Se mimează transparența

De ce nu vor băncile să știm ce comisioane ne iau la bancomat

639
2
De ce nu vor băncile să știm ce comisioane ne iau la bancomat - fotofondbancomat-1427643207.jpg

Articole de la același autor

Băncile nu s-au lăsat intimidate de ordinul Protecției Consumatorilor de a afișa comisioanele la sumele extrase de la bancomat. 


La aproape o lună de când noile prevederi legale au intrat în vigoare, instituțiile bancare doar simulează transparența comisioanelor și, de fapt, nu informează cetățeanul asupra sumei propriu-zise, ci doar asupra faptului că i se va percepe un comision. E drept, că apoi, ne dau posibilitatea să alegem dacă vrem să continuăm sau nu tranzacția, însă nu știm dacă respectivul comision va fi doar unu, doi lei sau va fi de patru, cinci ori mai mare. 


Ordinul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor nr. 505, dat la finele anului 2014, reglementează infor-mațiile pe care băncile le vor afișa prin intermediul bancomatelor. Noile dispoziții au intrat în vigoare pe 3 martie 2015. 


"Ordinul reglementează obligațiile prestatorilor de servicii, care efectuează operațiuni de plată prin intermediul cardurilor de debit și al cardurilor de credit la terminalele ATM, de a informa consu-matorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor și oricăror tipuri de costuri pe care trebuie să le suporte consumatorul în legătură cu contractul de prestări servicii", explică președintele ANPC, Alexandru Marius Dunca. 


Informații concrete! 


Practic, actul normativ stabilește că băncile sunt obligate să informeze consumatorii asupra tuturor comisioanelor, tarifelor, spezelor și oricăror altor tipuri de costuri pe care trebuie să le suporte clientul care efectuează la ATM-uri operațiuni cu cardul de debit și cardul de credit. Astfel, fiecare bancă trebuie să afișeze pe ecranul bancomatelor sale toate informațiile legate de costurile fiecărei operațiuni efectuate, cum ar fi eliberare de numerar, transfer în conturi, plată facturi sau oricare alt serviciu solicitat în mod expres de client, înainte de momentul efectuării acestuia. Mai mult decât atât, orice client poate, dacă consideră că este taxat prea mult, să renunțe la tranzacție, prin apăsarea unui buton de anulare a respectivei operațiuni. 


Invocă motive tehnice 


Cu toate acestea, nu toate băncile s-au conformat noilor prevederi. Unele spun că sunt în curs de a face modificările tehnice în softurile bancomatelor, altele s-au mulțumit să afișeze doar informarea că tranzacția va fi comisionată, fără a preciza însă și procentul sau suma. Asta, deși Ordinul prevede în mod expres ca toate informațiile să fie indicate în mod vizibil, ușor de citit. 


"Consumatorul trebuie să fie informat, astfel încât dacă nu consideră că îl avantajează, să poată renunța la tran-zacție. Unele bănci au început să aplice prevederile legale, însă există și situații, în care, din motive tehnice, unele instituții bancare încă nu s-au aliniat la Ordin. Altele spun că este o operațiune destul de dificilă, mai ales că tarifele bancare la conturile consumatorilor se modifică destul de des. De aceea, recomandăm consumatorilor să fie foarte atenți atunci când fac diferite tranzacții la ATM", mai spune președintele ANPC. 


Comentează știrea

Zefir
30 martie 2015
De ce nu se aplica legea ?

In fiecare zi, peste tot, ni se spune ca trebuie respectate legile. Si oamenii simt pe propria piele acest lucru. De ce bancile nu respecta legile? De ce la ei sunt probleme tehnice si in cazul oamenilor sunt infractiuni? De ce trebuie sa ne batem joc mereu de oameni si sa pupam undeva mereu bancile? Inclusiv organele abilitate sa aplice legea?

bancomat
30 martie 2015
dobanda

100.000 de carduri cu 1000 lei pe luna salariu, 0.2 % comision = 2.000.000 lei castig.5.000.ooo euro/ an

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 25 Martie 2015
Stire din Social : OPC Constanța are un nou șef
Pagina a fost generata in 0.4008 secunde