Cum se procedează pentru a face o reclamație la Protecția Consumatorului

616
1
Cum se procedează pentru a face o reclamație la Protecția Consumatorului - reclamatie-1473090953.jpg

Articole de la același autor

Multe persoane sunt puse în situații neplăcute și se confruntă cu tot felul de nereguli, în relație cu operatorii economici. Aceste situații, adesea, sunt trecute cu vederea, deoarece consumatorii nu sunt corect informați și nu știu ce metodă să abordeze pentru a li se face dreptate. Se întâmplă să cumpărăm produse care depășesc termenul de garanție, alterate sau depozitate în condiții neconforme. În aceste situații, dar nu numai, consumatorul are dreptul să facă o reclamație la Protecția Consumatorului, pentru a-i fi respectate drepturile. Potrivit Asociației Naționale de Protecție a Consumatorului (ANPC), reclamațiile și sesizările adresate instituției pot fi depuse doar de consu-matorii persoane fizice. De asemenea, petițiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiționarului nu se iau în considerare.


"În primă instanță, sfătuim consumatorii să încerce să rezolve problema amiabil cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul. În situația în care nu se ajunge la o înțelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unității, atunci pot face o reclamație la ANPC, la sediul comisariatului județean. Conform prevederilor legale, reclamațiile și sesizările se fac în format scris sau în format electronic, sau se depun personal", explică reprezentanții ANPC.


Reclamația sau sesizarea se face în nume personal. Aceasta trebuie să fie însoțită de toate documentele probatorii, respectiv factură fiscală, bon fiscal sau chitanță, contract, certificat de garanție sau alte documente, după caz. Pentru a putea fi instrumentate, de către comisarii din cadrul Comisariatelor Județene, reclamațiile trebuie să îndeplinească condițiile prezentate mai sus. În caz contrar acestea se clasează din lipsă de informații. Protecția Consumatorului Constanța, număr de telefon 0241.550.550, strada Ion Nenițescu numărul 121 bis.


Comentează știrea

peperonia
7 decembrie 2016
protectia consumatorului

Imi pare rau ca trebuie sa spun, dar, in momentul in care te prezinti la ANPC sa faci o reclamatie, cei de acolo nu stiu cum sa te descurajeze, sa scape mai repede de tine, sa nu se mai incarce ei cu un dosar. Pacat!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4387 secunde