Veste bună pentru viitorii șoferi! "Este posibil ca, până la sfârșitul anului, programările să se efectueze la cel mult 40 de zile calendaristice"

2910

Articole de la același autor

Școlile de șoferi din județul Constanța furnizează, lunar, sute de elevi, care încearcă să își obțină, ulterior, permisul. Primul pas pentru aceștia este, însă, programarea pentru susținerea examinării teoretice, după care urmează partea practică. Mai multe detalii despre aceste examinări i-am cerut comisarului șef Liviu Ionuț Vîrșă, șeful Serviciului Regim Permise și Înmatriculări. 


- Domnule comisar șef, cum decurg programările online ale viitorilor șoferi?


În urmă cu câteva luni am avut o aplicație mai simplă pentru ei, realizată de noi, la nivel local, care nu-i bloca și așa ajungeau să își facă și câte 4-5 programări într-o lună, numai ca să fie siguri că sunt programați. În prezent, am schimbat-o cu una mult mai elaborată, în cadrul căreia candidatului i se cer niște date, iar ulterior, dacă încearcă să își mai facă o altă programare, sistemul îl blochează. Din cauza programărilor prea dese, ajunsesem să examinăm constănțenii la aproximativ o lună, dar când îi strigam pe hol, de multe ori nu găseam pe nimeni. Am avut aceeași problemă și la Înmatriculări. La un moment dat, am avut chiar o situație un pic tensionată mai ales cu cei care se ocupă cu intermedierea de înmatriculări, o activitate legală, de altfel. I-am găsit tot așa. Spre exemplu, erau persoane care făceau trei programări o dată, luni, miercuri și vineri, pentru o singură mașină.


- Este mai eficientă noua aplicație?


Da. Prin intermediul acesteia nu mai lucrăm în gol și am ajuns ca la Înmatriculări să avem locuri chiar și pentru zilele următoare. Totuși, sunt persoane care spun că nu au posibilitatea de a-și face programarea online. Drept urmare, am permis și accesul fără programări, dar numai în cazuri excepționale. Altfel stau lucrurile când se programează. Practic, ei sunt strigați la ora la care s-au programat și termină rapid. În acest fel, și noi avem un angajament asumat față de ei. În plus, această programare online ne-a ajutat pe noi să ne reglăm activitatea, să așezăm volumul de muncă pe parcursul zilei, pentru că veneau de dimineață la 7.00 și la primele ore se călcau, efectiv, în picioare, și tot ei erau supărați. 


- Care este nivelul de pregătire al viitorilor șoferi?


Pentru noi, orice candidat care promovează contează, dar dacă este doar examinat nu contează, ci doar ne încarcă activitatea. La ghișeu treaba este simplă, la examen, la traseu și la sală sunt niște variabile care ne afectează, la un moment dat. Totuși, ne-am mai reglat și pe partea aceasta. Față de anul trecut, când candidații erau foarte slab pregătiți, acum stăm mult mai bine. Atunci a fost mai rău, pentru că aveam lucrători puțini, iar la rândul lor, și elevii erau mai slab pregătiți. Anul acesta, însă, am atestat încă trei examinatori, iar între timp a crescut și nivelul de pregătire al viitorilor șoferi. În 2017, promovabilitatea a fost de 49%, dar din luna martie a acestui an, s-a ajuns, deja, la un procent de circa 60%. Ca timp de așteptare între proba teoretică și cea practică, s-a ajuns, în prezent, la 70 de zile, dar înainte era de circa o sută de zile. Dacă nivelul de pregătire al candidaților se va menține la același nivel, estimăm că până la sfârșitul anului programările să se efectueze la cel mult 40 de zile calendaristice. 


- Din ce cauză pică examenul candidații?


Mulți spun că au picat din cauza examinatorului, care a fost prea exigent și că s-au inhibat sau că au avut emoții. Aici nu ești la Loto, te-ai urcat în mașină, deci ai de-a face cu o probă practică. Nu este ca la teorie, unde ai o sută de subiecte de învățat și să-ți pice exact acelea pe care le știi. 


- Câte ore sunt examinați candidații într-o zi?


Acest proces se desfășoară pe durata a aproximativ șapte ore. Ei sunt împărțiți pe două tranșe. Primii sunt preluați în seria de la ora 8.00, iar restul de la ora 13.00. În prezent, oamenii nu mai vin să stea de dimineață degeaba, știu, din start, la ce oră trebuie să se prezinte. Acum, fiecare examinator în parte are 13 candidați pe zi.


- Vă confruntați cu probleme în trafic din cauza școlilor de șoferi?


Da, pentru că de multe ori candidații se intersectează pe traseu, la examinare, cu elevii școlilor de șoferi. Pe traseele pe care merg viitorii șoferi, ei nu ar trebui să aibă acces. Știți cât de greu este pentru un elev să dea examen pe o străduță pe care găsește șapte mașini de școală care fac manevre? De-a lungul timpului, i-am tot rugat să evite pregătirea elevilor în zilele de examinări, mai ales că acest lucru este în beneficiul candidaților, dar ei nu respectă întotdeauna ce le-am comunicat. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4808 secunde