Constanța, viziune sau ficțiune? Bulevarde pietonale, străzi cu sens unic, autobuze ecologice rapide și transport public pe apă

7990
20
Constanța, viziune sau ficțiune? Bulevarde pietonale, străzi cu sens unic, autobuze ecologice rapide și transport public pe apă - fotofondconstanta-1469205492.jpg
Parcări subterane cu mii de locuri, bulevarde complet pietonale, piste pentru bicicliști și benzi pentru autobuze, mutarea autogării, intersecții semaforizate și intersecții cu sensuri giratorii, centru logistic în zona industrială, transport public pe lacul Siutghiol - acestea sunt numai câteva din proiectele menționate în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă elaborate de Primăria Constanța și propus spre dezbatere publică.

"Este vorba despre un document strategic care va sta la baza stabilirii și realizării tuturor proiectelor viitoare din Constanța", explică Ani Merlă, director de programe în cadrul Primăriei Constanța. Potrivit acesteia, după ce va fi analizat și se vor face ultimele "finisaje", documentul va fi supus hotărârii Consiliului Local și va fi adoptat.

Printre propunerile autorităților locale pentru Constanța sunt proiecte de viziune, dar și proiecte deja planificate. Unele par de domeniul științifico-fantasticului, altele ar fi trebuit realizate de mult timp. În municipiul Constanța, semafoarele nu sunt sincronizate, sunt zeci de kilometri cu drumuri nesatisfăcătoare, nu sunt parcări suficiente și se parchează pe trotuare sau pe carosabil, punându-se în pericol siguranța pietonilor și bicicliștilor. Aceste concluzii nu le spunem noi, cei care le vedem zi de zi, ci sunt printre problemele identificate și de reprezentanții primăriei, care au elaborat planul.

Se reorganizează zona Gării Constanța

În ceea ce privește transportul în comun, aici problemele sunt legate de informație, de lipsa unor benzi dedicate autobuzelor, de standardul relativ scăzut de facilități, localizarea incomodă a stațiilor de autobuz, sistemul depășit de bilete, aglomerația de pe unele artere. Tocmai de aceea, autoritățile locale propun crearea unei Autorități de Transport Metropolitan, reorganizarea zonei

Gării Constanța, dar și introducerea infrastructurii Bus Rapid Tranzit, pentru furnizarea unui transport public eficient în oraș.

În noul plan se vorbește despre conectarea locațiilor importante și atracțiilor turistice la rețeaua de biciclete, cum ar fi centrul orașului, zona campusului universitar și spitalul, fiind în total aproximativ 33 de km de piste de biciclete.

Parcare subterană la teatru și parcare ecologică în Tomis 3

Pentru a rezolva oarecum problema parcărilor, Primăria Constanța intenționează să construiască o parcare subterană în zona Parcului Teatrului și realizarea de locuri de parcare în afara carosabilului, pentru a elibera șoselele pentru alte utilizări, cum ar fi linii de autobuz, trotuare sau piste de biciclete. De asemenea, este în plan construirea unei parcări ecologice în spatele Pieței Tomis 3 și a clădirii ANAF, dar și reabilitarea hotelului neterminat de la intrarea în Portul Tomis și refolosirea lui ca parcare etajată. Printre măsurile propuse se mai numără și limitarea fizică împotriva parcării ilegale pe trotuare, folosind piloni sau copaci, dar și taxe de parcare la locul de muncă, în zona centrală. În plus, în sudul și în nordul stațiunii Mamaia vor fi construite parcări de câte 800, respectiv 400 de locuri și vor fi introduse facilitățile de park&ride.

Străzi și bulevarde cu sens unic

În ce privește traficul auto, în Planul de mobilitate urbană este reînviat proiectul Rivierei Tomis, adică al șoselei de coastă între zona centrală și intrarea în Mamaia. Dar este prevăzută și construirea unei noi artere de circulație între bulevardul Tomis și bulevardul Aurel Vlaicu (în spatele clădirii Carrefour), eventual numai pentru vehicule grele de transport marfă. Primăria mai vrea să modernizeze strada Barbu Ștefănescu Delavrancea care leagă bulevardul Aurel Vlaicu cu strada Soveja între Cimitirul Municipal și centrul comercial Maritimo, în scopul de a reduce traficul de pe strada Baba Novac. Străzile Tulcei și Badea Cârțan vor fi transformate în artere cu sens unic, iar bulevardul Ferdinand va deveni drum cu sens unic spre est, în timp ce strada Traian va fi cu sens unic spre vest. De asemenea, va fi realizată o arteră de legătură între cele două șosele.

Transport public pe lacul Siutghiol

Cât despre transportul public, strategia privește înlocuirea flotei RATC, relocarea autogării din centrul Constanței (zona Tomis III), la marginea de sud a Constanței, unde au capătul autobuzele județene în prezent și schimbul cu autobuzele urbane. De asemenea, se are în vedere introducerea unui serviciu de transport public navigabil pe lacul Siutghiol care să conecteze Constanța de Năvodari și Ovidiu, inclusiv un chei nou lângă clădi-rile Ceronav, care poate fi folosit ca nod de schimb al modurilor de transport.

Toate aceste proiecte vor fi ulterior analizate și pe măsură ce vor exista finanțări, ar putea deveni realitate.

Comentează știrea

20 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
mr. Anaconda
23 iulie 2016
Constanța, viziune sau ficțiune?

HA! HA! HA! IN CE SECOL?

