Flota comercială a României, acum 20 de ani
Instituțiile statului sunt responsabile de dezastrul flotei Navrom
320
Articole de la același autor
Doliu în comerțul constănțean: Gheorghe Ciurea – președintele grupului de firme "Comat" a plecat spre cele veșnice
29 Iunie 2019
Flota comercială a României, acum 20 de ani. AGA a destituit consiliul de conducere al Navrom
29 Iulie 2019
În urmă cu mai bine de 20 de ani, viața pe multe din navele românești era un coșmar pentru echipaje. În cele ce urmează, vă prezentăm câteva din articolele publicate în ziarul nostru, la acea vreme.
13 directori și șefi de serviciu din cadrul companiei Navrom au adresat ministerelor Transporturilor, Muncii și Protecției Sociale, Justiției, Finanțelor, Privatizării și FPS un memoriu, în care se arată că activitatea companiei este blocată, ne mai putându-se realiza venituri. Navele companiei sunt în imposibilitate de a fi exploatate din cauza datoriilor, vârstei ridicate, stării tehnice necorespunzătoare, lipsei dotărilor cerute de normele internaționale, expirării actelor ele clasă, amenințării de scoatere din asigurarea P&l și "Casco", ca urmare a restanțelor la primele de asigurare.
"La situația de fapt a navelor se adaugă imposibilitatea luării deciziilor la nivelul companiei, din cauza îngustimii limitelor de competență și lipsei resurselor financiare", se spune în memoriu. Semnatarii atrag atenția că CNM Navrom se află în imposibilitatea de a mai obține creditele necesare pentru aprovizionarea echipajelor cu necesarul minim de alimente, apă, medicamente, combustibil, care să le asigure supraviețuirea la bordul navelor.
"Consecințele acestei situații se prefigurează a fi dintre cele mai grave: la bordul navelor - îmbolnăviri ale membrilor de echipaj, decese, cedări psihice, abandonuri și pierderea navelor prin licitație judiciară silită în porturile străine (deja cinci nave au fost vândute la cererea ITF, alte șase fiind în pericol de a fi pierdute prin aceeași procedură), obiectul muncii fiind pe cale de dispariție, atât pentru cei 2.600 de navigatori, cât și pentru personalul TESA."
În final, semnatarii memoriului atenționează: "Față de situația de blocaj financiar total în care se află compania, fără niciun plan concret de redresare, fără nicio perspectivă de primire a drepturilor bănești la zi și nici în viitor, fără niciun suport financiar pentru susținerea cheltuielilor viitoare ale navelor și asigurarea supraviețuirii echipajelor la bord, întregul personal administrativ al CNM Navrom se exonerează de orice responsabilitate derivată din sarcinile de serviciu, fiind în imposibilitatea de a le îndeplini, pentru toate consecințele negative rămânând direct răspunzători toți factorii de decizie din instituțiile statului."
Memoriul este semnat de: Liliana Ivanovici (șef serviciu navlosiri), Virgil Serac (director grup III nave), Doina Monica Petre (șef serviciu litigii), Ivaniuc Marcel (director grup I nave), Alius Marinescu (director exploatare), Magdalena Baiu (șef serviciu organizare), Constantin Mirea (șef serviciu resurse umane), Cristian Cânciu (director financiar), Octavian Matei (contabil șef), Dana Dobrescu (director grup II nave), Adina Burghelea (șef serviciu financiar), Ion Chirana (șef serviciu tehnic) și Veronica Boghiță (șef serviciu decontări valutare). 18.05.1998
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 31 Iulie 2019
Vineri, 26 Iulie 2019
Joi, 25 Iulie 2019
Joi, 01 August 2019
Miercuri, 10 Iulie 2019
Sâmbătă, 27 Iulie 2019
Marţi, 30 Iulie 2019
Sâmbătă, 27 Iulie 2019
Joi, 25 Iulie 2019