoi vreodata ! Acum depinde ce fel de om esti ! La capitolul financiar vei sta bine cand ajungi chief respectiv secund la masina ! Numai zic de functii mai inalte! Bani vei face ,vei avea masina casa si nu iti va lipsi nimic dar oare se merita acest sacrificiu doar pentru bani? Sa nu vezi cand merge prima data copilul tau sau cand zice pentru prima data mama sau tata? Sau sa nu fi langa familie ,langa prieteni? Cand pleci pe mare timpul s a oprit ! Numai stii nimic ! Numai stii cand e ziua prietenului tau cel mai bun sau lipsesti de la foarte multe evenimente! Cand pleci stai plecat 4-5 luni minim si cand te intorci incerci se reiei viata care o aveai tu inainte sa te apuci de navigat adica viata aia normala de om ...nici nu te acomodezi bine ca suna telefonul sa pleci iar !..acum fiecare isi alege ceea ce doreste si cum crede ca va rezista si ce este mai important pentru el in viata ! O zi placuta

Marinar
9 martie 2018
Meserie

Aceasta meserie nu aș recomanda-o nimanui. Orice vi se va spune de bani de functii nu te vor ajuta cu nimic când nu vei avea sanatate. Toți marinari au diferite boli profesionale ( diabet, inima, circulație plus multe altele). După câțiva ani simți că nu îmbătrîneși ca restul, incepi sa albesti, incepi să simti oboseala..mancarea este de regulă proasta de unde acumulate cu stresul atacă stomacul și lista poate continua. Ce rost au casele, mașinile când tu nu te poti bucura de ele? Mulți nu au familii fiind plecati sa strângă bani uită să fie om. Doamna din suflet vă spun pentru bani nu se merita. Pe uscat cu rezultate buna la scoala, cu muncă poate dormi acasă în fiecare zi. Nimic nu poate cumpăra timpul pierdut de lângă familie. E greu să îți moară părinții fără să apuci să îi spui te iubesc pentru ultima oară. Vii ai bani dar ce faci? Navigator nu...cu sinceritate de la muncă de pe o navă între străini.

Vlad
9 martie 2018
Titlu gresit

Pentru "desteptii" care au redactat articolul . Termenul de MARINAR este folosit pentru a evidenția o funcție . Aceasta se numește OS ( ORDINARY SEAMAN ) . Persoanele care Îsi desfășoară activitatea profesională la bordul navelor maritime sau fluviale se numesc NAVIGATORI .

Atanasiu Cornel
9 martie 2018
Om al marii

Daca iubesti ceea ce faci-merita totul-daca o faci pentru bani -meseria de marinar-NU TE IARTA.INDIFERENT DE FUNCTIA PE CARE O AI LA BORD.

Ptr vlad
9 martie 2018
De ce din engleza , prostule...?!?

Cei care muncesc in marina (in cazul asta marina comerciala) , este corect sa-i numim si marinari. Daca vrei tu sa le zici "navigatori" , treaba ta , dar nu te mai da un fel de Pruteanu aici cu definitia aia data de englez , prostanacule !

Anonim
9 martie 2018
Nu

Nu aș sfătui pe nimeni să mai facă această muncă. Ce rost au banii dacă nu mai apuci să îi cheltui? Foarte rar întâlnești condiții bune pe mare, și aceia se pot numi norocoși care le întâlnesc. În general este o meserie foarte grea și un domeniu din care se fac bani ușor din scalvia mascată a oamenilor care în mod sincer au nevoie de bani... Ai de a face cu mâncare de proastă calitate și slab nutrițională, apă potabilă de calitate proastă de multe ori, echipaj dificil. Că să nu mai vorbim de abuzurile care se fac în caz de boală, accident sau moarte. Întrebați câți oameni încă se luptă în instanțe ptr asigurarea de viață a fiului lor mort prea devreme în circumstanțe îndoielnice... Și întrebați despre fisurile din contractele companiilor de shipping prin care se absolvă de plătit asigurarea medicală în caz de boala sau și mai bine, deces în caz de boală... Fiecare virgulă este în favoarea companiei. Sunt prea multe riscuri pentru ce beneficii se oferă. De asemenea întrebați ce familii distruse lasă în urmă abuzul sistemului și domeniului în caz de deces. Da, sunt puncte de vedere sumbre, dar prea reale și merită luate bine în considerare. E mai bine să stai acasă, pe un salariu mai mic, dar să fii in viață alături de ai tăi, in loc să îți vinzi tinerețea, și sănătatea unui sistem căruia nu îi pasă de tine decât atâta timp cât poți fi de folos...

