Iată când începe campania electorală pentru alegerile europarlamentare, pe posturile radio-tv

165
Iată când începe campania electorală pentru alegerile europarlamentare, pe posturile radio-tv - 3571114mediafaxfotoovidiudumitru-1551786553.jpg

Articole recomandate

Campania electorală pe posturile de radio și de televiziune pentru alegerile europarlamentare începe pe 27 aprilie, potrivit unui proiect de decizie pe care Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) îl supune consultării publice.


"Campania electorală pe posturile de radio și de televiziune, publice și private, începe în ziua de 27 aprilie 2019, ora 0,00, și se încheie în ziua de 25 mai 2019, ora 7,00", se precizează în proiectul de decizie referitor la regulile de desfășurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European.

Conform sursei citate, posturile de radio și de televiziune private care intenționează să realizeze și să difuzeze emisiuni electorale au obligația să facă cunoscut public acest lucru prin presă și/sau prin programele lor și să comunice CNA, până cel mai târziu în ziua de 8 aprilie, printr-o adresă, implicarea lor în campania electorală.

"Competitorii electorali au la dispoziție intervalul 9 - 15 aprilie 2019 pentru a se adresa în scris posturilor private de radio și de televiziune care și-au anunțat intenția de realizare și difuzare a emisiunilor electorale, solicitând și timpii de antenă pe care intenționează să îi utilizeze", se arată în proiectul de decizie.

După 16 aprilie, data rămânerii definitive a candidaturilor, și până pe 24 aprilie, posturile private de radio și de televiziune, în funcție de solicitările primite, vor stabili în grila de program intervalele de timp de difuzare a emisiunilor de promovare electorală și a celor de dezbatere electorală, precum și tarifele unice pe unitatea de timp și/sau pe emisiune pe care intenționează să le practice. Tarifele unice vor fi stabilite în urma negocierilor desfășurate cu reprezentanții tuturor competitorilor electorali interesați și vor fi făcute publice.

"Timpii de antenă oferiți competitorilor electorali, potrivit dispozițiilor art. 7, trebuie să respecte ponderea stabilită prin dispozițiile art. 38 alin. (4) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, după cum urmează: a) 4/5 din timpii de antenă se repartizează în mod egal partidelor politice, organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale care au membri în Parlamentul European și care participă la alegeri, precum și alianțelor politice sau electorale dintre acestea; b) 1/5 din timpii de antenă se repartizează în mod egal partidelor politice, alianțelor politice, alianțelor electorale, organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale care nu au membri în Parlamentul European care participă la alegeri, precum și candidaților independenți", se arată în proiectul de decizie.

Radiodifuzorii publici și privați pot acorda acces competitorilor electorali numai prin emisiuni de promovare electorală, de dezbatere electorală și spoturi electorale.

Accesul competitorilor electorali la serviciile publice de radio și de televiziune, precum și la emisiunile electorale de dezbatere difuzate de posturile private de radio și de televiziune este gratuit, prevede proiectul de decizie.

Conform sursei citate, în cadrul emisiunilor informative se pot difuza știri privind activitățile de campanie ale competitorilor electorali, cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, imparțialitate și de informare corectă a publicului.

Începând cu 48 de ore înainte de ziua votării și până la închiderea urnelor se interzice prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă. Cu 24 de ore înainte de începerea votării și până la închiderea urnelor este interzisă difuzarea emisiunilor de promovare electorală, de dezbatere electorală și a spoturilor electorale.

Observațiile și recomandările legate de acest proiect de decizie pot fi transmise prin poștă sau pot fi depuse direct la registratura CNA până cel târziu pe 19 martie, inclusiv. Observațiile și recomandările pot fi transmise și prin fax, la numărul 021 305.53.54, sau prin e-mail, la adresa [email protected].

Membrii CNA au decis în ședința de marți ca proiectul de decizie să intre la vot pe 26 martie, scrie romaniatv.net


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.535 secunde