Concurența se manifestă în funcție de preferințele proprii ale pacientului în alegerea medicului de familie
Articole de la același autor
Bebelușii vor fi tratați în cele mai bune condiții. Secția de Terapie Intensivă Nou-Născuți, demolată și reabilitată
10 Octombrie 2017
Undă verde pentru construirea unui Spital Regional la Constanța. Avem teren pentru construcție, se caută bani
02 Noiembrie 2017
"Sunt acuzații puerile! Am semnat de pe Lună, am venit din eter?"
16 Octombrie 2017
AVARIE MAJORĂ LA CET. CONSTANȚA RĂMÂNE FĂRĂ APĂ CALDĂ!
17 Octombrie 2017
Când va da drumul RADET la căldură?
12 Octombrie 2017
Consiliul Concurenței a publicat raportul anchetei sectoriale privind serviciile de asistență medicală din România și activitățile conexe acestora, care cuprinde propuneri pentru îmbunătățirea concurenței în domeniu. Astfel, în ceea ce privește activitatea desfășurată de către medicii de familie în cadrul cabinetelor proprii, concurența se manifestă în funcție de preferințele proprii ale pacientului în alegerea medicului de familie.
Ca urmare, oferta de servicii medicale prestate în cadrul acestor cabinete ar trebui să fie singurul aspect care să influențeze numărul persoanelor asigurate aflate pe lista unui cabinet de medicină de familie
Stabilirea numărului minim de persoane asigurate pe listele medicilor de familie, în mediul rural, este hotărât pentru fiecare unitate administrativ teritorială de către o comisie.
Totodată, conform reglementărilor în vigoare, Casa de Asigurări de Sănătate denunță unilateral contractul încheiat cu cabinetele medicale care timp de șase luni consecutiv au un număr de persoane asigurate mai mic de 20% din numărul minim stabilit.
Autoritatea de concurență consideră că stabilirea unui număr minim de asigurați/medic de familie poate reprezenta restricționarea, pe o perioadă mare de timp, a dreptului exercitării profesiei pentru medicii de familie care vor să intre în sistem. Ca urmare, recomandă Ministerului Sănătății și Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) modificarea prevederilor referitoare la stabilirea unui număr minim de persoane asigurate per cabinet de medicină de familie și a reglementărilor care vizează denunțarea unilaterală de către CNAS a contractelor încheiate cu cabinetele de medicină de familie.
Numărul minim de persoane asigurate înscrise pe listele medicilor de familie din mediul rural este stabilit de către o comisie ce are în componență și patronatele județene ale medicilor de familie, respectiv asociațiile profesionale județene ale medicilor de familie.
În prezent, aceste organizații au rol decident în privința numărului minim de persoane asigurate pe listele menționate.
Deoarece afilierea medicului de familie la una dintre aceste organizații este facultativă, Consiliul Concurenței propune constituirea comisiilor doar din reprezentanții caselor de asigurări de sănătate și ai direcțiilor de sănătate publică, în timp ce asociațiile profesionale urmând să aibă doar rol consultativ.
Cabinetele de liberă practică ce realizează activități de asistență medico-balneară și de recuperare pot să își desfășoare activitatea numai în acele localități în care nu există spitale care au în ambulatoriul de specialitate acest tip de cabinete.
Autoritatea de Concurență consideră că aceste reglementări creează o barieră majoră la intrarea pe piață și reprezintă o posibilă restrângere a concurenței și, ca urmare, recomandă eliminarea acestora.
O altă recomandare importantă se referă la elaborarea unor reglementări prin care să se stabilească, la nivel național, o listă exhausivă care să cuprindă serviciile medicale ce vizează eliberarea de acte medicale solicitanților asigurați pe care un cabinet medical le poate desfășura contra cost. Exemple de astfel de servicii medicale contra cost sunt eliberarea dovezii de vaccinare, adeverințe boli cornice, informații cu privire la starea de sănătate pentru școala de șoferi etc.
În urma indiciilor apărute în cadrul acestei anchetei sectoriale, Consiliul Concurenței a declanșat o investigație pe piața serviciilor medicale nedecontate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate și plătite direct de consumatori.
Investigația se referă la o posibilă înțelegere anticoncurențială
între Societatea Națională de Medicina Familiei și Federația Națională a Patronatelor Medicilor de Familie (inclusiv filialele județene afiliate acestora) pentru stabilirea în comun a tarifelor pentru diverse servicii medicale care nu sunt decontate de CNAS și care sunt plătite direct de consumatori.
