Halucinații, stări de confuzie? Tinerii, atrași din ce în ce mai mult de droguri

Marţi, 05 Februarie 2019
874
Lună de lună, polițiștii și medicii constănțeni intră în contact cu persoane care consumă droguri sau alte substanțe cu efect halucinogen. Se pare că efectele nocive ale acestora nu îi sperie pe consumatori, ei încercând să facă rost de "marfă" de pe unde pot.

Ieri dimineață, spre exemplu, o patrulă de siguranță publică din cadrul Secției 2 Poliție Constanța, împreună cu câțiva jandarmi a identificat un bărbat, în vârstă de 31 de ani, din Constanța, care se afla la volanul unui autoturism parcat pe o stradă din cartierul Tomis Nord.

În urma verificărilor, asupra conducătorului auto au fost descoperite opt pliculețe cu o substanță vegetală mărunțită, posibil a avea efect psihoactiv, pe care acesta a declarat că le-ar fi achiziționat de la o persoană necunoscută, pentru consum propriu.

Polițiștii au ridicat pliculețele în vederea continuării cercetărilor, urmând a le preda colegilor din cadrul BCCO Constanța, conform competențelor în astfel de cazuri.

Medicii spun că acești consumatori pot prezenta halucinații, stări de confuzie, dar se poate ajunge și la convulsii. Mai grav este că unii dintre ei nu au ajuns nici măcar la vârsta majoratului și se droghează pe unde apucă: în cluburi, în școală, peste tot. Tocmai de aceea, medicii constănțeni avertizează că toate aceste substanțe sunt extrem de dăunătoare organismului și creează dependență.

Situația este cu atât mai gravă, cu cât mulți dintre ei nu declară ce au consumat, iar specialiștii nu pot depista acest lucru pe loc. Partea bună a lucrurilor, dacă se poate spune așa, este că numeroși consumatori pleacă acasă imediat ce se simt mai bine și sunt hidradați cu ajutorul perfuziilor.

Din păcate, multe substanțe interzise nu pot fi identificate pentru că spitalele nu au teste pentru depistarea anumitor droguri. Ca urmare, nu se poate cunoaște întotdeauna ce au consumat cu exactitate, decât dacă spun ei, lucru pe care, de obicei, nu-l fac, din diferite motive.

Mai mult decât atât, semnele prin care pot fi recunoscuți drogații pot fi confundate uneori cu manifestările normale ale procesului de dezvoltare. Astfel, în cazul acestor persoane se remarcă pierderea sau creșterea poftei de mâncare, dar și o inexplicabilă scădere sau creștere în greutate.

De cele mai multe ori, ei încep să sufere de insomnie, au ochii roșii și înlăcrimați, pupilele mai mari sau mai mici decât de obicei, palme umede și reci, mâini tremurânde, fața roșie sau palidă. Dacă înainte de a se droga, nu vorbeau prea mult, pot deveni, subit, tare

vorbăreți. Înainte de toate, însă, începe să le curgă nasul ca la răceală și au urme de înțepături pe antebrațe sau picioare, grețuri și vomă frecvente sau transpirații excesive.

Șeful Unității de Primire a Urgențelor din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Constanța, dr. Rodica Tudoran a declarat că tinerii care ajung la spital se află în stare gravă, ei înghițind sau trăgând pe nas diferite substanțe cu efect halucinogen. 

Pagina a fost generata in 0.3282 secunde