Crucea Roșie recrutează influenceri pentru a combate dezinformarea cu privire la coronavirus

182
Crucea Roșie recrutează influenceri pentru a combate dezinformarea cu privire la coronavirus - coronavirusmanmaskubc-1588699448.jpg

Articole recomandate

Crucea Roșie a lansat marți ceea ce a descris drept prima rețea mondială de lideri de opinie destinată combaterii dezinformării cu privire la noul coronavirus, informează agerpres.ro.


Informații false, teorii ale conspirației, tratamente necorespunzătoare, sfaturi false de prevenire a bolii sau reclame înșelătoare - toate acestea pot fi regăsite din plin pe rețelele de socializare și pe internet.


Pe site-ul său web, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) prezintă o lungă listă de "mituri" în circulație cu privire COVID-19, cum ar fi presupusele virtuți ale expunerii prelungite la lumină pentru a ne proteja de infecția cu noul coronavirus sau pentru a o vindeca.


Informațiile oferite de OMS nu ajung însă la toate segmentele publicului și nu împiedică răspândirea "infodemiei".


"Informațiile verificate într-un context de stare de urgență sunt la fel de importante ca răspunsul medical", a declarat Nicola Jones, purtătorul de cuvânt al Federației Internaționale a Societăților de Cruce Roșie (IFRC) într-un comunicat.


Pentru a ajunge la tineri, IFRC și agenția de marketing Billion Dollar Boy au recrutat circa 30 de influenceri, cu o audiență numeroasă pe rețelele de socializare, care împreună se pot lăuda cu circa două milioane de urmăritori în patru țări, potrivit IFRC.


Concret, în fiecare săptămână, IFRC le va trimite influncerilor un mesaj din care își pot crea propriul conținut, iar acesta va fi aprobat de ONG înainte de diseminarea sa.


Printre influencerii selectați figurează italianul Antonio Nunziata, a cărui țară este una dintre cele mai afectate de pandemia de COVID-19 - cu peste 230.000 de urmăritori -, britanica Katie Woods, al cărei blog despre design interior este urmărit de 190.000 de persoane, dar și influenceri din Mexic sau din Emiratele Arabe Unite.


Potrivit datelor firmei Nielsen, 33% dintre cei chestionați în sondajele sale indică petrecerea a unui timp mai îndelungat pe rețelele de socializare în țările ale căror autorități au decretat măsuri de carantină. Facebook, la rândul său, indică că timpul petrecut în diversele sale aplicații a crescut cu 70% de la începutul crizei generate de noul coronavirus.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.7974 secunde