În cadrul investigației, au fost efectuate inspecții inopinate la sediile Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF) și ale Federației Naționale a Patronatelor Medicilor de Familie din municipiul București și din țară.
Ca urmare, oferta de servicii medicale prestate în cadrul acestor cabinete ar trebui să fie singurul aspect care să influențeze numărul persoanelor asigurate aflate pe lista unui cabinet de medicină de familie
Stabilirea numărului minim de persoane asigurate pe listele medicilor de familie, în mediul rural, este hotărât pentru fiecare unitate administrativ teritorială de către o comisie.
Totodată, conform reglementărilor în vigoare, Casa de Asigurări de Sănătate denunță unilateral contractul încheiat cu cabinetele medicale care timp de șase luni consecutiv au un număr de persoane asigurate mai mic de 20% din numărul minim stabilit.
Autoritatea de concurență consideră că stabilirea unui număr minim de asigurați/medic de familie poate reprezenta restricționarea, pe o perioadă mare de timp, a dreptului exercitării profesiei pentru medicii de familie care vor să intre în sistem. Ca urmare, recomandă Ministerului Sănătății și Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) modificarea prevederilor referitoare la stabilirea unui număr minim de persoane asigurate per cabinet de medicină de familie și a reglementărilor care vizează denunțarea unilaterală de către CNAS a contractelor încheiate cu cabinetele de medicină de familie.
Numărul minim de persoane asigurate înscrise pe listele medicilor de familie din mediul rural este stabilit de către o comisie ce are în componență și patronatele județene ale medicilor de familie, respectiv asociațiile profesionale județene ale medicilor de familie.
În prezent, aceste organizații au rol decident în privința numărului minim de persoane asigurate pe listele menționate.
Deoarece afilierea medicului de familie la una dintre aceste organizații este facultativă, Consiliul Concurenței propune constituirea comisiilor doar din reprezentanții caselor de asigurări de sănătate și ai direcțiilor de sănătate publică, în timp ce asociațiile profesionale urmând să aibă doar rol consultativ.
Cabinetele de liberă practică ce realizează activități de asistență medico-balneară și de recuperare pot să își desfășoare activitatea numai în acele localități în care nu există spitale care au în ambulatoriul de specialitate acest tip de cabinete.
Autoritatea de Concurență consideră că aceste reglementări creează o barieră majoră la intrarea pe piață și reprezintă o posibilă restrângere a concurenței și, ca urmare, recomandă eliminarea acestora.
O altă recomandare importantă se referă la elaborarea unor reglementări prin care să se stabilească, la nivel național, o listă exhausivă care să cuprindă serviciile medicale ce vizează eliberarea de acte medicale solicitanților asigurați pe care un cabinet medical le poate desfășura contra cost. Exemple de astfel de servicii medicale contra cost sunt eliberarea dovezii de vaccinare, adeverințe boli cornice, informații cu privire la starea de sănătate pentru școala de șoferi etc.
În urma indiciilor apărute în cadrul acestei anchetei sectoriale, Consiliul Concurenței a declanșat o investigație pe piața serviciilor medicale nedecontate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate și plătite direct de consumatori.
Investigația se referă la o posibilă înțelegere anticoncurențială
între Societatea Națională de Medicina Familiei și Federația Națională a Patronatelor Medicilor de Familie (inclusiv filialele județene afiliate acestora) pentru stabilirea în comun a tarifelor pentru diverse servicii medicale care nu sunt decontate de CNAS și care sunt plătite direct de consumatori.
În cadrul investigației, au fost efectuate inspecții inopinate la sediile Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF) și ale Federației Naționale a Patronatelor Medicilor de Familie din municipiul București și din țară.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Joi, 07 Decembrie 2017
Joi, 07 Decembrie 2017
Joi, 07 Decembrie 2017
Joi, 07 Decembrie 2017
Joi, 07 Decembrie 2017
Joi, 07 Decembrie 2017
Joi, 07 Decembrie 2017
Joi, 07 Decembrie 2017
Joi, 07 Decembrie 2017
Joi, 07 Decembrie 2017
Miercuri, 06 Decembrie 2017
Miercuri, 06 Decembrie 2017