În ce condiţii se acordă procura pentru ridicarea pensiei

210
În ce condiţii se acordă procura pentru ridicarea pensiei - procura-1622656585.jpg

Articole de la același autor

Procura specială este un document cu ajutorul căruia o altă persoană poate ridica pensia în numele titularului acelui drept de pensie. Potrivit reprezentanţilor Casei de Pensii, acest act oficial este necesar în mai multe situaţii. Dintre acestea amintim doar câteva: depunerea dosarului de pensie pentru o altă persoană decât titularul, încasarea pensiei sau ridicarea taloanelor de pensii de către o terţă persoană (mandatarul) în numele titularului (mandant).

Procura specială trebuie să conţină, însă, următoarele elemente: numele, prenumele, cetăţenia, data şi locul naşterii, alte date personale înscrise în actul de identitate (valabil la data emiterii procurii) al titularului dreptului la pensie, precum şi numărul şi seria actului menţionat.

De asemenea, este necesar a se preciza obiectul mandatului, respectiv depunerea dosarului de pensie, deschiderea contului curent/contului de card, în vederea încasării pensiei, încasarea drepturilor cuvenite curente şi restante, semnarea extrasului de cont, ridicarea deciziei de pensie, a carnetului de muncă original, precum şi a taloanelor de plată a pensiei etc.

Precizarea că mandatarul are toate obligaţiile ce îi revin titularului, inclusiv aceea de a comunica orice schimbare, se face în termen de 15 zile de la data apariţiei acesteia, Casei Judeţene de Pensii. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2127 secunde