Începe "jihadul" mașinilor parcate neregulamentar! "Unde sunt parcările promise de Primăria Constanța?"

Luni, 22 Octombrie 2018, 17:39
6350
În numai câteva săptămâni, autoturismele parcate neregulamentar în Constanța ar putea fi ridicate. Autoritățile locale mai au de trecut doar de votul consilierilor pentru a putea pune în aplicare regulamentul privind activitatea de ridicare a vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă în municipiul Constanța. În paralel, Poliția Locală îi vânează pe șoferii care își lasă mașinile înghesuite pe câte un loc nesemnalizat ca fiind parcare.

Deși binevenit un astfel de regulament și o astfel de strictețe în ce privește autoturismele parcate, măsurile nu rezolvă însă problema locurilor de parcare, prea puține într-un oraș sufocat de mașini. Autoritățile locale promit de ani de zile că vor rezolva lipsa acută a parcărilor, dar tot ce au făcut până acum a fost să monteze stâlpișori pentru ca șoferii să nu își mai poată urca mașinile pe trotuar. Și au mai pus sistemul de plată prin sms în unele parcări vechi, deja existente. Deși nu există un număr oficial al locurilor de parcare existente în municipiu sau al celor realizate în ultimii ani, este limpede că, în loc ca ele să fie mai multe, sunt din ce în ce mai puține.

O simt constănțenii pe pielea lor, în fiecare zi, când ajung să se învârtă cu mașina chiar și câte o jumătate de oră, pentru a găsi un loc de parcare în centrul orașului. În cartiere, e la fel de dificil să îți parchezi mașina, iar disputele dintre vecini sunt din ce în ce mai aprige. Situația este binecunoscută celor din primărie, s-au tot făcut planuri, s-a tot vorbit despre sute, mii de locuri de parcare, ba în centru, ba la intrare în stațiunea Mamaia, dar totul a rămas pe hârtie.

Planuri pe hârtie…

De la parcarea de pe strada Nicolae Iorga și parcarea făcută cu fonduri europene, în zona Cazino, din Mamaia, în municipiul Constanța, ani de zile nu a mai fost amenajată nicio parcare adevărată. S-a mai improvizat una în zona Poarta 1, în dreptul scheletului de fier, unde era terenul liber și nefolosit și oricum parcau cei care cunoașteau perimetrul. În premieră, la începutul acestei luni, au fost date în folosință 100 de locuri de parcare pe un teren din cartierul Dacia. Este însă doar o picătură într-un ocean. Necesarul de locuri este de zeci de ori mai mare.

"Din calculele pe care le-am făcut împreună cu arhitectul șef, Constanța este cu indicele de motorizare cel mai ridicat din România. Orașul nostru a fost proiectat aproape în totalitate în socialism, în care așteptai o viață pentru o mașină și, după ce ți-o luai, mergeai o duminică da, alta ba. În mod evident, Constanța nu a fost pregătită pentru asaltul acesta și pentru această evoluție exponențială a numărului de autoturisme", recunoștea, recent, primarul Constanței, Decebal Făgădău.

În urmă cu doi ani, tot el vorbea despre introducerea sistemului de tip park and ride, implementat cu succes în marile orașe europene. Proiectul se bazează pe un raționament extrem de simplu, prin care se vrea fluidizarea traficului, aglomerat treptat în ultimii ani. Constănțenii care lucrează în municipiul Constanța, dar locuiesc în localitățile învecinate ar fi trebuit să vină cu mașina până la intrare în oraș, să o lase într-o parcare amenajată și să ia autobuzul până la locul de muncă. "Cine își va lăsa mașina în parcare va primi un tichet, cu care să beneficieze de reducere la închirierea bicicletei sau reducere la tichetul pentru transportul în comun", spunea atunci edilul constănțean.

Propunerile futuriste se regăsesc și în proiectul pentru actualizarea Planului de Urbanism General. Acolo este menționată o parcare de tip park and ride de 400 de locuri, în capătul de nord al stațiunii Mamaia, și o parcare de 800 de locuri în capătul de sud. În plus, în zona Teatrului "Oleg Danovski" este marcată realizarea unei parcări subterane de 250 de locuri, iar în spatele Pieței Tomis 3 și a clădirii ANAF construirea unei parcări ecologice.

Regulamentele nu țin…

loc de parcare!

Deocamdată, sunt doar vorbe și nimic mai mult. Autoritățile locale s-au mulțumit, în ultima perioadă, să se concentreze pe stabilirea regulamentului privind rezervarea locului de parcare și acum pe cel care privește ridicarea mașinilor lăsate neregulamentar. Și, târziu, foarte târziu, au înăsprit condițiile pentru cei care construiesc, în ce privește amenajarea de spații de parcare. Asta după ce ani la rândul i-au lăsat să facă blocuri cu 50 - 70 de apartamente și cu 15 locuri de parcare.

"Așteptăm parcările acelea promise, etajate, subterane, cum or fi numai să fie odată. Începe jihadul autoturismelor, dacă li se va permite să le și ridice. Primăria trebuie mai întâi să facă parcări și, dacă nu ne conformăm să ne punem mașinile acolo, este corect să ne amendezi. Dar când noi nu avem unde să le lăsăm, tu pui popici peste tot, dai amenzi peste tot, acum vii și le mai și ridici, asta se cheamă jihad!", este de părere Mihai Radu, din Constanța.

Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.2424 secunde