Anonim
9 martie 2018
Nu

Nu aș sfătui pe nimeni să mai facă această muncă. Ce rost au banii dacă nu mai apuci să îi cheltui? Foarte rar întâlnești condiții bune pe mare, și aceia se pot numi norocoși care le întâlnesc. În general este o meserie foarte grea și un domeniu din care se fac bani ușor din scalvia mascată a oamenilor care în mod sincer au nevoie de bani... Ai de a face cu mâncare de proastă calitate și slab nutrițională, apă potabilă de calitate proastă de multe ori, echipaj dificil. Că să nu mai vorbim de abuzurile care se fac în caz de boală, accident sau moarte. Întrebați câți oameni încă se luptă în instanțe ptr asigurarea de viață a fiului lor mort prea devreme în circumstanțe îndoielnice... Și întrebați despre fisurile din contractele companiilor de shipping prin care se absolvă de plătit asigurarea medicală în caz de boala sau și mai bine, deces în caz de boală... Fiecare virgulă este în favoarea companiei. Sunt prea multe riscuri pentru ce beneficii se oferă. De asemenea întrebați ce familii distruse lasă în urmă abuzul sistemului și domeniului în caz de deces. Da, sunt puncte de vedere sumbre, dar prea reale și merită luate bine în considerare. E mai bine să stai acasă, pe un salariu mai mic, dar să fii in viață alături de ai tăi, in loc să îți vinzi tinerețea, și sănătatea unui sistem căruia nu îi pasă de tine decât atâta timp cât poți fi de folos...

Marinar
9 martie 2018
Nu va bateti joc de copiii vostri!

Mor oameni in spitale.... Pe mare ce protectie credeti ca este? De la o simpla apendicita in mijlocul oceanului unde ucatul este la 2 saptamani distanta.... Ce sanse sunt de supravieturire? Sau in caz de accident, sau in caz ca va prind piratii? Marinarii nu au nici o acoperire decat pe hartie, pentru cei de la birou. In caz de deces sau accident vor sa scape de tine si ingroapa toate urmele. Balta e mare. Exista carne de tun pe tot pamantul. Banii nu o sa ajunga niciodata, chiar daca vor fi multi uneori se va gasi cine sa ii risipeasca si astfel se va ajunge la starea initiala. E un cerc vicios. Nu are ce sa iti placa sa stai izolat in mijlocul marii fara acces la comunicare, la oameni, la familie, la viata. Dementa senila e boala marinarului. Inlocuiti omul cu un caine si faceti experimentul, dupa care judecati. O zi buna!

Silviu
9 martie 2018
Nu

Sunt ofiter in marina comerciala de cativa ani buni, cu un salariu bun. Atat- banii. Daca as putea-o lua-o de la capat as face cu totul altceva. Nimic din ceea ce se putea face pana in 2000 nu mai este realizabil acum. Si da, imi place ceea ce fac. Dar timpul nu ti-l returneaza nimeni !

Florin Iordanoaia
9 martie 2018
Este o meserie atractivă!

Prin acest mesaj nu doresc să reprezint un punct de vedere, ca angajat al unei instituții de învățămînt superior de marină, ci să îmi exprim o părere personală! Meseria de marinar, ofițer sau angajat nebrevetat, într-un cuvînt „navigator” este atractivă, este foarte frumoasă și desigur este foarte periculoasă! Este o meserie grea, dură, care te solicită la capacitatea maximă, care îți schimbă viața. Nimeni, niciodată, dintre cei care au avut ceva de spus, nu au spus că pe mare e ușor, că viața pe mare e blîndă! Toți au recunoscut dificultățile meseriei, restricțiile și privațiunile pe care le impune. Dintre cei care pleacă pe mare doar pentru bani, foarte mulți nu vor rezista! Dintre cei care pleacă pe mare pentru meserie, foarte puțini nu vor rezista! S-ar putea ca unii dintre cei care mă cunosc, să îmi reproșeze că e ușor să vorbesc de la catedră, că nu am plecat pe mare ca să și rămîn la bordul navei. Este adevărat, am rămas la catedră, am ales o viață „ușoară” și uneori nici mie nu îmi vine să cred că am ales așa. În liceul militar de marină și apoi în institutul de marină am fost îndrăgostit teribil de această meserie. Am considerat-o și încă o consider ca fiind cea mai frumoasă meserie din lume. Chiar dacă din anul 2006 nu am mai plecat în voiaje, sufletul îmi este tot pe mare. Chiar dacă sînt puține zile dintr-un an, cînd nu văd marea, tot pe mare îmi doresc să trăiesc. După o carieră lungă la catedră, cu foarte multe realizări, dar și cu eșecuri, regret sincer că nu am plecat pe mare! Indiferent ce credeți, meseria de navigator e cea mai frumoasă din lume! O recomand tuturor celor care încă mai pot să plece și să lucreze pe mare, pentru că în 10-15 ani, navele vor fi complet automatizate și marinăria nu va mai fi o meserie …

21 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Articole pe aceeași temă

Vineri, 23 Februarie 2018
Stire din Economie : Industria shipping-ului, pe scurt
Vineri, 02 Martie 2018
Stire din Economie : Mozaic economic
Pagina a fost generata in 0.3865 secunde