Liviu Chilian
23 iulie 2016
Doamne Iisuse Christoase! Mare e grădina Ta, Bunule!

Bă, Rromarlanebuni smintiți, in general, si kustemdilimani tembeli, in particular. Voi nu mai sunteți oameni in adevăratul sens al cuvântului. Ci niște mutanți grotești. Din cauza copacilor, nu vedeți pădurea. E vorba de Om. --- Eram intr'un autobuz din Tomis Nord spre gara. In spate, era un Tzigan Mai in vârsta si trei puradei. Spărgeau semințe si scuipau pe podea. Puradeii au coborât câte unul in următoarele stații. Cred ca erau hoți de buzunare. In fiecare alta stație se urca un puradel ce se cunoștea cu cel in vârsta. Când am ajuns la gara, pe podea erau numai coji de semințe. Au urcat si coborât mulți Rromarlani. Il vedeau pe Tzigsn, vedeau cojile. Nimeni n'a zis nimic. Înainte de a cobori, l'am apostrofat: "Ba, dihanie! Eu trăiesc in Amerikk. Dacă făceai in autobuz acolo ce faci aici, ai fi fost impuskkt de un Amerikknar". S'a hlizit la mine, maghraonul, a încercat sa fie violent, dar s'a stăpânit destul de repede. Am văzut, inițial, ca a vrut sa se repeadă la mine. Dar, când a văzut ca bag mâna in buzunar, încet, s'a abținut. I'a fost frica, orătaniei! --- Din lectura, am înțeles ca Tziggank'asta nebuna, Merla, e cea care da aprobări bandiților ce ridika blocuri pe spațiul verde. --- Dacă mai sunt Romani in Kustendge, ei vor salva orașul odată cu salvarea fostei Romanii. Iar ceea ce GUITZA scroafadecatzea se va împlini. Din păcate, însă, previziunile spun ca in 2050 in Rromarlanebunia vor mai fi 12 milioane de bipezi, iar Romanii fi'vor o biata minoritate. Aferim!

Antipa
23 iulie 2016
"Cultura Mazare-Fagdau"

Noi inca ne aflam la stadiul de tranzitie in comuna primitiva, adica inca se face tranzitia spre Homo Sapiens.De ce?Ptr ca in "Cultura Mazare-Fagadau", ce se intinde pe o perioada de 12 ani(pana acum),Constanta inca este populata de Neanderthali in fuste colorate ,care au ca principale preocupari:, ciorditul portofelelor si telefoanelor ,comertul cu porumb fiert pe plaja,condusul carutelor,etc, sau Australopiteci taximetriști (in special cei de la gara),care isi jecmanesc pasagerii,in special turistii. Doamna director de programe Ani Merla, cand acest oras va scapa de aceste specimene, si mai ales va iesi din "Era Mazare-Fagadau", atunci sa veniti cu aceste SF-uri despre transport si infrastructura. PS.Doamna director Ani Merla,daca nu ma credeti, mergeti sa vedeti neanderthalii in "Grotele Henri Coanda".Nu va fie frica, sunt specimene protejate si hranite cu pomeni de sefii dumneavoastra din primarie.E bine sa aveti la dvs. un pui congelat,1 ltr. de ulei si 1 kg de zahar, asta in cazul in care incep sa fie recalcitranți.

petrica
23 iulie 2016
si cu?

si cu tiganimea din cartierul de infractori ce ai de gand?tot asa srazi cu sens unic,transport pe apa,pacari subterane? nenorocitilor tu si mazare cat despre parcarea ecologica de la anaf aceasta este realizata a fost inlocuit spatiul verde cu pietre si acum nu mai poti trece pe trotuar hai sictir primare care esti nu ai fost in stare sa iti dai demisia cum ai promis daca nu termini bul. tomis pana la alegeri,iluminatul stradal este ca si inexistent nu se vede decat strict langa stalp ,ai facut un mare fassssss!

El Dorado
23 iulie 2016
Tigari uitate prin sertarele Primariei

Iar au fumat astia ceva. De data asta sunt sigur ca au gasit niste tigari uitate prin sertarele Primariei. Au fost curiosi si le-au incercat. Asa apar proiectele astea :)

Constanțean
23 iulie 2016
SF prost

E riscant să mai treci prin Parcul PRIMĂRIEI. Nu te mai vezi de bălării.

Nszi
23 iulie 2016
Opinie

Parca era vorba ca daca nu termina de asfaltat Bdul Tomis îsi va da demisia domnul primar si eu cand mai beau un paharel asa vise frumoase imi trec prin minte noroc ca ma culc si îmi trece.

romanul
23 iulie 2016
desteptareaa!

buna, psihiatria va asteapta, consult gratuit, din halucinatie veti da in dementa si veti crede ca sunteti muste ! succes.

DODO
23 iulie 2016
pitra-n balta

ni se arunca subiecte utopice care se stie ca prind la public ( cel ce-l doare de oras ) si uite asa agitatie si trafic la greu pentru NIMIC

costica
23 iulie 2016
opinie

Oportunitatea e la un clic distanță! Cautam urgent colaboratori care vor sa castige comisioane prin colaborare la domiciliu! Oferta este pentru toate localitatile tarii. Lucrati in timpul liber sau full-time, la alegere. Activitatea este foarte usoara. Cerem si oferim seriozitate maxima! Pentru mai multe informatii, solicitati acum detalii unuia dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de email: pacurarucostica1963@gmail com

20 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.3553 secunde