Editorial - Când va avea Constanța transport public metropolitan?
2235
Articole de la același autor
Atârnăm cu toții pe marginea balconului
17 Februarie 2021
Editorial - Faleza plajei Modern, între nostalgie și betoane
02 Aprilie 2021
Visăm sniperi, salvatori... Vise plăcute, dormim în România!
04 Martie 2021
Vaccinul care ne separă. Cum a construit statul român o imensă rețea de vaccinare paralelă
11 Martie 2021
EDITORIAL - Orologiul bate 22 în noapte!
18 Martie 2021
În fiecare dimineață, intrările în orașul Constanța sunt blocate de mii de autoturisme. Sunt navetiștii, elevii și studenții care locuiesc în zona metropolitană, dar muncesc sau studiază în municipiul Constanța. Orașul se sufocă, se aglomerează, trasee de câțiva kilometri se transformă în călătorii de zeci de minute.
Autoritățile se fac că nu văd sau chiar nu pricep că aceasta este una dintre marile surse de trafic și de aglomerație auto din oraș. Iar rezolvarea acestei probleme este simplă și poate fi implementată rapid: transport public în comun în zona metropolitană a Constanței.
Nu inventăm la Constanța roata și nici nu revoluționăm transportul în comun. Transportul metropolitan funcționează deja în majoritatea județelor mari din România, iar rețeta este una simplă: Compania de transport a municipiului reședință de județ și-a extins rutele în toate localitățile apropiate. Cetățenii având la îndemână un mijloc de transport decent, rapid și ieftin au încetat să mai circule spre locul de muncă cu autoturismele personale, cu multiple beneficii: oraș mai puțin aglomerat, oraș mai puțin poluat, o companie de transport mult mai rentabilă și eficientă economic, reducerea considerabilă a evenimentelor rutiere nedorite (accidente, tamponări).
De ce nu se face lucrul acesta la Constanța? Fiindcă actualele conduceri ale municipiului și județului Constanța au moștenit o încrengătură de interese a transportatorilor locali, în complicitate cu politicienii. Sunt relații și interese care pot fi grav afectate de un transport public metropolitan, care este mult mai eficient și ieftin și va fi de preferat companiilor private care de multe ori își tratează călătorii cu lipsă de respect și condiții nu tocmai bune.
Un prim pas a fost făcut anul trecut, prin demararea procedurilor de înființare a ADI Transport Constanța, însă proiectul trebuie continuat de noua conducere a Primăriei Constanța, mai ales că este vorba despre un demers cu adevărat util în primul rând pentru municipiul reședință de județ și apoi pentru CT Bus.
Ne văităm că avem aglomerație, că sunt ambuteiaje, că nu avem locuri de parcare, că orașul este poluat, dar ignorăm cu bună știință soluțiile care pot rezolva rapid o parte din probleme. Dacă la Cluj, Timișoara sau Oradea se poate, sunt convins că se va putea și la Constanța.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 07 Aprilie 2021
Luni, 05 Aprilie 2021
Sâmbătă, 03 Aprilie 2021
Vineri, 02 Aprilie 2021
Joi, 01 Aprilie 2021
Miercuri, 31 Martie 2021
Miercuri, 07 Aprilie 2021
Duminică, 04 Aprilie 2021
Duminică, 04 Aprilie 2021
Vineri, 02 Aprilie 2021