€ 4.7601
£ 5.3997
$ 4.2518

Mai multe ştiri online:

Contractele încheiate la distanță, capcane cu „oferte“ inexistente

Ştire online publicată Joi, 16 Mai 2019. Autor: Andreea PERHAIȚĂ
A devenit o practică pentru companiile de telecomunicații să ne dea telefon și să ne „convingă” din câteva vorbe că numai și numai pentru noi au inventat cele mai tari oferte și că suntem singurii beneficiari, dacă suntem de acord cu deschiderea sau prelungirea contractului.


Însă, nu de puține ori, așa zisele oferte prezentate pompos prin telefon se dovedesc a fi, de fapt, ușor umflate și cosmetizate. Tocmai de aceea este bine ca finalizarea contractului să se facă numai după ce aveți concret toate datele și știți foarte bine ce anume urmează să plătiți.
Așa că, întotdeauna, după prezentarea ofertei pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune și acceptarea acesteia în cadrul unei convorbiri telefonice, mai aveți de parcurs încă doi pași importanți pentru încheierea unui contract pentru servicii de comunicații electronice.
În primul rând, trebuie să primiți de la furnizor o scrisoare prin poștă, 
e-mail sau fax, etc., oferta prezentată și agreată în cadrul convorbirii telefonice și apoi, cel mai important aspect, trebuie să semnați oferta sau să vă exprimați acordul în scris, pe un suport durabil, contractul fiind considerat încheiat abia după acest moment. În plus, aveți dreptul să vă retrageți din contractul la distanță în termen de 14 zile de la data exprimării acordului în scris sau data primirii produselor, fără a invoca vreun motiv.
„Înainte de încheierea contractului la distanță, în cadrul convorbirii telefonice, furnizorul de servicii de comunicații electronice trebuie să pună la dispoziția utilizatorului cel puțin informații referitoare la caracteristicile esențiale ale serviciilor și echipamentelor oferite, tarifele și modalitatea de calcul al acestora, beneficiile, opțiunile și extraopțiunile incluse, perioada contractuală minimă, dreptul de retragere din contract și condițiile în care utilizatorul își poate exercita acest drept, precum și modalitățile de plată, livrare, data până la care se angajează să livreze echipamentele”, explică reprezentanții Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).


Unde puteți face sesizare
Dacă respectivul contract la distanță se încheie prin alte mijloace de comunicare la distanță, furnizorul trebuie să îi comunice utilizatorului informațiile minime precontractuale într-un mod adecvat mijlocului de comunicare respectiv. În cazul acestor contracte, momentul încheierii contractului la distanță îl constituie momentul confirmării de către furnizor, pe un suport durabil, a acceptării comenzii transmise de consumator.


Pentru a veni în sprijinul furnizorilor de servicii de comunicații electronice, dar și al utilizatorilor acestor servicii, ANCOM și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor au elaborat un ghid prin care este prezentată modalitatea de interpretare a legislației naționale referitoare la încheierea contractelor la distanță, respectiv în afara spațiilor comerciale. Din totalul de 3.611 de reclamații ale utilizatorilor primite și soluționate de către ANCOM anul trecut, 9% au vizat încheierea contractelor la distanță.


În cazul în care ați încheiat un contract la distanță și furnizorul nu v-a respectat drepturile în cadrul procesului de încheiere a contractului, puteți depune sesizare atât la ANCOM, cât și la ANPC.


Distribuie :

Articole de la acelaşi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.781 secunde