Litoralul, luat în colimator de Protecția Consumatorilor. S-au dat amenzi pentru mucegai, alimente stricate și furturi „la cântar”!

1170

Articole de la același autor

Nici nu a început bine sezonul estival, că amenzile au început să apară. Comisarii Protecţiei Consumatorilor au verificat deja sute de agenţi economici de pe litoral şi au închis mai multe locaţii, iar controalele vor continua cu exigenţă.

Aproape 200 de controale au fost efectuate de comisarii Protecţiei Consumatorilor, pe litoral, în prima săptămână a Comandamentului ANPC. „Am măturat oarecum staţiunile, nu am făcut rabat să evităm vreuna. În urma acestor controale au fost aplicate 204 avertismente, au fost închise, prin oprire temporară a prestării de serviciu, 14 locaţii pentru nereguli destul de grave, au fost aplicate amenzi în valoare de 140.000 lei. Principalele nereguli constatate au vizat alimente cu data limită de consum şi valabilitatea depăşită, pe care, totuşi, comerciantul le folosea pentru a face profit, ceea ce este inadmisibil prin prisma noastră, a ANPC-ului. Noi suntem aici pentru a veghea la sănătatea consumatorului român şi nu vom tolera asemenea practici”, a declarat vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Veronica Mitran.

Potrivit acesteia, locaţiile unde a fost întreruptă temporar activitatea, până la remedierea deficienţelor, sunt în staţiunile Eforie şi Mamaia. „Am găsit nereguli inclusiv la aparatele de măsură şi control, care nu erau verificate metrologic şi totuşi erau utilizate. Nereguli găsim şi pe partea de bucătărie, unde ustensilele folosite sunt, în unele locaţii, într-o stare deplorabilă şi neprofesioniste, aşa cum găsim şi camere de gheaţă neigienizate, mucegai şi atunci trebuie să intervenim şi să luăm măsuri”, a mai spus vicepreşedintele ANPC. Controalele vor continua până pe 15 august.



Unde puteţi face sesizări


Devenit tradițional, în perioada vacanțelor de vară, Comandamentul Litoral 2021, structură specială pentru protecţia consumatorilor, are ca scop prevenirea şi combaterea practicilor care dăunează vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor şi asigurării dreptului acestora de a fi informaţi.

Consumatorii aflați pe litoral, atunci când constată nereguli, au la dispoziție numărul de telefon al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanța, pentru a sesiza situațiile rapid.

Numărul de telefon este 0241/550.550.

„Pe parcursul campaniei desfășurate de comisari, pe litoral, în cadrul Comandamentului, ANPC va continua să informeze consumatorii, după fiecare etapă a acțiunilor de consiliere, supraveghere și control, care au fost constatările echipelor ANPC, în teren, referitoare la produsele și serviciile oferite publicului, în sezonul estival 2021”, transmite vicepreşedintele Veronica Mitran.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6181 secunde