Lucraţi în altă ţară şi vreţi alocaţia pentru copil? Ce trebuie să faceți

Vineri, 15 Ianuarie 2021, 21:15
169
Unele persoane se întreabă ce trebuie să facă şi unde se depun cererile de beneficii de asistenţă socială pentru susţinerea copilului şi familiei, dacă activitățile profesionale se desfășoară în alte state membre ale Uniunii Europene.

Potrivit Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, în cazul cetăţenilor români, care desfășoară activități profesionale într-un alt stat membru al UE, indiferent de locul de reședință al membrilor de familie, aceștia au dreptul la beneficiile pentru copii acordate de statul membru de activitate și depun cererea de beneficii la instituţia competentă din acel stat membru.

„În cazul cetăţenilor români care desfășoară activități profesionale într-un alt stat membru şi care nu au dreptul la beneficii pentru copil în acest stat membru, aceștia pot solicita acordarea alocaţiei de stat pentru copii în România. Cererea completată şi semnată de reprezentantul legal al copilului, împreună cu actele doveditoare, poate fi depusă la primărie şi de către mandatar, persoană împuternicită prin procură specială. Totodată, la momentul depunerii dosarului de alocație de stat, aceștia trebuie să prezinte și o dovadă eliberată de autoritățile competente din statele membre în care și-au stabilit reședința și își desfășoară activitatea profesională, din care să reiasă că membrii familiei nu sunt îndreptățiți la beneficii pentru copii în acel stat membru (dovada poate fi un formular european eliberat de instituția din statul membru de activitate sau orice alt document oficial eliberat de acea instituție)”, au precizat reprezentanţii ANPIS.



Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.3546 secunde