Începe coşmarul! Administraţia Constanţa promite parcări subterane şi supraterane

3408

Articole de la același autor

După ani şi ani de zile în care constănţenii au văzut cum le este distrus oraşul, cum este ţinut pe loc, gri şi urât, în timp ce alte municipii înfloreau, autorităţile locale le cer în continuare sacrificii. Şi asta pentru că peste 1.200 de locuri de parcare vor fi desfiinţate şi încă nu se ştie unde vor fi amenajate altele.

Peste şase săptămâni, ar trebui să înceapă lucrările de reabilitare a bulevardelor 1 Decembrie 1918 şi Alexandru Lăpuşneanu. Este vorba despre un proiect uriaş, realizat cu fonduri europene, în care vor fi reamenajaţi 140.000 de metri pătraţi de carosabil, 40.000 de metri pătraţi de trotuare, opt kilometri de piste de biciclete şi 11 kilometri de benzi de circulaţie dedicate transportului public. Vestea proastă este că, odată cu aceste lucrări, vor fi desfiinţate aproape toate locurile de parcare de-a lungul celor două bulevarde. „Modernizarea oraşului cere sacrificii. Infrastructura de transport aferentă bulevardelor 1 Decembrie 1918 şi Alexandru Lăpuşneanu va deveni mai prietenoasă cu mediul, prin implementarea unui proiect cu fonduri europene. Lucrările vor începe în perioada imediat următoare. Durata de execuţie a lucrărilor este de 18 luni, timp în care locuitorii oraşului se vor confrunta cu disconfortul generat de activitatea de şantier. 1.200 de locuri de parcare vor fi relocate pe terenuri pe care se vor construi parcări subterane şi supraetajate”, transmit reprezentanţii Primăriei Constanţa.



„Oamenii vor desfiinţa grădinile şi locurile de joacă!”


Constănţenii care locuiesc în zonele respective îşi fac însă griji că, până va identifica municipalitatea terenurile pentru amenajarea de noi parcări şi le va şi construi, nu vor avea unde să îşi lase maşinile, care acum, cu chiu-cu-vai, îşi mai găsesc câte un loc de parcare la bulevard. „Este foarte bine că va fi modernizat, în sfârşit bulevardul. Asta trebuia făcut acum 10 ani, dar, mai bine mai târziu decât niciodată. Însă, va fi imposibil să muţi toate maşinile care acum stau pe bulevard, în spatele blocurilor. Este de domeniul ştiinţifico-fantasticului să spui acum, cu două luni înainte de a începe lucrările, că vei face parcări subterane şi supraterane. În ritmul în care se mişcă primăria, va dura 10 ani minimum să faci aceste parcări. Nu o spun din răutate, ci am văzut cu toţii cât de lent se mişcă lucrurile la noi în oraş. Până găseşti terenurile, până faci planurile, până începi construcţia, până o termini, vorbim de mulţi ani de zile, foarte mulţi”, ne-a declarat Mircea Pop, care locuieşte în zona ICIL.

Alţi constănţeni se tem că vor rămâne fără pic de spaţiu verde în apropierea blocurilor. „Am văzut că se caută terenuri pentru amenajarea parcărilor. Vedem cu toţii în jur că nu există decât porţiuni mici, în jurul blocurilor. Tot ce a fost teren mai mare, spaţiu verde, teren viran, a fost vândut şi răzvândut şi s-au construit tot felul de imobile urâte. De unde să mai găsească alte terenuri? Oamenii vor fi nevoiţi să se descurce singuri până când vor face ei alte parcări şi vor desfiinţa grădinile şi locurile de joacă de lângă blocuri, de unde or putea. O să iasă urât, o să fie cu nervi şi supărare. Asta este clar!”, ne-a mai spus Ionică Ciobanu, din zona Dacia.

Şantierul, o provocare pentru constănţeni

Rămâne de văzut cum îi va convinge primăria pe constănţeni să îşi vândă maşinile şi cât de repede va reuşi să construiască parcările subterane şi supraterane promise. „Prin această resistematizare, se urmăreşte încurajarea utilizării modurilor de transport mai prietenoase cu mediul, prin creşterea calităţii şi atractivităţii serviciului de transport public local şi a infrastructurii aferente mobilităţii active, respectiv deplasarea pietonală şi cu bicicleta. Durata de execuţie a lucrărilor este de 18 luni. În tot acest timp, zona cuprinsă între Gara CFR şi staţiunea Mamaia se va transforma într-un imens şantier. Traficul infernal, materialele de construcţii care vor bloca căile de acces şi praful vor prezenta o provocare pentru locuitorii oraşului”, ne mai spun reprezentanţii Primăriei Constanţa. Valoarea totală a proiectului este de peste 90 milioane de lei, toate cheltuielile fiind suportate din fonduri europene obţinute în timpul mandatului lui Decebal Făgădău. Contribuţia financiară a municipiului Constanţa este de aproximativ două milioane de lei.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5244 secunde