Contracte și vandali! Cine "curăță" autobuzele și vistieria RATC

1693
5

Articole de la același autor

Comisarii Protecției Consumatorilor Constanța au verificat, recent, starea autobuzelor din parcul auto al Regiei Autonome de Transport în Comun Constanța. Concluziile sunt lesne de anticipat: nereguli la capitolul curățenie și igienă
și numeroase neconformități la capitolul dotări. 


Neajunsurile sunt binecunoscute constănțenilor care circulă frecvent cu transportul în comun, dar și autorităților locale și conducerii regiei. Însă până vor fi cumpărate autobuze noi, nu prea este mare lucru de făcut cu cele vechi, dar nu le-ar strica autobuzelor cu care ne plimbăm acum o igienizare completă. Chiar și conducerea RATC recunoaște că sunt destul de multe probleme și că nu este mulțumită de modul cum se face curățenie în autobuze. De altfel, firma care se ocupă de acest serviciu a fost atenționată și este într-un proces de analiză. 


"În urmă cu mai bine de zece ani, s-a decis externalizarea mai multor servicii, cum ar fi controlul în autobuze, curățenia, paza, verificarea alcoolscopică și cel de asistență a șoferilor pe traseu în caz de incidente sau accidente. Din luna iunie 2017, am cerut o analiză a acestor servicii externalizate și prestate de SC Clean Control SRL, o firmă din care fac parte RATC și sindicatul majoritar al angajaților RATC. Inițial, regia avea o cotă majoritară, însă, în prezent, aceasta aparține sindicatului. De aceea, azi mai lucrăm cu Clean Control doar pe zona de curățenie. Și acest serviciu este în analiza echipei de management", a declarat, pentru "Cuget Liber", directorul general al RATC Constanța, Bogdan Niță. 


Mai este mult de… măturat 


Potrivit acestuia, controalele periodice efectuate de conducerea regiei au scos la iveală neconformități în efectuarea curățeniei. 
"Am stabilit cu ei un calendar comun pentru a îmbunătăți serviciile. Există deja o oarecare îmbunătățire, dar nu am ajuns la nivelul pe care noi îl solicităm pentru acest serviciu. De altfel, încă din toamna anului trecut, am demarat o procedură de achiziție a serviciului de curățenie, în vederea determinării posibilității de a lucra și cu alte companii specializate, dar și a unui nivel de preț. Din păcate, unele oferte nu au fost serioase, iar altele au fost cu sume mult prea mari. Clean Control și-a mai îmbunătățit serviciile, dar mai au de lucrat. Nu am cifrele în față, să vă spun care este valoarea contractului, însă pot să vă spun că este prețul pieței", a explicat directorul RATC, fără să ne spună cât plătește RATC în fiecare lună către Clean Control pentru curățenia din autobuze. 


"Autobuzele vechi, curățate, arată tot ponosit!" 


Acesta susține că fiecare autobuz este igienizat complet la finalul fiecărei zile, după ieșirea din traseu. Pe baza unui tabel, la cap de linie, în cele două până la zece minute cât staționează autovehiculul, personalul Clean Control mătură interiorul autobuzelor, spală podeaua, șterge geamurile. 


"O igienizare completă, necondiționată temporal, se face în baza RATC, în fiecare zi, dar și după ce se fac lucrări periodice de întreținere, de înlocuire a linoleumului, melaminei, țesăturii de pe scaune, acolo unde sunt necesare aceste îmbunătățiri. De altfel, acesta este un proces care ne preocupă și pe care l-am pornit de anul trecut, însă, având un parc auto limitat, nu putem să retragem de pe traseu mai mult de două - trei autobuze odată. Știm cu toții că autobuzele sunt vechi, de 10 - 15 ani, care, oricât de curățate ar fi, tot arată ponosit!", a mai spus Bogdan Niță. 


"Vandalismul este o chestiune curentă!" 


Din păcate, sunt și foarte mulți călători care, din lipsă de bun simț, că de simț civic probabil că nu au auzit niciodată, distrug scaunele, rup învelitoarele și distrug tot ce le pică în mână în autobuz. 


"Sunt foarte multe semne lăsate, se scrie cu markerul permanent, sunt tăiate tapițeriile. Deși nu am vrea să dăm vina pe toți călătorii noștri, din păcate, vandalismul în autobuze este o chestiune curentă", a încheiat directorul general al RATC. 


Comentează știrea

Nu conteaza
21 martie 2018
Civilizatie

Plec cu autobuzul din cap line curat si dupa efectuarea cursei ma intorc de parca as fi venit de la stadion, coji de seminte pe jos ,ambalaje de la croasant-uri , peturi , servetele aruncate dupa ce au consumat alimente , resturi de alimente , ......am avut un caz in care a urinat in dreptul unei usi, o cursa tarzie de noapte ...am gasit si sacul de gunoi menajer bagat dupa scaune , etc . De tigani nici nu mai vorbesc , zbiara , urla , scuipa , trag de usi , deschid geamurile atunci cand afara este sub 0 grade ,vandalizeaza , ce sa mai .....asta-i '' orasul '' in care traim !

Luk
21 martie 2018
Sugestie

Ii sugerez marelui manager al RATC sa dea o fuga in tarile civilizate sa perceapă si dansul cum se rezolva situațiile apărute gen mizerie, eludarea cumpărării biletului si dupa aia sa tragă niste concluzii. p s. Deci sindicatul are propria firmă care asigură serviciile de curățenie..f interesant..n-am mai auzit pana acuma asa ceva..:)

cta
21 martie 2018
soferii profesionisti ratc

Curatenia ar trebui inceputa printresoferii ratc , pe alocuri discutam de ciobani cu carnet de sofer. Decand s-a pus si semnul cu Multumesc pe spatele autobuzului unii au devenit sefi pe sosea ! E greu sa vina astfel de oameni si sa aiba pretentia la civilizatie !

Răspuns la: Civilizatie
Adăugat de : Nu conteaza, 21 martie 2018
Plec cu autobuzul din cap line curat si dupa efectuarea cursei ma intorc de parca as fi venit de la stadion, coji de seminte pe jos ,ambalaje de la...
Constanta noastra
21 martie 2018
In Guinness World Records

Dupa ce am aflat ca directorul Liviu Popa(RADET) a descoperit apa calda,ca Fagadau este primul om din lume care a inventat pista de biciclete,ca politicienii de la Bucuresti au inventat automobilul,ca au proiectat primele autostrazi din lume si au descoperit aglomeratia pe bulevarde,sa nu mai vorbesc de "savantul" constantean care a descoperit ca iarna nu-i ca vara,uite ca a venit randul si directorului general al RATC sa inventeze transportul in comun si sa defineasca stiintific vandalismul in autobuze.Ca numai in Constanta sunt vandali.Si pentru ca toate inventiile astea nu au pereche in lume ca sa se poata inspirea din experienta altora,baietii astia,adica "inventatorii" ,au multa bataie de cap,dupa cum vedeti.De aici si salariile lor nesimtite si carnetele de membru de partid.Mandru ca sunt contemporan cu directorul RATC.

Miki
21 martie 2018
Strada Unirii

Un microbus 301 a circulat multi ani la Faleza Nord.Era foarte bine,in loc de Ratc.E asa greu sa circule din nou ?

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.453 secunde