Documentele expirate rămân valabile până la finalul stării de urgență

191
Documentele expirate rămân valabile până la finalul stării de urgență - 8ce27bc76fe7a065f8da6adf5c435517-1585835803.jpg


Valabilitatea documentelor emise de Inspectoratul General al Poliției Române, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, respectiv de serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor aflate în coordonarea metodologică a MAI, Inspectoratului General pentru Imigrări se prelungește până la încetarea stării de urgență și sunt recunoscute de autorități pe teritoriul României.


"Cetățenii aflați în această situație vor avea la dispoziție 90 de zile de preschimbare a actelor respective, după încetarea stării de urgență", informează un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) transmis, joi, conform digi24.ro.


Certificatele de cazier judiciar sau adeverințele de integritate comportamentală pot fi emise de structurile specializate ale Inspectoratului General al Poliției Române pe durata stării de urgență, doar pentru motive temeinic fundamentate menționate în cuprinsul cererii. În aceste cazuri, se recomandă pe cât posibil utilizarea mijloacelor de comunicare online, pentru evitarea prezentării persoanelor interesate la ghișeu.


Potrivit MAI, procurorii vor emite, din oficiu, ordonanțe de prelungire a acelor dovezi pentru care anterior a fost dispusă o ordonanță.


Ordonanțele de prelungire vor fi transmise pentru operare la unitățile de poliție competente, fără a mai fi necesară consemnarea pe dovadă a prelungirii în această situație excepțională.




Totodată, se menține valabilitatea documentelor necesare operațiunilor de înmatriculare/transcriere, examinare sau preschimbare a permisului de conducere obținute de către solicitanți de la alte entități, documente care vor expira în interiorul stării de urgență (ex. certificat de autenticitate, fișa medicală, dosar școlarizare și altele) pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de urgență.


Cărțile de identitate, cărțile de identitate provizorii, mențiuni de stabilire a reședinței emise și prelucrate de Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) și de către serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor sunt valabile pe teritoriul României, inclusiv 90 de zile de la încetarea situației de urgență.




Având în vedere măsurile de prevenire și limitare a răspândirii infectării cu noul coronavirus, pentru situații de urgență sau care nu suferă amânare, cetățenii străini și europeni pot utiliza mijloacele electronice de comunicare la distanță cu structura competentă teritorial, precum aplicația online portaligi.mai.gov.ro, corespondența poștală sau alte mijloace conform datelor de contact ce se regăsesc pe site-ul igi.mai.gov.ro.




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.0664 secunde