Înghesuiți și transpirați! Constănțenii, revoltați de mizeria transportului în comun

5618
6

Articole de la același autor

Simplu și la obiect, sistemul de transport public din Constanța este unul deficitar, fie că vorbim despre autobuze RATC, fie despre maxi-taxi. Lăsând la o parte infrastructura învechită și vehiculele depășite din punct de vedere logistic, modul defectuos în care autobuzele RATC și maxi taxi-urile își împart traseul îi înfurie pe constănțeni. 


În zadar au crezut autoritățile că își vor spăla păcatele plătind din bani publici abonamentele pensionarilor, căci asta nu închide nici pe sfert gura navetiștilor nemulțumiți de condițiile de călătorie: microbuze cât cutia de chibrituri, mirosuri din toate sferele, călători înghesuiți mai ceva ca sardelele, șoferi recalcitranți, iar lista rămâne deschisă. 


Locul și pasagerul 


Adrian A., un călător revoltat, spune că, dacă microbuzele și autobuzele ar funcționa după principiul "locul și călătorul", multe probleme ar dispărea. 


"Ar trebui primiți atâția pasageri câte locuri sunt în microbuz. Și mai sunt multe pro-bleme: în curbă, cu vizibilitate spre zero, microbuzul oprește pentru a coborî un călător; după 50 m, oprește din nou pentru a lua alt călător. Faceți stații și la microbuze, nu să oprească fiecare cum are chef!", este mesajul constănțeanului. 


Doleanțele sale sunt întărite de ideea altui pasager, Cătălin N.: "De ce pensionarilor nu li se dă liber să umble pe mașinilie RATC numai 10 zile pe lună și numai între orele 9-16?" se întreabă, retoric, acesta. "Ei se plimbă de mama focului, de la 7 dimineața, când lumea merge la serviciu, și la fel se întâmplă și la ora 16. Practic, pensionarii mănâncă banii publici și RATC nu primește nimic. Și uite așa, șoferii ioc salarii mărite, ioc libere, sunt obosiți, stresați... De aceea, omul preferă să circule cu «coș-ciugele» de maxi-taxi pentru 1 leu amărât, făcându-se că nu vede că sunt hârbuite, miros oribil și au purici pe canapele". 


În timp ce maxi-taxi-urile sunt considerate "moarte pe patru roți", nici autobuzele Regiei nu scapă mai ieftin. 


"Autoritățile au desființat transportul eco, acum noi suportăm conse-cințele. Autobuzele RATC sunt gre-oaie, îmbâcsite, scumpe și po-luante, neîntreținute, fără examinare tehnică de noxe. Au devenit «ajutor social» pentru rromii care în veci nu au bilet. Vom fi nevoiți să le suportăm așa? Că Primăria nu are niciodată bani. Microbuzele încurcă circulația, e drept, dar erau o variantă, dar care acum a degenerat într-o afacere mizerabilă contra cetățeanului, singurul atu fiind prețul mai mic ca la autobuze. Dacă li s-ar impune un standard tehnic și de conduită, ar fi totuși de preferat. Marele lor minus este evaziunea fiscală pe față", spune un alt constănțean, Daniel D. 


Ce faci când te grăbești 


Timpul prea mare de așteptare este o altă problemă pe care navetiștii ar vrea să o vadă rezolvată. 


"Aștepți câte un autobuz în stație de îți vine rău. La orele de vârf, circulă rar și sunt burdușite de călători. Circuli pe două linii, cobori din primul autobuz și stupoare, celălalt doar ce a plecat... și stai și tot aștepți. Și atunci alegi răul mai mic, iei un maxi-taxi", spune un călător, Cristian R., care propune reformarea RATC-ului. "Când în stațiile RATC opresc cei cu maxi-taxi și «saltă» călătorii, pierderile sunt majore", concluzionează acesta. 


Fonduri europene pentru aparate de taxat 


Deși se practică la scară largă, datul leului "la șofer" este o problemă realmente contestată. 


"Dacă șoferul ia câte 1 leu de la oameni, unde se duc banii? În buzunarul șoferului. Câștigă acești oameni între 30-50 lei pe zi. Știu după ce am discutat cu unii... Nu există ceva fonduri UE ca să fie luate aparate de taxat? Că în altă țară, la urcare în autobuz, șoferul are aparatul fixat lângă el, să nu mai fie nevoie de bani în plus pentru salariile controlorilor. Dacă în microbuz nu urcă nimeni până nu plătește, de ce nu ar face-o și pe RATC? Aici, rromii călătoresc gratis, sparg semințe, îți mai aruncă și o flegmă dacă îndrăznești să le zici ceva!", se confesează un alt constănțen, Eugen B., contrariat de problemele trans-portului în comun. 


În concluzie, cei care încă mai plâng după tramvaiele electrice, bio și ieftin de întreținut, spun că, în prezent, "nimeni nu ia taurul de coarne, toți vorbesc pe la colțuri și merg pe principiul «las-o mă că merge așa»". 


Comentează știrea

Calator
12 septembrie 2016
Ratc sufocat de pensionari !

Au treaba nu au treaba sunt zilnic '' calare pe autobuze ''...nu mai ai loc de ei ! Primaria trebuie sa faca ceva in sensul asta !

fani
12 septembrie 2016
calatori pensionari..

Ba a fost sufocat de foarte multa HOTIE ! Furat tramvaie si troleibuze furat zeci de tone cupru electrolitic din reteaua de contact(ceva mai mult de milioane de euro numai din cuprul furat) ...Sindicatul RATC furat si el,daca a tacut ! Pensionarii au alta vina : au votat cu "drag " ca sa obtina asemenea conditii .

Răspuns la: Ratc sufocat de pensionari !
Adăugat de : Calator, 12 septembrie 2016
Au treaba nu au treaba sunt zilnic '' calare pe autobuze ''...nu mai ai loc de ei ! Primaria trebuie sa faca ceva in sensul asta !
Adi
12 septembrie 2016
Nu

Nu la asta ar trebui sa ne uitam. Daca vrei servicii imbunatatite, atunci si impozitele ar trebui sa fie mai mari. https://fanaca.wordpress.com/2016/09/01/se-intampla-cosmarul-bancilor-si-noi-nu-il-vedem/

europeanu
12 septembrie 2016
Pachetarii

votati cu incredera hotul fagadau urmasul hotului mazare.Asa va trebuie mocangiilor !

Simona
12 septembrie 2016
RATC

Din masina personala sau taxi viata se vede eronat/ratc si maxi-taxi este pentru toti /cei cu bani nemunciti fac talente

jale
12 septembrie 2016
nu zau

ma lasi cu maxi-taxi - cosciug pe bani putini si nu gandeste omul ce il paste in maxi-taxi.murdar in ratc? vai dar maxi -taxi e curat cumva?pute a urina si misuna puricii......m-a lasi

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.8768 secunde