Loteria zvonurilor creează panică. Mai sunt bani pentru ajutorul de înmormântare?

2258
Mai mulţi cititori ni s-au plâns că ar fi auzit că în Constanţa, Casa Judeţeană de Pensii (CJP) nu ar mai avea bani pentru ajutoarele de deces, în valoare de 5.380, care se acordă în cazul morţii unei persoane dragi.

O sumă de peste o mie de euro este, în cazul multora dintre vârstnici un real ajutor, în momentele grele, în care cineva apropiat trece la cele veşnice. De ce? Pentru că toate sunt scumpe, iar ca să poţi conduce pe ultimul drum pe cineva este nevoie de mulţi bani, pentru toate cele necesare. „Zilele trecute, mi-a spus o cunoştinţă că nu se mai dau bani la Casa de Pensii şi m-am gândit cu groază că pentru noi, bătrâni şi cu posibilităţi financiare modeste, aceasta ar putea fi o problemă foarte mare, în caz că lucrurile ar sta aşa”, ne-a declarat Georgiana T., în vârstă de 81 de ani.

Pentru a înlătura orice dubii şi pentru a afla care este adevărul, i-am contactat pe reprezentanţii CJP, care ne-au declarat că ajutoarele depuse până la ora 11.00 se plătesc în aceeaşi zi, iar cele depuse după această oră, a doua zi.

„În plus, dacă sunt persoane care au cont în bancă şi doresc ca plata să le fie virată în cont, pot solicita acest lucru”, a precizat purtătorul de cuvânt al instituţiei, Kristina Mutiş.

Deci, dragi constănţeni, staţi liniştiţi, bani există pentru toată lumea, doar că ar fi bine să nu aveţi nevoie de ei, Doamne-fereşte!!!

Menţionăm că, anul acesta, au fost acordate mii de astfel de ajutoare de deces solicitanţilor. De exemplu, numai luna aceasta, până la această dată, CJP a înregistrat un număr de 442 de cereri.

„Avem foarte multe solicitări şi am observat că atunci când creşte incidenţa cazurilor de Covid-19, creşte şi numărul ajutoarelor de deces”, a adăugat Mutiş. Cele mai multe ajutoare s-au acordat în lunile ianuarie (932), aprilie (742), septembrie (611).

Aşadar, dacă vă aflaţi într-o astfel de situaţie neplăcută, mergeţi la Casa Judeţeană de Pensii Constanţa şi vă ridicaţi banii. Actele necesare sunt următoarele: cerere tip şi declaraţie privind protecţia datelor, formulare care se pot achiziţiona de la xeroxul din incintă sau pot fi descărcate de pe site-ul CJP. La acestea se adaugă dovada suportării cheltuielilor de înmormântare pe numele solicitantului, în original, actul de identitate al acestuia, precum şi certificatul de deces al pensionarului sau asiguratului, în original şi copie. În plus, pentru asiguraţi, mai este necesară o adeverinţă eliberată de angajator, care să ateste calitatea de asigurat la data decesului, precum şi un raport de salariat Revisal.

În ceea ce priveşte procedura de obţinere a ajutorului de înmormântare pentru angajaţi, aceasta este identică cu cea pentru obţinerea ajutorului de deces pentru pensionari. Astfel, în cazul decesului asiguratului sau al pensionarului, beneficiază de ajutor de deces o singură persoană, care face dovada că a suportat cheltuielile ocazionate de deces şi care, după caz, poate fi soţ supravieţuitor, copil, părinte, tutore, curator sau, în lipsa acestora, orice persoană care face această dovadă (cu factură de sicriu, factură pânză).


În altă ordine de idei, din cauza pandemiei de Covid, numai în cursul zilei de miercuri, autoritățile din Constanța au raportat 31 de decese. Dintre cele 31 de persoane decedate, doar una singură era vaccinată.  



Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7687 secunde