Fără coroane şi coşciuge pe trotuar! „Nu este comerț, este talcioc din lumea a treia”

2743

Articole de la același autor

Autorităţile din Constanţa au supus dezbaterii publice, la începutul acestui an, un nou Regulament local de publicitate. Acesta ar trebui să reglementeze modul în care se va face publicitate stradală în oraş, unde trebuie să fie amplasate panourile, firmele şi afişajele. Cu acest prilej, consilierul local Cătălin Iacob, de la USR-PLUS, propune ca firmele de pompe funebre să nu îşi mai expună pe stradă produsele specifice şi chiar să aibă vitrine opace astfel încât trecătorii să nu fie nevoiţi să vadă, în drumul lor, coroane, cruci şi coşciuge.

Noul Regulament local de publicitate ar trebui să fie un pas spre un oraş mai frumos şi mai civilizat, în care să ne facă plăcere să ne plimbăm pe străzi, în care să admirăm clădiri, spaţii verzi, să ne bucurăm de viaţă şi să ne umplem de energie. Pornind de la acest gând, consilierul local din Constanţa, Cătălin Iacob, doreşte ca de pe străzile municipiului să dispară priveliştea de bazar grotesc cu coroane pentru morţi, înşirate pe trotuar, agăţate de stâlpi şi porţi.

„O propunere din noul regulament de publicitate va fi ca vitrinele serviciilor funerare să fie translucide astfel încât vederea în interior din spaţiul public să fie complet împiedicată. Mai mult de atât, expunerea obiectelor funerare pe faţade, scări sau domeniul public să fie complet interzise”, a anunţat Cătălin Iacob.



Măsura pare să nu fie însă pe placul agenţilor economici din acest domeniu înfloritor. „Acesta este comerţ de întâmpinare. Nu aţi auzit de aşa ceva? Este dreptul nostru să ne expunem marfa. Oamenii vor să vadă, să poată să aleagă. Nu este nimic rău în a le arăta ce avem. Sunt multe modele şi nu avem loc înăuntru pentru toate”, ne-a declarat o vânzătoare de la un magazin de pompe funebre de pe strada Theodor Burada. Pe strada Bărăganului, mai aproape de Cimitirul Central, peisajul este asemănător. „Noi facem ce ne zice şeful. Dacă şeful vrea să scoatem lumânările, coroanele cu flori şi ce mai avem pe aici, le scoatem. Dacă zice să le băgăm înăuntru, le băgăm. Oricum oamenii ştiu că sunt atâtea magazine aici, pe strada asta, ştiu că găsesc tot ce le trebuie. Cine este la necaz stă să aleagă că acolo e coroana mai frumoasă şi aici e mai urâtă”, ne-a spus sincer Nuţica, o vânzătoare de la un magazin de profil.



„Talcioc de lumea a treia”

Culmea este că se pare că doar unii agenţi economici au auzit de acest tip de comerţ de întâmpinare. Alţii stau cu toate produsele în interiorul magazinelor, fără să simtă nevoia să le scoată la stradă, în ochii trecătorilor.

„Nu este suficient că sunt atâţia cerşetori, cum aud clopotul bisericii apar de zici că ies din pământ. Este plin de flori, cruci, lumânări pe trotuar. Ducem lipsă de civilizaţie. Asta nu mai este concurenţă, aici este un talcioc din lumea a treia”, ne-a declarat un constănţean pe care l-am găsit lângă poarta cimitirului.

Consilierul local consideră însă că acest peisaj va putea fi schimbat, în curând. „Eu sunt sigur că va trece această modificare a regulamentului local de publicitate. Am vorbit deja cu colegii mei din USR, ei sunt de acord cu ea, o susţin. Vom discuta şi cu colegii de la PNL să susţină şi ei propunerea, va trece regulamentul, iar apoi Poliţia Locală va trebui să îşi facă treaba. În prezent, zona arată dezolant, tocmai de aceea trebuie să avem reguli clare şi autorităţi care să verifice respectarea regulilor. Prea am trăit în haos, în care fiecare a făcut ce a vrut, şi-a pus afişe, panouri, mash-uri fără autorizaţie”, a precizat, pentru „Cuget Liber”, Cătălin Iacob.





Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4502 secunde